Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:21:11 GMT

حدیث حاضر غایب در میادین حق علیه باطل

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۴۴۵۶

حدیث حاضر غایب در میادین حق علیه باطل

شیراز- ایرنا- درک وجود امام زمان (عج)، این پیشوای همیشه ناظر، حدیث حاضر غایبی است که بزرگ‌ترین یاور تنهایی‌های جبهه بزرگمردان هشت سال دفاع مقدس بوده است.

به گزارش ایرنا، اعتقاد به مهدویت و بهره مندی گیتی از وجود آفتاب پشت ابرهای غیبت، نمایانگر روان پاک شهدای جنگ تحمیلی است و نمود آن را می‌توان در وصیتنامه‌های شهدا یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی با اعتقاد راسخ به اسلام و انقلاب اسلامی و با تکیه بر امام عصرشان آگاهانه پای در راهی نهادند که خود می‌دانستند فرجامش یا پیروزی است یا شهادت.
آنان در دشوار‌ترین مخمصه‌هایی که دشمن پدید می‌آورد، با ایمان به حضور امام زمان حضرت ولیعصر (عج) و با دستور امام خمینی ولی فقیه زمان، دلاوری‌ها و رشادت‌هایی بی‌باکانه از خود نشان دادند.
ایمان به نیرو‌بخشی امام زمان و نگاه هدایتگر ایشان در ادامه مسیر انقلاب تا جایی است که این شهدا حتی وصیت‌نامه‌های خود را نیز با اقتدا به امام زمان (عج) نگاشته‌اند و با احترامی ویژه درمقابل این حی و حاضر خاندان نبوت سخن رانده‌اند.
** جنگیدن در جبهه‌، زمینه‌ساز ظهور امام زمان است
شهید ابوالفتح آذرپیکان از شهدای روستای یاسریه از توابع شهرستان فسای فارس که در سال 1365 و در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد، وصیت‌نامه خود را با درود و سلام به خدمت حضرت ولیعصر آغاز می‌کند.
او در وصیتش از امام زمان با عنوان امید محرومین، نجات دهنده مستضعفین، درهم شکننده شوکت و قدرت مستکبرین، عزت‌بخش مؤمنین و خوارکننده کافرین، نور چشم انبیا و اولیا، انتقام گیرنده خون‌های به ناحق ریخته شده و احیاکننده دین خدا یاد می‌کند و جان و روحش را فدای آن حضرت می‌کند و از نایب ایشان چنین سخن می‌گوید: درود بر حضرت حجه ابن الحسن العسگری روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفداء و نیز درود فراوان بر عالم آگاه، مدبر، شجاع، اعلم، سازش ناپذیر، قاطع، عاشق خدا و دین خدا و کوبنده دشمنان خدا و دین خدا، نائب بر حق امام زمان (عج)، حضرت نائب الامام، خمینی بت شکن که با استعانت از درگاه خداوند و امدادهای غیبی او و توجهات خاصه امام زمان (عج) ما را از انزوا و ذلت حاکمیت طاغوت به عزت ولایت خدا هدایت فرمود.
این شهید، جنگیدن در جبهه‌های حق علیه باطل را خودسازی و آمادگی برای ظهور امام زمان می‌داند و استقرار حکومت اسلامی را به منزله استقرار حکومت الله می‌خواند.
در ادامه وصیت‌نامه این شهید آمده است: برای عزت و پیشرفت اسلام در همه ی ابعاد از امام خمینی باید تبعیت کرد. فرمان های او مسلماً و قطعاً مورد رضایت امام زمان (عج) که همان رضایت رسول الله (ص) و خداوند عزوجل است، خواهد بود.
شهید آذرپیکان تاکید می‌کند: اگر منتظر ظهور مولا امام زمان (عج) هستیم، باید امام خمینی(ره) را یاری کنیم.
** تربیت اسلامی موجب خشنودی امام زمان (عج)
شهیدی دیگر از خطه فارس و شهرستان فسا، شهید احمد آریا در یازدهم اردیبهشت 1330 درحالیکه تنها 35 سال داشت در شلمچه به شهادت رسید.
این شهید در وصیت‌نامه خود اعلام کرده است که تربیت اسلامی فرزندان این دیار موجب رضای خدا و خشنودی امام زمان (عج) می‌شود.
او در ادامه می‌نویسد: خدمت به اسلام موجب طراوت و شادی روان این حقیر گردیده و اجر همگی شما نزد خدای دانا و توانا محفوظ خواهد بود.
** شهید و اعتقاد به مهدویت
شهید جلیل آریانژاد شهید 23 ساله عشایر فارس که در سال 63 در شرق دجله به شهادت رسید نیز در وصیت‌نامه کوتاهش خون شهدا را سرمایه گُرانی می‌داند که صاحب آن امام زمان (عج) است.
وی نگاشته است: ان شاء الله عزیزانی که در این گردان می آیند بتوانند با نثار خون خود گردان را به صاحب اصلی اش، آقا امام زمان (عج) تحویل دهند.
** خواسته شهید از مردم
دیگر شهید خطه فارس، شهید ابوالفتح آزادی از شهرستان فیروز آباد است که در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید.
او در وصیت خود از مردم انقلابی خواسته است که فرزندان خود را برای اسلام تربیت کنند تا در رکاب امام زمان (عج) بجنگند.
** قلب امام زمان را با نافرمانی جریحه دار نکنید
شهید 16 ساله دیار اقلید فارس، حسن ابراهیمی که در سال 62 در خط پدافندی منطقه شوش به شهادت نائل شد، در وصیت خود خطاب به خواهران و برادران انقلابی‌اش نوشته است: گوش به فرمان امام عزیزمان باشند و این حسین زمان را تنها نگذارند که خدای نخواسته قلب آقا امام زمان (عج) جریحه دار شود.
این شهید نوجوان امام زمان را همچون پدری دلسوز و مهربان می‌داند که کج‌روی‌های فرزندانش او را ناراحت می سازد.
** سرباز امام زمان (عج) بودن بزرگترین سعادت است
شهید اسد الله احراری نیز از شهدای جوان شهرستان استهبان بود که در سال 65 در شلمچه به یارانش پیوست. او در وصیت نامه اش تداوم انقلاب را منتهی به ظهور امام زمان (عج) می‌داند.
این شهید والا مقام خطاب به مادرش می‌نویسد: مادر مهربانم می‌دانم که شما همیشه از خدا می خواهید فرزندنتان مایه سعادت و سرافرازی شما باشند و چه چیز سعادتمندتر از سرباز امام زمان (عج) بودن؟
** زمینه سازی ظهور
شهید اسدالله احمد نیای مطلق نیز که از خطه جهرم در روز 13 بهمن ماه 64 عازم میدان نبرد شد و در عملیات والفجر 8 ، منطقه فاو شربت شهادت نوشید، در متن وصیتش وظیفه مردم را تداوم بدون چون و چرای انقلاب و راه شهدا عنوان می‌کند تا حکومت مهدی موعود (عج) برپا شود.
دغدغه این شهید جوان تنها نمایش قدرت عظیم انقلاب اسلامی در برابر دیدگاه جهانیان و فراهم‌آوردن زمینه ظهور آقا امام زمان (عج) و رساندن جهان به دست صاحب اصلی آن است.
7375 / 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دهه مهدویت دفاع مقدس ما و شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۹۷ شهید رسید

با شهادت نوجوان کرمانی ۱۳ ساله یکی از مجروحان حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان تعداد شهدای این انفجار به ۹۷ شهید گلگون کفن رسید. - اخبار استانها -

سعید ایرانمنش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان از شهادت یکی دیگر از مجروحان انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان خبر داد و اظهار داشت: محمدمهدی ایرانمنش از مجروحان حادثه تروریستی 13 دی‌ماه کرمان صبح امروز به خیل شهدا پیوست.

وی با بیان اینکه محمدمهدی ایرانمنش که از روز حادثه تا امروز در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان بستری بوده است، گفت: این مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان تا به امروز شرایط سختی را سپری کرده بود و در نهایت صبح امروز به شهادت رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه این شهید نوجوان کرمانی 13 ساله سن داشته است، ادامه داد: پدر این نوجوان نیز در انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان به شهادت رسیده بود.

به گزارش تسنیم، در انفجار تروریستی روز 13 دی‌ماه 1402 در نزدیکی گلزار شهدای کرمان تعداد زیادی از زائران چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در مسیر گلزار شهدای کرمان به خاک و خون کشیده شدند؛ در این حادثه که 2 بمب انتحاری در میان مردم و زائران سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی منفجر شد تا این لحظه 97 شهید برجا گذاشته است.

لازم به ذکر است، در انفجار تروریستی 13 دی‌ماه 1402 در گلزار شهدای کرمان تعداد زیادی کودک، نوجوان و دانش‌آموز به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا(ع) کتاب شد
  • زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم
  • تصویر نوجوان شهید حادثه تروریستی ۱۳ دی کرمان | این نوجوان امروز به شهادت رسید | عکس
  • تشییع پیکرمادر وهمسر شهیدان سلطانی
  • نماز مساجد و مدارس به توجه ویژه‌ای نیاز دارد
  • تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۹۷ شهید رسید
  • زمان بازگشت بیرانوند به میادین مشخص شد