Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو _جاده ابریشم با حضور سفیران و دیپلمات‌های کشورهای عضو اکو در زنجان آغاز به کار کرد. ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو اظهار داشت: تفاوت‌های قومی، نژادی، جغرافیایی، سیاسی و زبانی هیچگاه نتوانسته است مانع تعامل نزدیکی و ارتباط بین ملت‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یحیی رحمتی با بیان اینکه تعامل نزدیکی و ارتباط بین ملت‌ها به وسیله اشتراکات انسانی و فرهنگی برقرار می‌شود، افزود: غذا یکی از ابتدایی‌ترین نیازهای موجودات زنده و انسان است که نقش اساسی آ ن انکار ناشدنی است چرا که بیانگر یکی از این اشتراکات است.

وی گفت: اشباع غریزه گرسنگی از آغازین روز آفرینش تاکنون به همراه آدمی بوده است به طوری که می‌توان گفت پیشرفت‌های شگرد انسانی  در عرصه کشاورزی و صنعت به خاطر پاسخگویی به این نیاز است.

جشنواره اکو مهمترین رویداد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در زنجان استسفر بیش از 60 میلیون گردشگر بین‌المللی به منطقه اکوپنجمین دوره جشنواره غذای اکو - جاده ابریشم در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه غذا بهانه گفتگو بین انسان‌ها و هدیه امنیت به میهمانان است، افزود: غذا ارزشمندترین میراث معنوی بشر است که بار دیگر با هم بودن و برای هم بودن را در میان ملت‌ها نهادینه می‌کند.

رحمتی خاطرنشان کرد: غذا، مهم‌ترین نیاز بشر است که امروز حول محور آن گرد هم آمده‌ایم تا به اهمیت، ارزش و جایگاه ویژه آن در حیات و سلامت بشر اشاره کنیم.

وی با اشاره به اینکه شاید برخی از نیازهای انسان را بتوان به وقت دیگری موکول کرد یا بدون پاسخ گذاشت اما غذا را نمی‌شود، افزود: جذاب بهانه شادی و کنار هم زیستن است که ملیت‌های مختلف را گرد هم آورده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بیان کرد: رضایت، شادی و امنیت مردم در کره زمین آرزوی ماست که معتقدیم تک تک شما نمایندگانی از کشور خود در این جشنواره هستید که پس از بازگشت به سرزمین خویش پیام دوستی، برادری و برابری مردم ایران و فرهنگ اصیل آن را به ارمغان خواهید برد.

انتهای پیام/ ز

R41375/P/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره قلیف‌چال در جاجرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این جشنواره آشنایی با هدف معرفی غذای بومی و جذب گردشگربرای دومین سال برگزار می‌شود.
قلیف‌چال در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس به شماره ۲۸۹۹ در تاریخ ۲۲ آبان‌ماه سال گذشته ثبت شده است.
این جشنواره در ۱۳ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۱ میزبان شهروندان و هم استانی‌ها خواهد بود.
علاقمندان شرکت در این جشنواره تا پایان وقت اداری پنجشنبه ششم اردیبهست فرصت دارند به دبیر خانه این جشنواره واقع در شهرداری جاجرم مراجعه کنند.

قلیف‌چال یک غذای چوپانی و طرز تهیه آن متناسب با شغل دامداری و کشاورزی نواحی تات‌نشین خراسان‌شمالی در گذشته است.
همچنین قلیف‌چال یکی از وعده‌های اصلی و پرطرفدار به خصوص در بین جوانان می‌باشد، به طوری که هر یک از آنها استاد تهیه آن شده و در تفریح و تفرج‌ها در دل طبیعت از آن به عنوان یکی از وعده‌های اصلی استفاده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • گزارش تصویری | نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • دومین جشنواره قلیف‌چال در جاجرم