Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@07:02:18 GMT

نقشه جدید ترامپ با ولی‌عهد ابوظبی درباره ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۳۹۷۶

نقشه جدید ترامپ با ولی‌عهد ابوظبی درباره ایران

« دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تحرکات ضد ایرانی خود، عصر پنجشنبه به وقت واشنگتن با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی تماس تلفنی برقرار و با او درباره تحریم‌های ایران رایزنی کرده است. به نوشته رویترز، طبق بیانیه کاخ سفید ترامپ و بن نهیان در این تماس درباره تداوم حمایت آمریکا از امارات عربی متحده، لزوم تقویت ائتلاف‌ها در منطقه و «تاثیر تحریم‌های فلج‌کننده دولت آمریکا بر ایران» صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است: «آنها (رئیس‌جمهور آمریکا و ولی‌عهد ابوظبی) همچنین درباره کمک‌های امارات عربی متحده به بازار جهانی انرژی به عنوان یک تامین‌کننده قابل اعتماد نفت صحبت کردند».
در این بیانیه آمده است: «آنها (رئیس‌جمهور آمریکا و ولی‌عهد ابوظبی) همچنین درباره کمک‌های امارات عربی متحده به بازار جهانی انرژی به عنوان یک تامین‌کننده قابل اعتماد نفت صحبت کردند».
خبرگزاری دولتی امارات عربی متحده (موسوم به وام) در روایتی درباره این تماس تلفنی گزارش داده که دو طرف درباره لزوم تقویت هماهنگی‌ها به منظور پرداختن به مسائل سیاسی و اقتصادی تهدید‌کننده امنیت و ثبات منطقه رایزنی کردند.
منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام بی طرفی دو کشور عربی میان ایران و آمریکا | ممنوعیت آسمان این کشورها برای آمریکا

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه «الدفاع العربی»، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اقدام تلافی‌جویانه ایران در پاسخ به حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و اظهارات برخی مقامات آمریکا درباره حمایت از این رژیم، کویت و قطر با هر گونه استفاده از خاک این کشورها علیه ایران مخالفت کردند.

دو کشور مذکور به آمریکا ابلاغ کرده‌اند که اجازه نخواهند داد این کشور از پایگاه‌های خود که در کویت و قطر مستقر است، علیه ایران استفاده کند. علاوه بر آن هر گونه استفاده آمریکا از آسمان این دو کشور برای اقدام نظامی علیه ایران را نیز ممنوع کردند.

قطر و کویت همچنین بر موضع بی‌طرفی خود و تمایل برای اجتناب از هر گونه درگیری در منطقه تأکید کردند.

هواپیماهای نظامی آمریکا در پایگاه هوایی علی السالم و پایگاه احمد الجابر کویت و نیز پایگاه العدید قطر که بزرگ‌ترین پایگاه هوایی آمریکا در خاورمیانه است، مستقر هستند.

پیشتر رسانه‌های آمریکایی به نقل از سه مقام این کشور اعلام کردند در روزهای اخیر ایرانی‌ها به چندین دولت عربی گفته‌اند که بدون توجه به تلاش‌های آمریکا برای فاصله گرفتن از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، واشنگتن را مسوول این حمله می‌دانند. پیام ایران این بود که اگر آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل درگیر شود، پایگاه‌های آمریکا در منطقه مورد حمله قرار خواهند گرفت.

کد خبر 843976 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ‏22 سال بعد از قهرمانی با فرهاد: جنگ دولتی‌ترین‌های آسیا
  • عربستان علیه امارات به سازمان ملل شکایت کرد
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نمایانگر ضعف آمریکا بود
  • درگوشی آمریکا به اسرائیل
  • تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان
  • اعلام بی طرفی دو کشور عربی میان ایران و آمریکا | ممنوعیت آسمان این کشورها برای آمریکا
  • کی‌یف به ساخت خندق روی آورد
  • ایران چه نقشه‌ای برای اسرائیل کشیده است؟
  • ترامپ: رئیس‌ جمهوری داریم که نمی‌داند که کجاست!