Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@09:55:53 GMT

تخصیص 650 میلیارد ریال به طرح های اشتغال روستایی قزوین

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۴۲۹۵

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اکرم نجفی گفت: حمایت از تولید و اشتغال در مناطق روستایی امسال نیز در قالب این تفاهم نامه سه جانبه ادامه می یابد.

وی بر ضرورت تخصیص تسهیلات تکمیلی به برخی از واحدهای تولیدی که هنوز به بهره برداری نرسیده اند، تاکید کرد و یادآور شد: با تغییر شرایط اقتصادی در 6 ماهه دوم سال 97، تعدادی از طرح های مورد حمایت به مرحله بهره برداری نرسیده‌اند و نیازمند دریافت تسهیلات مکمل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول اضافه کرد: به منظور ایجاد انگیزه و رغبت در سرمایه گذاران برای احداث واحدهای تولیدی در مناطق محروم، پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین در این مناطق پیشنهاد می شود تا ارایه طرح در کارگروه ملی و تصویب آن از سوی استان صورت پذیرد.

به گفته وی، حمایت از واحدهای پیشرو و دانش بنیان که علاوه بر ایجاد تولید و اشتغال، سهم ‌به سزایی در کاهش مصرف آب و مواد اولیه، کاهش آلودگی های زیست محیطی، بهره وری بالای تولید و استفاده از نیروهای متخصص و تحصیل کرده دارند، در قالب انعقاد این تفاهم‌نامه با شرایط سهل تر در سال آینده به مرحله اجرا گذاشته می شود.

حدود 830 روستا در استان قزوین دارای سکنه هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال امور روستایی بهره وری حمایت از تولید شرایط اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ خانم سمیعی در زمره بانوان برتر کارآفرین استان مرکزی است که ۱۲ سال قبل با دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی کمیته امداد، کارگاه کوچک خیاطی خود را راه اندازی کرد.
این بانوی کارآفرین که دانش آموخته رشته طراحی دوخت است توانست با چرخ خیاطی که پدرش به او هدیه داد سرویس آشپزخانه تولید و با سرمایه حاصل از فروش هنر خود و تسهیلات کمیته امداد چرخ خیاطی خریداری و کارگاه کوچک راه اندازی کند.
سمیعی می‌گوید: با سود حاصل از فروش لباس‌های تولید شده در کارگاه و دریافت تسهیلات بیشتر از کمیته امداد، از کارگاه ۱۲ متری به کارگاه ۲۰۰ متری و از یک چرخ خیاطی به ۲۲ چرخ خیاطی رسیده است.
او تاکنون توانسته برای ۵۰ سرپرست خانوار شغل ایجاد کند و هر هفته تا ۱۲ هزار دست انواع تن پوش زنانه، مردانه و لباس مخصوص کودکان تولید و در بازار به فروش می‌رساند.
در چهار سال گذشته ۱۹ هزار مددجوی کمیته امداد با اعطای هزار میلیارد تومان تسهیلات توانمند شده‌اند.

دیگر خبرها

  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی