Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: بارخسارت ناشی از سیلاب برای دولت سنگین است لذا برای خانه سازی و تامین وسایل مورد زندگی مردم سیل زده نیاز به همکاری مردم و دستگاه های اجرایی است.

به گزارش ایرنا آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری شامگاه پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با حضور رییس قوه قضاییه اظهار داشت: مراجع و مقام معظم رهبری برای کمک به بازسازی منازل آسیب دیده از سیل ورود کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه برای جبران این خسارات همه باید تعامل داشته باشند توضیح داد: خسارات باید به صورت عادلانه پرداخت شود به طوری که نه فشاری به دولت وارد شود و نه حقی از مردم تضییع بشود.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: بنا بر گزارش های اعلام شده بیش از هشت هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده اند که تعداد کمی نیست در راستای بازسازی منازل از طرف مراکز مختلف پیشنهاد آمادگی شده است که امیدواریم در این راستا از کمکهای مردمی هم بهره مند شویم.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز گفت: با برنامه ریزی های انجام شده سیلاب خوزستان با حجم گسترده ای که داشت بدون تلفات جانی مدیریت شد.
کیامرث حاجی زاده با اشاره به بازسازی مناطق سیل زده در خوزستان گفت: تشکیل کمیته ، نحوه بازگشت روستاییان و تعیین اداره کل امور روستایی به عنوان ناظر و عضویت دستگاههای اجرایی با هدف پاکسازی و بررسی ایمنی و پایداری منازل مسکونی از جمله اقدامات صورت گرفته است.
وی گفت: امیدوارم مقامات قضایی در خصوص جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها کمک کنند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بر لزوم تسریع در تکمیل سد مخزنی بختیاری، جبران خسارات کشاورزی با استفاده از کمک های بلا عوض تسهیلات کم بهره و استمهال وام ها و حمایت مالی در توسعه بیمه حوادث تاکید کرد و گفت: تامین اعتبار لایروبی رودخانه ها و ترمیم سیل بند ها، جبران خسارات وارده به بخش های عمرانی ، تجهیز ستاد های مدیریت بحران، توسعه طرح های آبخیز داری، توسعه و تجهیز ایستگاه های هواشناسی، مقاوم سازی ساختمانهای عمومی و بافت های فرسوده و شریان های حیاتی از جمله پیشنهاداتی است که انتظار می رود مورد توجه قرار گیرند.
وی با بیان این که میانگین بارش از ابتدای سال آبی تاکنون 513 میلی‌متر بوده که نسبت به سال قبل 212 درصد و نسبت به بلند مدت 70 درصد رشد داشته توضیح داد: مجموع کل ظرفیت سدهای خوزستان حدود 22 میلیارد متر مکعب است که حدود 97 درصد مخازن سدها پر شده است ، میزان آورد کل حوزه‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون به استان خوزستان بیش از 35میلیارد متر مکعب بوده است.
حاجی زاده با اشاره به این که از ابتدای فروردین 13 و نیم میلیارد مترمکعب سیلاب به سدهای استان وارد شده گفت: پیک دبی ورودی سد دز نزدیک به 6 هزار و 578 مترمکعب بر ثانیه و در سد کرخه 8 هزار و 300 متر مکعب بر ثانیه بوده است که تعدیل رهاسازی متناسب با شرایط پایین دست انجام شد.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در پیشگیری از سیلاب تصریح کرد: بازگشایی خروجی های رودخانه کرخه به سمت تالاب هورالعظیم به منظور تسریع در تخلیه سیلاب، پیگیری احیای فیوز پلاک های طبیعی مانند کانال های بحره، مالح و کانال محیط زیست، همچنین شناسایی 513 نقطه بحرانی و ترمیم و استحکام سیل بند ها از تابستان سال قبل از جمله این اقدامات بوده است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به این که 274 روستا تخلیه شده است بیان کرد: در حال حاضر 18 هزار نفر در 58 اردوگاه سکونت دارند و تعداد روستاهای آب گرفته استان به 121 روستا می رسد همچنین 800 واحد مسکونی آسیب دیده شهری و هشتهزار و 700 مسکن آسیب دیده روستایی گزارش شده است.
وی ادامه داد: براساس برآورد به دست آمده تا این لحظه بیش از 11 هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد شده است.
سیلاب ناشی از طغیان رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در خوزستان شده است.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده و حدود 400 هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب قرار گرفتند.
مناطقی از 12شهرستان خوزستان گرفتار سیلاب هستند.
6068/7164

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل سيلاب سيد ابراهيم رييسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌

‌رئیس جمهور در سفر به استان سمنان با آیت‌الله سیدمحمدشاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در استان سمنان دیدار کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله رئیسی در جریان سفر استانی در منزل آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در استان و عضو مجلس خبرگان رهبری حضور یافت.

نماینده سابق ولی فقیه در استان سمنان در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های دولت سیزدهم در توسعه و عمران استان، تداوم موفقیت‌های دولت را از درگاه الهی مسالت کرد.

آیت‌الله شاهچراغی خاطر نشان کرد: سمنان استانی ممتاز در بخش‌های مختلف و دارای ظرفیت‌های مطلوب و مردمی متدین و ولایت‌مدار است.

رئیس جمهور در این دیدار با قدردانی از حضور پرشمار مردم در استقبال امروز، بر سخنان نماینده سابق ولی فقیه در استان سمنان درباره مردم این دیار صحه گذاشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • پیام نماینده ولی فقیه در خوزستان برای افتخارآفرینی کشتی گیران خوزستان در مسابقات آسیا
  • «کم‌آبی» ابرچالش استان سمنان است
  • دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب