Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@02:19:43 GMT

رشد بی سابقه مصرف مواد مخدر در آمریکا + آمار

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۴۴۳۱

رشد بی سابقه مصرف مواد مخدر در آمریکا + آمار

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از سال ۱۹۹۰ تاکنون میزان شهروندان آمریکایی که بر این باورند که دولت باید هزینه‌های بیشتری را صرف توانبخشی افرادی که گرفتار مواد مخدر شده‎اند به بیشترین میزان خود رسیده است. در دوره‌ای که مصرف مواد مخدر کراک در آمریکا به یک اپدیمی تبدیل شده بود، ۶۵ درصد از شهروندان دولت را مقصر دانسته که در بودجه مربوطه کوتاهی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به طور کلی حمایت دولت آمریکا از افزایش بودجه مربوطه از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۱۲ به طور مدام روند نزولی از خود نشان داد. درست در سال‌هایی که بحران مصرف مواد مخدر تاثیر منفی خود را در جامعه آمریکا بروز داد و توجه رسانه‌های خبری را جلب کرد.
پیتر پروت، مدیر عامل مرکز توانبخشی ادیسه نیویورک می‎گوید: پوشش رسانه‌های خبری از گسترش اعتیاد ناشی از مصرف قرص در آمریکا نسبت به هر نوع دیگر از اعتیاد ناشی از سایر مواد مخدر طی ۴۰ سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.  
شهروندان آمریکایی آفریقایی به نسبت شهروندان سفید پوست از موضوع تخصیص بودجه بیشتر در خصوص توانبخشی معتادین حمایت بیشتری نشان داده‎اند. طی  ۳ سال اخیر حمایت آن‌ها از ۶۰ درصد به ۸۰ درصد رسیده است.
در سال ۱۹۹۰ به دنبال شیوع مصرف مواد مخدر کراک که دامان سیاه پوستان آمریکا را گرفته بود، شهروندان آمریکایی آفریقایی خواهان همکاری بیشتر از سوی سران دولت بودند تا بودجه بیشتری در این خصوص صرف شود.
احزاب سیاسی در آمریکا در این خصوص نظرات متفاوتی را بیان کرده‎اند. ۷۴ درصد دموکرات‌ها معتقدند که در سال ۲۰۱۸ دولت بودجه بسیاری کمی را برای کمک و توانبخشی معتادان تخصیص داده است. این در حالی است که حزب جمهوری خواه و سایر احزاب مستقل به ترتیب ۵۳ و ۵۹ درصد بوده است.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا مبلغ ۱.۹ میلیارد دلار را از دولت به منظور پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد مخدر در طرح بودجه فدرال ۲۰۲۰ مطرح کرده، این در حالی است که مقامات هنوز میزان تخصیص بودجه به توانبخشی معتادان چیزی بیان نکرده‎اند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ افزایش مصرف مواد مخدر در آمریکا؛ انگشت اتهام شهروندان آمریکایی به سمت کاخ سفید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشکلات مردم آمریکا اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرهنگ عزیزی افزود: در این زمینه ۸ نفر شامل ۵ مرد و ۳ زن دستگیر شدند.

او با اشاره به اینکه بیشترین مواد مخدر کشف شده از سمت استان‌های جنوبی بوده است تصریح کرد: در یک ماه گذشته ۳۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان همدان کشف شده که در این راستا ۱۳۸ نفر از قاچاقچیان و خرده فروشان دستگیر شده اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: همچنین در این مدت یک هزار و ۲۰۰ نفر از معتادان نیز از سطح شهر جمع آوری و برای درمان تحویل مراجع زیرربط شده اند.

دیگر خبرها

  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی
  • فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!
  • حال خوش کُن‌هایی که جانتان را می‌گیرند!
  • کشف و ضبط ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی استان همدان
  • کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچی سابقه‌دار
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • متخصص روانپزشکی: مخدر ها عمر را کوتاه می‌کنند و زوال عقل به همراه دارند
  • ببینید | آمار جنجالی کارشناس برنامه تلویزیون درباره دولت؛ تامین کسری بودجه با برداشت از بازار سرمایه؟