Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@02:20:50 GMT

درخواست کمک خواهران عربستانی: جانمان در خطر است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۳۸۶۲

به گزارش یورونیوز، این دو خواهر عربستانی با افتتاح یک حساب توئیتری خواستار پذیرش درخواستشان برای سفر به یک کشور دیگر شدند. آنها که وفا و مها السبیعی نام دارند در صفحه توئیتر خود نوشتند: «ما در خطر هستیم. به حمایت شما برای اینکه صدایمان شنیده شود نیاز داریم. احتیاج به حمایت داریم. کشوری می خواهیم که پذیرای ما باشد و حقوق ما را محترم بشمارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفا به ما کمک کنید.»

در ماه‌های اخیر زنان جوان دیگری نیز از عربستان در خارج از این کشور درخواست کمک و پناهندگی از کشورهای دیگر کرده بودند. این زنان مدعی هستند که به دلیل قوانین مردسالارانه در عربستان تحت فشار قرار دارند.

بنا به قوانین عربستان زنان این کشور برای کار، ازدواج و سفر به اجازه یکی از مردان خانواده خود که «سرپرست» آنها محسوب می شود نیاز دارند.

گروه های مدافع حقوق بشر بر این باور هستند که قوانین مردسالارانه عربستان باعث می شود گروهی از زنان این کشور به زندانی اعضای خانواده خود تبدیل شوند.

مها السبیعی، ۲۸ ساله و وفا السبیعی ۲۵ ساله تصاویری از صفحات اول گذرنامه خود را در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده اند. آنها اعلام کرده اند که از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان درخواست کمک کرده اند.

وزارت کشور گرجستان اعلام کرده است که این دو خواهر درخواست کمک یا پناهندگی از این کشور نکرده اند.

این در حالیست که دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در گرجستان اعلام کرده است که وضعیت این دو خواهر را تحت نظر دارد.

سفارت عربستان در تفلیس تا کنون به گزارش های منتشر شده در مورد این دو خواهر واکنشی نشان نداده است.

دولت کانادا ماه ژانویه سال جاری میلادی به رهف محمد القنون، نوجوان ۱۸ ساله عربستانی که در تایلند به سر می برد پناهندگی اعطاء کرد.

رهف محمد القنون اعلام کرده بود که از سوی خانواده اش تهدید به مرگ شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ خاله بر اثر تیر اندازی خواهر زاده در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده انتظامی خرم آباد گفت: کودک پنج ساله‌ای در بازی با اسلحه و تیراندازی غیر عمد، خاله ۱۵ ساله خود را به کام مرگ کشاند.

سرهنگ نبی اله قاسمی گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از روستا‌های اطراف شهر خرم آباد بلافاصله عوامل انتظامی در محل حاضر شدند.

وی اظهار داشت: در این حادثه بر اثر تیراندازی غیر عمد یک پسر بچه پنج ساله (خواهر زاده) با تفنگ «برنو» دختر نوجوان (خاله) به دلیل اصابت گلوله جان باخت.

وی با انتقاد از در دسترس قرار گرفتن اسلحه‌های مجاز برای دیگر افراد خانواده ادامه داد: فقط افراد مالک این اسلحه‌ها امکان استفاده و نگهداری سلاح‌ها را دارند و باید بصورت جدی از در دسترس قرار دادن سلاح برای دیگران خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • انتقاد عربستانی‌ها از غرور سرمربی الهلال
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • عکس| خشم عربستانی‌ها از حرکت جنجالی یزدانی
  • ببینید | درخواست انسیه خزعلی از زنان فلسطینی: می‌خواهم همچنان مقاوم باشند
  • مرگ خاله بر اثر تیر اندازی خواهر زاده در خرم آباد
  • پیشکسوت استقلال: بازیکنان در بازی با شمس آذر نصف جانمان کردند
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان