Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس برای ارتقای امنیت پایتخت، با قدرت، وحدت و اخوت بین سازمان ها و ایجاد فضایی مناسب رونق اقتصادی را پیگیری می کند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در نشستی با جمعی از بازنشستگان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کاهش چشمگیر سهم وقوع جرایم تهران بزرگ از سرانه کل کشور، گفت: در گذشته وقوع جرایم در تهران 37 درصد سرانه کل کشور را به خود اختصاص می داد که در دو سال اخیر، علیرغم تمام تنگناهای اقتصادی و اجتماعی و با وجود همه کمبودها، به لطف الهی و تلاش های به کار گرفته شده ، شاهد کاهش حدود 23 درصدی وقوع جرایم در پایتخت می باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بحث جرایم خشن نیز حدود 35 درصد وقوع جرم کاهش یافته است، عنوان کرد: ورود ناجا در موضوع جرایم اقتصادی و پیگیری 21 پرونده کلان اقتصادی نشانه اعتماد و باور به اقتدار و توانایی های نیروی انتظامی در فعالیت در این زمینه است که منجر به پایه ریزی و ایجاد پلیس اقتصادی در نیروی انتظامی شده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: بیش از 2000 نفر از متهمان اقتصادی به مراجع قضائی احضار و پس از رسیدگی به پرونده آنان، حدود 300 نفر آنها روانه زندان شده اند.

سردار رحیمی با تأکید بر اینکه از بین بردن بساط دلالان ارز در پایتخت در جلوگیری از تلاطم بازار ارز و سکه نقش بسزایی داشته، افزود: پلیس پایتخت در حرکتی عظیم و پس از چهل سال، مناطق شوش، مولوی و هرندی را پاک سازی کرده و در همین راستا نزدیک به 92 محل مسکونی که مملو از افراد معتاد بود، را پلمب کرده است، به طوری که امروز همه مسئولان و مقامات به این موضوع می بالند.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس برای ارتقای امنیت پایتخت، وحدت و اخوت بین سازمان ها و ایجاد فضایی مناسب رونق اقتصادی را با قدرت پیگیری می کند، ابراز داشت: تمامی اقدامات و برنامه ریزی های پلیس پایتخت بر همین مبنا برنامه ریزی شده است.

وی گفت: امروز کلانتری های سطح شهر تهران در راستای عملکردگرایی و نتیجه گرایی به فعالیت می پردازند و همچنین رفتار و گفتار پسندیده نیز از جمله اصول اولیه ماموران فعال در کلانتری ها است.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار رحیمی با اشاره به اینکه همه تلاش ما این است که پلیس جامعه محور و مردم دوست را به جامعه ارائه دهیم، اظهار کرد: تبدیل تهران به شهری عاری از معتادان متجاهر از جمله اهداف پلیس تهران بزرگ است، که با نگاهی علمی، دقیق و کاربردی قابل دسترسی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مفاسد اقتصادي ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات سنگین در انتظار سارقان بزرگراه صدر

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با عنوان بازسازی صحنه زورگیری در بزرگراه صدر توسط متهمین پرونده امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰ در بزرگراه صدر (مسیر غرب به شرق)، نرسیده به بلوار قیطریه برگزار شد.

در حاشیه این برنامه سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران در بزرگراه صدر گفت: ما از شهروندی که توانست تصویر وقوع جرم را تصویربرداری کند سپاسگزاریم چرا که با انتشار از آن به همکاران انتظامی کمک کردند.

وی افزود: زمانی که از سامانه ۱۱۰ مطلع شدیم در تلاش شبانه روزی با کاراگاهان در کمتر از ۲۴ ساعت این افراد را توانستیم در مخفیگاهشان پیدا کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: این افراد به دلیل ترس از شناسایی شدن از تهران متواری و در استان دیگری مخفی شدند و هر گونه ارتباطشان را قطع کردند.

وی ادامه داد: اما تجربه و تجهیزات نیروی پلیس باعث دستگیری و انتقال آنها شد.

سردار محمدیان گفت: اینگونه سرقت‌ها که با تهدید سلاح هست مجازات سنگینی در حد محاربه دارد.

وی افزود: دستگاه قضائی با توجه به نوع سرقت اشد مجازات را در نظر خواهد گرفت امیدواریم عبرتی برای سایر مجرمین باشد و بدانند دیر یا زود به دام قانون گرفتار می‌شوند.

سردار محمدیان گفت: مردم باید به پلیس اطمینان داشته باشند.

وی افزود: باید فرصت را از سارقین بگیریم و از مواردی مانند قفل کودک استفاده شود چراکه می‌توان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: اولین مدعی کشف این جرم دادستانی بود و اعلام شد که پرونده در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص صدای تیراندازی گفت: صدای تیراندازی توسط ماموری که در مأموریت نبوده اما با فاصله متوجه سرقت می‌شود رخ داده است اما باید گفت خود متهمان سلاح داشته‌اند.

کد خبر 6078435

دیگر خبرها

  • ترافیک در پایتخت اما روان
  • ترافیک نیمه سنگین در معابر پایتخت
  • دستگیری سارقان صدر با هوشمندی و ابزار پلیس
  • کاهش ۳۳ درصدی سرقت‌های خشن در البرز
  • کاهش ۳۳ درصدی سرقت به عنف در استان البرز
  • مجازات سنگین در انتظار سارقان بزرگراه صدر
  • ترافیک روان در معابر و بزرگراه‌های پایتخت
  • کاهش ۷ درصدی ذخایر سدهای پایتخت | تهرانی‌ها پیشرو در مصرف آب
  • کشف انبار ۱۰۰ میلیاردی سیگارهای قاچاق در شرق تهران
  • کشف بیش از ۵۹ تن مواد پتروشیمی قاچاق در شهرری