Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عبداللهی عضو اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: بازار از بلاتکلیفی رنج می‌برد و نه فروشنده می‌تواند با اطمینان بفروشد و نه خریدار و همین امر باعث شده که رکود بر بازار حاکم شود.

وی افزود: علیرغم تسهیلاتی که به قطعه سازان پرداخت و اعلام شد که تولید خودرو در اسفند ماه بیش از دو برابر شده اما هنوز سیاست خودروسازان تزریق قطره چکانی خودور به بازار است و همین امر باعث شده که قیمت‌ها آن طور که باید و شاید کاهش پیدا نکند و حتی شایعاتی مبنی بر بالا رفتن قیمت‌ها منتشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبداللهی با اشاره به حضور پول های سرگردان در این بازار گفت: جذابیت بازار خودرو و رکود در اکثر صنف‌ها و بخش‌های اقتصادی سبب شده که هر کسی سرمایه ای دارد ولو اندک به بازار خودرو بیاورد و به امید گران تر شدن قیمت ها در ماه های آینده اقدام به خرید خودرو کند همین امر سبب شده که اکنون در بازار اکثریت خریدار هستند خریدارانی که 90 درصد آنها مصرف کننده نیستند و خودرو را در پارکینگ می گذارند.

وی در خصوص آینده بازار خودرو گفت: نمی توان چیزی را با قطعیت پیش بینی کرد همه می دانیم که خودروسازان اگر بخواهند می‌توانند در مدت زمان کوتاهی ده ها هزار خودرو روانه بازار کنند که همین امر باعث شوک و کاهش چند ده میلیونی قیمت ها خواهد شد اما شاید اصطلاحا این افزایش قیمت ها به آنها مزه کرده و بخواهند همین سیاست قطره چکانی تزریق خودرو به بازار را ادامه دهند که در این صورت شاهد افزایش دوباره قیمت خودرو خواهیم بود.

عبداللهی در پایان تصریح کرد: وقتی نظارت و بازرسی به اندازه کافی وجود نداشته باشد هر اتقاقی ممکن است رخ دهد و این وسط مصرف کنندگان و قشر ضعیف بیشترین آسیب را خواهد خورد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خودرو خودروسازان سرمایه خودور افزایش قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • کشنده فاو نور چشمی بازار شد