Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی گفت: اینترنت پرسرعت روستایی در قالب طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) باهدف ارایه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای سراسر کشور به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف ‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرکت «های‌وب» در این پروژه ملی به عنوان پیمانکار طرح USO است، افزود: در این طرح سهم استان آذربایجان غربی در دو فاز حدود 2600 روستای بالای 20 خانوار است که تا کنون بیش از 1600 روستا تحت پوشش قرار دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی همچنین با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات نسبت به بخش روستایی، اظهار کرد: از اینرو اجرای طرح بازدید میدانی از روستاهای این استان برای شناسایی، بررسی و رفع مشکلات روستایی در حوزه ICT در دستورکار قرار گرفت و در شش ماه اخیر نسبت به بررسی و رسیدگی مشکلات ارتباطی 80 روستا و شهر استان اقدام شد.

جلیلی نژاد با اشاره به خدمات ارزنده وزارت ارتباطات به روستاها عنوان کرد: با توجه به عدم اطلاع نمایندگان و مردم روستاها از نحوه استفاده از زیرساخت های فراهم شده اداره کل ICT آذربایجان غربی با همکاری فرمانداریهای استان ها اقدام به برگزاری آموزش دهیاران کرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه با وجود همه مشکلات تصمیم داریم تمام اهداف برنامه ششم را تا انتهای سال 98 در استان آذربایجان غربی محقق کنیم، گفت: بنابراین بیش از 90 درصد روستاهای استان در سال جاری از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند تا پروژه های توسعه ارتباطات روستایی زودتر از موعد برنامه ششم توسعه محقق شده باشد.

وی با اشاره به کاهش آمار تعداد روستاهای بدون ارتباطات استان آذربایجان غربی به کمتر از یک درصد، افزود: 48 درصد از روستاهای این استان، دارای سرویس کامل یعنی تلفن ثابت، تلفن همراه و پهن باند هستند.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی همچنین از حفظ پایداری شبکه ارتباطی باوجود بارش شدید باران در استان بوسیله تمهیدات مدیریت بحران خبر داد و گفت: با تشکیل کمیته ارتباطات نوروزی با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استانداری، تمهیدات لازم در خصوص افزایش کانالهای ارتباطی و اینترنتی در تمام شهرهای استان انجام و ضمن پیش بینی دیزل ژنراتور برای سایتهای در معرض خطر سیل، در صورت نیاز پیامکهای اطلاع رسانی نیز به مشترکین ارسال شد.

جلیلی نژاد تصریح کرد: در بازدید کارشناسان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی از شهرهای جنوبی استان، ارتباطات در حوزه تلفن همراه و اینترنت بدون هیچ گونه اختلالی در اختیار مسافرین نوروزی قرار داشت.

بنابه این گزارش، کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا، توسعه‌ دسترسی روستاییان، بنگاه‌ها و سازمان‌ها به اینترنت پهن باند، توسعه صنایع و کسب‌ وکارهای بدیع روستایی و در کل توسعه دولت الکترونیک از اهداف مهم طرح USO است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت مدیریت بحران مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات که معین فیبر نوری استان بوشهر است در بازدید از اجرای این طرح در مرکز استان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیشرفت زیرساخت‌های حوزه ارتباطات استان‌ها در نسل آینده ارتباطات، اینترنت پرسرعت و دسترسی پرسرعت به خدمات دولت است که با فیبر نوری امکان‌پذیر می‌شود.

محمد خوانساری افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیگیری و پیشبرد طرح فیبر نوری برای هر استان یک معین از میان معاونان خود را مأمور کرده که برای استان بوشهر رئیس سازمان فناوری اطلاعات تعیین شده است.

معین فیبر نوری استان بوشهر اضافه کرد: در استان بوشهر دو اپراتور «صبانت» و «ایرانسل» مسئولیت حفاری برای فیبر، تجهیز کارگاه، نصب تجهیزات و ارائه خدمات به مردم، خانواده‌ها و کسب‌وکار‌ها را بر عهده دارند.

خوانساری ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های این حوزه را بخش خصوصی انجام داده و دولت وظیفه قاعده‌مندسازی و تنظیم‌گری و دادن مجوز‌ها و پروانه‌ها به شرکت‌های دارای شرایط است که مشغول اجرای طرح در شهر هستند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات بیان کرد: در انجام این برنامه باید همکاری و هماهنگی خیلی نزدیکی میان شهرداران و مجموعه سرمایه‌گذاران حوزه فیبر نوری برای ارئه خدمت به مردم وجود داشته باشد.

معین اجرای فیبر نوری استان بوشهر آمار داد که پیش‌بینی شده برای فیبر نوری شهر بوشهر ۱۰۰ کیلومتر حفاری شود که تا کنون بیش از ۴۰ کیلومتر آن انجام شده است.

محمد خوانساری افزود: هرچند در کنار اجرای این طرح و به انجام رسیدن نقاطی از آن، در برخی نقاط برای ۸۶۰ نفر این سرویس برقرار شده و به تدریج کار در حال پیش‌برد است.

او اضافه کرد: برنامه‌ای که برای تمامی اپراتور‌ها ریخته شده این است که تا پایان سال همه شهر‌های استان بوشهر پوشش فیبر نوری داشته باشند؛ این کار زیر نظر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیو با مجوز وزارت ارتباطات و با هماهنگی استانداری و شهرداری‌ها است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پوششی که در دستور کار است این است که باید فیبر نوری در فاصله ۳۰۰ متری هر خانه و کسب‌وکار فراهم شود تا به آنان خدمات‌دهی شود.

خوانساری افزود: اگر شخصی، خانواده‌ای و یا کسب‌وکاری این سرویس را درخواست کرد باید تا یک ماه این سرویس برای او فراهم شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین درباره افزایش آنتن‌دهی در روستا‌ها به‌ویژه روستا‌های هدف گردشگری گفت: اولویت نخست ما در فیبر نوری، جا‌هایی است که جمعیت بیشتری از مردم به‌طور ثابت در آن وجود دارند؛ البته برای جا‌های گردشگری که افراد به‌شکل ثابت رفت‌وآمد ندارند تقویت شبکه تلفن همراه در اولویت است و برای این کار، زیرساختی که شبکه موبایل را تقویت می‌کند، فیبر نوری است.

خوانساری ادامه داد: جا‌هایی که نیاز باشد برای تقویت آنتن‌های شبکه‌های موبایل و ارتقای شبکه تلفن همراه از نسل ۳ به نسل ۴ و بالاتر از آن، فعالیت‌هایی انجام می‌شود؛ موضوع فیبر نوری تکمیل‌کننده زیرساخت‌هایی است که در شبکه تلفن همراه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر
  • انتصاب عضو جدید هیئت مدیره شرکت ملی پست
  • انتصاب عضو جدید هیأت مدیره شرکت ملی پست
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟