Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل های صنفی در نظام تعلیم و تربیت کشور گفت: این تشکل ها ظرفیت بسیار توانمندی هستند که می توانند بخش عمده ای از انرژیشان را بر روی راه حل ها بگذارند.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد بطحایی شامگاه پنجشنبه در دیدار با نمایندگان تشکل های صنفی معلمان فارس با اشاره به انتقاد نمایندگان تشکل های صنفی از رسانه ای شدن پرداخت مطالبات فرهنگیان، گفت: نباید اطلاعات درون سازمانی ما در اخبار عمومی پخش شود و سایر اقشار جامعه را درگیر این موضوع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بطحایی ابراز داشت: اگر بخواهیم در جامعه جایگاه مناسبی پیدا کنیم ، باید دیده شویم و این جامعه است که شأن ما را بالا می برد؛ بر همین اساس آموزش و پرورش نیازمند راه اندازی یک شبکه ملی بود تا آگاهی بخشی لازم به فرهنگیان انجام شود و شبکه سینا در همین راستا راه اندازی شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در شرایط اقتصادی فعلی که بسیاری از بنگاه های اقتصادی زیان ده بوده اند، صندوق ذخیره فرهنگیان عملکرد خوبی داشته و اتفاقات گذشته در مورد صندوق ذخیره هیچ ارتباطی به این صندوق و وزیر و هیات امنای آن ندارد.

** مهر 98 نیازمند 10 هزار نیروی انسانی هستیم
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به نقش نیروی انسانی و اهمیت آن در آموزش و پرورش عنوان کرد: باانگیزه بودن و مهارت نیروی انسانی بهره‌وری و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و امروز در آموزش و پرورش به عنوان گسترده ترین نهاد اجتماعی، توجه به نیروی انسانی از ضروریات است.
علی عسکر نجفی بااشاره به گستردگی و حجم آموزش و پرورش فارس که از سواحل خلیج فارس تا حوالی اصفهان پراکنده است، گفت: این ویژگی موجب شده است که این نهاد در استان فارس در زمره ادارات آموزش و پرورش بزرگ کشور قرار گیرد.
وی در تشریح مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات آموزش و پرورش فارس در حوزه تعلیم و تربیت بیان داشت: سند تحول بنیادین به عنوان اصلی ترین و اساسی ترین برنامه وزارت و آموزش و پرورش استان فارس است و تمام اقدامات و فعالیتهای این نهاد منطبق با این سند صورت می‌گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد: شورای راهبردی سند تحول بنیادین و زیرگروه‌ها و زیرنظام‌های آن در استان فارس راه‌اندازی شده است که هدف آن نظارت بر چگونگی اجرای اهداف نظام تعلیم و تربیت در قالب سند تحول بنیادین است .
نجفی افزود: تعامل با سایر دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت های برون‌سازمانی از دیگر راهبردهای آموزش و پرورش فارس استکه از جمله آنها می توان به مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که در جلسات متعددی به‌صورت فردی و گروهی نقطه نظرات خود را در خصوص بودجه به آنها منتقل کرده‌ایم .
وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش فارس از نظر نیروی انسانی با مشکلات عدیده ای مواجه است، خاطرنشان کرد: در مهر 97 با کمبود حدود هشت هزار و پانصد نفری نیروی انسانی مواجه بودیم و با برنامه ریزی مطلوب توانستیم این کمبود را جبران کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به روند بازنشستگی بخش شایان توجهی از فرهنگیان در سال جاری اظهار داشت: در مهر 98 با کمبود 10 هزار نیروی انسانی مواجه هستیم که امید است با اتخاذ تدابیر اصولی در وزارت آموزش و پرورش و تلاش همکاران در استان این مشکل به حداقل برسد.
نجفی عنوان کرد: 27 درصد فضاهای آموزشی استان به بازسازی نیاز دارد که هم‌اکنون با بهره گیری از ظرفیت‌های دولتی توسط اداره کل نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز استان، نزدیک به 300 واحد آموزشی در دست احداث در فارس وجود دارد؛ افزون بر این، با تخصیص اعتبارات لازم در نوسازی مدارس در زمینه تهیه تجهیزات استاندارد مدارس نیز توفیقات شایان توجهی کسب کرده‌ایم.
وی به فعالیت های حوزه تربیت بدنی در استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه سرانه فضاهای ورزشی با اقدامات انجام شده از 19 صدم متر مربع فضای ورزشی برای هر دانش آموز به 24 صدم متر مربع رسیده ایم که موجب رشد چند پله‌ای فارس در زمینه سرانه فضاهای ورزشی شده است.
نجفی همچنین گفت: حدود 15 استخر و چندین سالن ورزشی در حال احداث نیز وجود دارد که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
در این جلسه نمایندگان تشکل های صنفی فرهنگیان به بیان مسائل و مشکلات موجود پرداختند و از وزیر آموزش و پرورش خواستار رسیدگی به آن شدند.
7375/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تشكل هاي صنفي وزير آموزش و پرورش سيد محمد بطحايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرشید قاسمی در آیین افتتاحیه مدرسه خیرساز عبدالوهاب رستگاری، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع و زیربنای هزار و ۴۰۰ متر مربع ساخته شده و دارای ۹ کلاس درس، چهار اتاق اداری، آزمایشگاه، نمازخانه، کتابخانه و زمین چمن است. وی افزود: این مدرسه ۹ کلاسه با معماری جدید و با صرف ۲۱۰ میلیارد ریال ساخته شده و زمین آن را آموزش و پرورش تأمین کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد:  علیرضا رستگاری ۱۳۰ میلیارد ریال و اداره کل نوسازی استان برای تجهیزات آموزشگاه، ۸۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.
خیر سازنده مدرسه عبدالوهاب رستگاری شیراز در آیین افتتاحیه این آموزشگاه گفت: با استفاده از ایده‌های نوین مدرسه ای در این پروژه تلاش کردیم تا با ساخت ساختمانی متفاوت و جدید، فضایی دلپذیر برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.
علیرضا رستگاری افزود: راهروهای بزرگ و  پنجره‌های دوجداره با هدف جلوگیری از آلودگی صوتی و استفاده از نمایی جدید در دیوارهای ساختمان از شاخصه‌های این پروژه عمرانی است.

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی