Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی درویشی در حاشیه بازدید از کارگاه سد باغان، این سد را یکی از مهمترین طرح‌های عمرانی استان بوشهر نامید و افزود: با توجه به وضعیت منابع مالی پیش بینی و تامین شده، این طرح پیشرفت و سرعت اجرای خوبی دارد.

وی ادامه داد: با انجام پیگیری‌های مستمر و فعال سازی فاینانس آن، سد باغان طبق برنامه زمان بندی به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بیان کرد: در تلاشیم با رایزنی مستمر با سازمان برنامه و بودجه کشور، بودجه کامل و هزینه LC برای فاینانس این طرح تامین شود.

ساختگاه سد مخزنی و خط انتقال باغان در نزدیکی روستای سرچشمه در شهرستان جم، و در فاصله ۱۸۰ کیلومتری مرکز استان بوشهر قرار دارد.

سد باغان با حجم مخزن ۳۲ میلیون متر مکعب و حجم آب ۱۶ میلیون متر مکعب به عنوان یکی از طرح‌های حیاتی استان به ویژه برای تامین آب آشامیدنی شهرستان جم، آب صنایع مستقر در منطقه به ویژه پالایشگاه گاز فجر جم و تامین حق آبه‌های کشاورزی پایین دست در شهرستان‌های جم و دشتی به شمار می‌رود.

ساخت این سد بتنی با ارتفاع ۵۶ متر و طول تاج ۳۱۱ متر سال ۹۵  آغاز شده است.

سد باغان علاوه بر کمک به تعادل بخشی سفره آب زیر زمینی دشت‌های جم، ریز و باغان با جایگزینی برداشت بی رویه از سفره آب زیر زمینی با منبع سطحی مطمئن، می‌تواند باعث توسعه گردشگری و رونق اقتصادی نقاط محروم دو شهرستان هم شود.

کارشناسان می‌گویند اگر این سد ساخته نشود، سالانه ۲۴ میلیون مترمکعب آورد حوضه باغان بدون هیچ گونه استفاده‌ای به رودخانه مُند و از آنجا به خلیج فارس می‌ریزد.

انتهای پیام/ک

تلاش برای تامین بودجه کامل و هزینه LC برای فاینانس سد باغان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جهانی غذا: برای مهار قحطی در غزه به آتش‌بس نیاز داریم

به گزارش قدس آنلاین، برنامه جهانی غذا تاکید کرد که برای مهار قحطی در غزه به برقراری آتش‌بسی انسانی و دسترسی گسترده‌تر به مناطق آن نیاز داریم.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»، برنامه جهانی غذا تاکید کرد، بسیاری از شیرخواره‌ها و کودکان به ویژه در شمال نوار غزه به دلیل کم‌آبی و سوءتغذیه جان خود را از دست دادند، در حالی که رژیم صهیونیستی هنوز مانع از ورود تیم‌های امدادرسان به آنجا می‌شود.

همچنین این سازمان اعلام کرد، با تداوم حملات و محاصره اعمال شده بر نوار غزه، خطر قحطی و گرسنگی ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز پیشتر از رژیم صهیونیستی خواست که به کاروان‌های حامل کمک‌های غذایی این سازمان اجازه ورود به شمال غزه را بدهد و گذرگاه‌های زمینی بیشتری را برای تسهیل کمک‌رسانی باز کند.

لازارینی ضمن هشدار درباره استمرار وخامت اوضاع معیشتی بیش از دو میلیون تن در نوار غزه گفت که این منطقه به مکانی غیرقابل زندگی تبدیل شده است.

در نتیجه سیاستی که رژیم صهیونیستی در گرسنگی دادن به ساکنان نوار غزه اعمال می‌کند، تعداد زیادی از فلسطینی‌ها که بیشترشان کودک هستند جان خود را از دست می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • اشتغال ۲۴۰۰ نفر جوانان استان بوشهر در منطقه ویژه پارس
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر
  • مهار آتش سوزی مجتمع قرآنی در تالش
  • مهار حریق گسترده یک مجتمع قرآنی در تالش
  • برنامه جهانی غذا: برای مهار قحطی در غزه به آتش‌بس نیاز داریم
  • اردوغان: اسرائیل را باید مهار کرد
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد