Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاهیجان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بزودی فنآوری نوینی که در اروپا وجود دارد، برای رفع مشکل پسماند شرق استان وارد منطقه می شود.

قربانعلی محمدپور روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در لاهیجان افزود: دولت نگاهی ویژه به این مسئله دارد و 350 میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند تخصیص داده که برای حل مشکل پسماند این منطقه ، فناوری نوینی که در اروپا وجود دارد، بزودی وارد می شود و پیش پرداخت 20 درصدی سهم ایران در این سرمایه گذاری که شامل بخش زمین ، برق و امکانات و خدمات دولتی است، پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: وقتی فناوری در شرق گیلان به محوریت لاهیجان به بهره برداری برسد؛ قسمتی از کمپوست شرق استان در رودسر تبدیل به کمپوست شده و بصورت کمپوست استاندارد به چرخه طبیعت بر می گردد.
به گفته محمدپور ، با وارد کردن این فناوری روزانه 400 تن زباله شهرهای آستانه اشرفیه ، کیاشهر ، چمخاله ، لنگرود ، سیاهکل و لاهیجان و بخش رودبنه به کمپوست تبدیل می شود و با یکصد تن برگشتی در مجموع حدود 500 تن زباله شرق گیلان در این مرکز تبدیل به سوخت های هیدروکربنی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری توسط یک گروه ایتالیایی در لاهیجان انجام می شود و این گروه پذیرفته که شهرک صنعتی تموشل لاهیجان را که در کنار محل دفع زباله قرار دارد، به عنوان بازیافت و محل زباله سوز انتخاب کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان وضعیت زباله در رودسر و چابکسر را بدتر از سراوان رشت دانست و تصریح کرد: در اولین جلسه با استانداری معضل زباله رودسر مطرح و پیگیری خواهد شد تا نسبت به حل بخشی از این معضل اقدام شود.
محمدپور در بخش دیگری از گفت وگو با ایرنا بیان داشت: هرگونه صید و برداشت شن و ماسه تا پایان اردیبهشت ماه در رودخانه های استان گیلان ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.
وی ادامه داد: بخاطر فراهم کردن بستر مناسب برای تخم ریزی آبزیان در فصل تخم ریزی ماهی عملا از اول اسفند ماه سال گذشته تا سی ام اردیبهشت ماه سال جاری هر گونه صید ، دام گذاری و برداشت شن و ماسه در رودخانه های استان ممنوع است.
وی اظهار داشت: این اداره کل به منظور حفاظت از تنوع زیستی ، جلوگیری از انقراض نسل گونه ها و تهدید زیستگاه های آبزیان و زیستمندان بطور شبانه روزی از رودخانه ها بویژه از دهانه رودخانه سفیدرود با همکاری اداره کل شیلات گیلان حفاظت می کند.
محمدپور خاطرنشان کرد: فقط کارشناسان شیلات برای تکثیر مصنوعی ماهیان (صید مولد) مجاز به صید در دهانه سفیدرود هستند و اگر افراد دیگری اقدام به صید و پهن کردن تور کنند، با آنان برخورد خواهد شد.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 / 2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست گيلان زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان

عامر محبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز طی گزارشی از مرکز کنترل عملیات استان گیلان مبنی بر سقوط یک مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان لاهیجان، تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات دیزبن به محل حادثه اعزام شدند.

محبی با اشاره به اینکه این فرد به علت سقوط از ارتفاع دچار آسیب دیدگی شدید شده بود، گفت: پس از بررسی‌های اولیه با توجه به شرایط بد منطقه و صخره‌ای بودن محل یک تیم تخصصی نجات از پایگاه هلال احمر رودسر به محل حادثه اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: پس از ایجاد کارگاه تخصصی نجات بعد از ساعتی از شروع عملیات دسترسی به مصدوم میسر می‌شود پس از اقدامات لازم، مصدوم از مرگ رهایی یافته و به مکان امن منتقل می‌شود.

لازم به ذکر است یک تیم از ایستگاه آتش نشانی شهرستان لاهیجان و چند تن از مردم منطقه در این عملیات حضور داشتند.

کد خبر 6085614

دیگر خبرها

  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه از تهران
  • نجات مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان
  • راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه تهران | ۱۲ میلیارد تومان جریمه پیمانکاران شهرداری در صورت دیدن زباله گرد بر سر مخازن