Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: بروکراسی اداری با مانع تراشی در مقابل فعالان اقتصادی، همه برنامه ریزی ها و زمانبندی ها را، هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی، به ناکجا آباد سوق می دهد. ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

فرهاد آگاهی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص رونق تولید در حوزه کشاورزی و دامپروری اظهار داشت: تولید بدون تمرکز و کنار هم نشستن عوامل آن محقق نمی شود و متاسفانه بروکراسی اداری در کشور ما به گونه ای است که به عاملی برای پراکنده شدن عوامل تولید تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فرآیندهای اداری، به جای آنکه در مسیر حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان باشد و مشوق سرمایه گذاری باشد، حلقه های مبهم، ناهماهنگ، فرسایشی و طاقت فرسا پیش روی فعالان اقتصادی شناسنامه دار قرار می دهد.

آگاهی اضافه کرد: متاسفانه با سوء استفاده از بروکراسی در کشور ما، شرایط به گونه ای شده که کارکرد بروکراسی به جای حمایت از تولید و فعالیت های اقتصادی قانونی، به حفاظت از میزهای کارمندان و مدیران، تبدیل شده است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: امروز باید به صراحت بگوییم که بروکراسی ناکارآمد، دشمن تولید و توسعه کشورمان است. ما علاوه بر فشارهای ناشی از تحریم های خارجی، گرفتار تحریم های داخلی هستیم و بروکراسی اداری، یکی از پایه های تحریم های داخلی است.

وی اضافه کرد: برخی معتقدند که واردات دشمن شماره یک تولید است، ولی واقعیت چیز دیگری است. باید گفت آنچه که تولید را زمین گیر می کند، بروکراسی کور و درهم تنیده ای است که از یک سو با مانع تراشی در مسیر فعالیت های قانونی و شناسنامه دار، به دنبال منافع شخصی و مدیریتی است و از سوی دیگر با دامن زدن به عرضه و تقاضای فساد، زمینه ساز امضاهای طلایی، ایجاد رانت، دور شدن تجارت از مسیر رسمی و شیوع قاچاق می شود.

وی با تاکید بر اینکه "بروکراسی اداری ما را به ناکجا آباد سوق می دهد"، تصریح کرد: بروکراسی اداری با مانع تراشی در مقابل فعالان اقتصادی، همه برنامه ریزی ها و زمانبندی ها را، هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی، به ناکجا آباد سوق می دهد و با خارج کردن اقتصاد از مسیر اصلی خود، فضای خاکستری و غیر شفاف را بر فعالیت های تولیدی و بازرگانی حاکم می سازد.

آگاهی با اشاره به الکترونیکی شدن بروکراسی اداری در برخی ادارات اضافه کرد: ایجاد سامانه های مختلف در ادارات دولتی نظیر بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، گمرک، مالیات، سازمان توسعه تجارت، سازمان دامپزشکی، سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد و ... هرچند که گام رو به جلویی است ولی نکته این است که آن هم می تواند گرفتاری های خاص خودش را داشته باشد و ما باید برای ذات بروکراسی در کشورمان فکر اساسی کنیم.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,78/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استاندار قم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در صورتی میتوان به ثبات اقتصادی رسید که از توان و ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن استفاده و راه افزایش مشارکت مردم در سرمایه گذاری‌ها را تسهیل کرد.

سیدمحمدآقامیری افزود: با تمام توان از کسانی که در مسیر تولید و اشتغال جوانان قدم بر میدارند حمایت میکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با برنامه ریزی و تلاش‌های مستمر و جهادی مسئولان، گام‌های موثری در جهت بازگشایی واحد‌های نیمه فعال و غیرفعال برداشته و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

دیگر خبرها

  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون