Web Analytics Made Easy - Statcounter

برومند چهارآیین  عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درخصوص وضعیت مرغ در ماه مبارک رمضان گفت: با وجود آنکه زمان زیادی به آغاز ماه مبارک نمانده است اما نمی‌توانیم وضعیت قیمت و نحوه عرضه مرغ گوشتی را پیش‌بینی کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مرغداران گوشتی استان کرمانشاه ادامه داد: ما در مصاحبه‌های مختلف و در جلساتی که با مقامات داشتیم اعلام کردیم که قیمت 11 هزار و 500 تومانی اصلا واقعی نیست و باعث ضرر تولیدکننده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک واحد متوسط در هر دوره  23 هزار قطعه جوجه ریزی  و 50 تن تولید مرغ زنده دارد که با این تحمیل قیمت در هر دوره جوجه‌ریزی یک ضرر 100 میلیون تومانی را متحمل خواهد شد.

چهارآیین تصریح کرد: ما بر این اعتقادیم که با یک تعامل دوطرفه و انجام کار کارشناسی بین کارگروه تنظیم بازار و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی می‌توان بر مبنای اعداد و ارقام کمی یک قیمت تمام‌شده واقعی را به دست آورد. در اینجا دیگر اعداد تصمیم خواهند گرفت که قیمت نهایی چقدر باشد و هیچ‌گونه اعمال سلیقه‌ای؛ چه از طرف تولیدکننده و یا کارگروه تنظیم بازار اعمال نخواهد شد.

وی افزود: متاسفانه اصرار مقامات بر فروش 11 هزار و 500 تومانی  گوشت مرغ سبب شد که ما شاهد کاهش تولید باشیم. به قول معروف در این شرایط تولیدکنندگان حداقل زورشان به خودشان می‌رسد پس تصمیم می‌گیرند که تا مشخص شدن شرایط بازار به طور موقت  جوجه‌ریزی نکنند.

رئیس انجمن صنفی مرغ‌داران گوشتی درخصوص آمار کاهش جوجه‌ریزی گفت: متاسفانه برخلاف  ماده 5 قانون دسترسی آزاد به اطلاعات مدتی است به دلایل نامعلوم  اطلاعات جوجه ریزی در اختیار تولید کنندگان قرار نمی گیرد و تولید کنندگان بر اساس بعضی از داده‌ها از جمله کاهش یا افزایش قیمت جوجه ی یک روزه  اوضاع این صنعت را تحلیل می کنند. 

وی با اشاره به عوامل اثرگذار در کاهش جوجه‌ریزی گفت: نهاده‌های اولیه مورد نیاز تولید و دردسرهای مربوط به تهیه آن یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار است. وزارت جهاد تصمیم درستی اتخاذ کرده است که از این به بعد با دادن حواله به تولیدکننده ذرت، کنجاله و سویا موردنیاز خود را از واردکننده یا شرکت  پشتیبانی دریافت کنند به شرط آنکه تولید کننده تعهد بدهد محصول تولیدی را با قیمت کارگروه تنظیم بازار به فروش برساند اما تولیدکنندگان برای گرفتن این حواله‌ها تردید دارند زیرا به غیر از ذرت و کنجاله سویا باید باقی نهاده‌ها را از بازار آزاد تهیه کنند.  همین امر باعث شده که هیچ برنامه مشخص و مدونی برای جوجه‌ریزی وجود نداشته باشد.

چهار آیین افزود: پیشنهاد مشخص تولید کنندگان این است که دولت تمامی نهاده های مورد نیاز تولید کنندگان را با قیمت مشخص تامین و قیمت کارشناسی یا سود متعارف را با مشارکت و توافق با تولید کنندگان تعیین نماید تا شاهد استمرار تولید و رعایت حقوق همه  ذی نفعان باشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد گوشت ماه رمضان مصاحبه ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه، روز چهارشنبه با کاهش قیمت دلار و افت اونس جهانی طلا همراه شد. در پنجمین روز معاملاتی هفته، سکه‌ امامی و نیم‌سکه به کانال پایین‌تر برگشتند.

قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه متاثر از کاهش قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. در روزهای اخیر کاهش قابل توجه اونس‌ جهانی طلا با افت قیمت دلار تراز شد و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را با خود همراه کرد.

تحلیلگران بازارهای مالی کاهش قیمت سکه و طلای آب‌شده را بیشتر از دلار می‌دانند و معتقدند این دو بازار به مرزهای حمایتی میان‌مدتی رسیده‌اند و در نقطه حساسی قرار دارند. در هفته‌ای که گذشت اخبار سیاسی حاکی از آرامش بود و توانست به روند کاهشی بازارهای مالی به‌ویژه طلا و سکه منجر شود.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش اونس جهانی طلا با رقم ۲۳۲۱ دلاری در حال معامله است.

سکه امامی نیم میلیون تومان ریخت

قیمت سکه امامی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت با کاهش ۵۰۹ هزار تومانی با رقم ۴۱ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار افت ۲۲۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۹ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است در پنجمین روز معاملاتی هفته قیمت نیم‌‌سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع‌‌سکه افت ۱۰۰ هزار تومانی پیدا کرد و روی رقم ۱۵ میلیون تومانی ایستاد. قیمت سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روند متوازن نداشت

قیمت طلا روز چهارشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۹‍‍‍۱ هزار تومان کاهش داشت و در کانال ۱۵ میلیونی عقب‌نشینی کرد. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۳۲ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۹۱ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در پنجمین روز معاملاتی هفته روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۶۹ هزار تومان و سکه گرمی ۴۶ هزار تومان کاهش پیدا کرد. حباب سکه بهار ۲۴۴ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۱ هزار تومان رشد کرد.

منبع:‌تجارت نیوز

tags # قیمت سکه و طلا سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟