Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:17:04 GMT

مسجد جامعی: رمز و راز سنگ نوشته های قبور باید کشف شود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۴۸۴۶

مسجد جامعی: رمز و راز سنگ نوشته های قبور باید کشف شود

تهران- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سنگ نوشته های قبور و ضرورت مطالعه آنها گفت: رمز و راز این سنگ نوشتها باید با مطالعه بیشتر کشف شود.

به گزارش ایرنا، احمد مسجدجامعی عصر جمعه در جریان بازدید از بهشت زهرا (س) اظهار داشت: اکنون در پژوهشکده سازمان بهشت زهرا(ع) بر روی سنگهای قبور مطالعاتی انجام می شود و امیدواریم پژوهشگران به نتایج مثبتی در این زمینه برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: تهران پیش از این 140 آرامستان داشت و اکنون از این تعداد، 80 آرامستان زیر نظر اوقاف باقیمانده است.
مسجد جامعی در ادامه یادآورشد: موزه پرواز از جمله مکان هایی است که با پیگیری شهید ستاری و پیروز حناچی(شهردار تهران) راه اندازی شد.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) نیز در ادامه گفت: این سازمان سالانه 60 هزار متوفی را پذیرش می کند که پیکر 18 هزار متوفی را به شهرستانها منتقل می کند.
سعید خال با بیان اینکه سازمان بهشت زهرا(س) لحظه ای تعطیلی ندارد، افزود: روزانه 57 هزار و 198 نفر از سایت این سازمان بازدید می کنند همچنین روزانه 70 تا 80 هزار نفر مخاطب نیز دارد.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) ادامه داد: این سازمان پنجشنبه آخر سال بین سه تا پنج میلیون نفر مخاطب دارد.
وی افزایش کیفیت خدمات سازمان، انجام کارهای زیربنایی، راه اندازی حمل و نقل برون سازمان و درون سازمان، افزایش قدرت و توانایی در مواقع بحران، اجرای بیست طرح هوشمندسازی را از جمله فعالیت های این سازمان در سالهای اخیر عنوان کرد.
خال راه اندازی کانون تطهیر کنندگان داوطلب را از دیگر فعالیت های این سازمان عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده، مشکل قطعه هنرمندان با ایجاد 220 قطعه جدید برای 15 سال حل شده است.
به گزارش ایرنا، بهشت زهرا(س) با ۳۱۴ هکتار وسعت بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب پایتخت واقع شده است.
برنامه تهرانگردی احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران بمناسبت هفته ارتش از بهشت زهرا(س) و حضور بر مزار شهدای ارتش و بازدید از پژوهشکده این سازمان آغاز شد.
اعضای گروه تهران گردی روز جمعه بر مزار شهید صیاد شیرازی، شهید ستاری و سایر شهدای ارتش جمهوری اسلامی حضور یافتند و با اهدای گل یاد آنان را گرامی داشتند.
تهرام/7244/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ارتش تهران گردي شوراي شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیا، راه ورود به بهشت و بهره‌مندی از لذات آن است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشمی علیا تولیت مدرسه علمیه قائم (عج) چیذر در جلسه هفتگی اخلاق عمومی که با عنوان «شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه» برگزار شد گفت: تجارت دنیا نتیجه‌ای جز تضییع عمر و حساب و کتاب سخت اخروی در پی نخواهد داشت.

وی افزود: در طرف مقابل، تلاش در جهت آبادانی آخرت، نشانه عقلانیت آدمی و دارو و شفای تمام دردهای اوست. عالم آخرت، ثمره، ثواب و عوض تمام مجاهدت‌ها، سختی‌ها و بلاهای دنیوی انسان است. به عنوان نمونه، بنا بر روایتی از امام صادق (ع)، در بهشت درختی است که وقتی باد در بین شاخه‌های آن می‌پیچد، صوت دلنوازی از آن نواخته می‌شود که به گوش احدی از مخلوقات نرسیده است. این صوت را تنها کسانی می‌توانند بشنوند که مسموعات حرام دنیا را به سبب ترس از خدا ترک کردند.

هاشمی علیا خاطرنشان کرد: در واقع یکی از حکمت‌های وجود لذات و نقمات دنیوی، درک لذات و عذاب‌های اخروی است؛ اگرچه این دو قابل قیاس با یکدیگر نیستند، اما به طور مثال، درک حرارت و سوزانندگی آتش دنیا راهی برای درک آتش آخرت است. در رابطه با لذات معنوی و عذاب‌های روحی نیز همین طور است. خداوند در روز قیامت، اهل بهشت و جهنّم را به یکدیگر نشان می‌دهد و مواجهه با حقیقت از دست دادن بهشت، از بزرگ‌ترین عذاب‌های روحی اهل جهنّم است.

این استاد اخلاق گفت: هدف از خلقت انسان، بهره‌مندی از فیض و لطف و احسان دائمی خداوند و تحصیل نور و کمال و حیات مطلق است که قابلیت می‌خواهد و حکمت الهی بر این قرار گرفته که قابلیت بندگانش را برایشان احراز کند. بنابراین دنیا هدف نیست، ولی طریق آخرت و راه حصول بهشت است. اگرچه دنیا بسیار مذمّت شده، اما طبق فرمایش امیر مؤمنان (ع) همین دنیا محلّ عبادت، موعظه، عبرت و توانگری است برای کسی که از آن در جهت کسب توشه آخرت بهره گیرد و فریفته جلوه‌های آن نشود.

کد خبر 6048168 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • «به پایان ماجرا نزدیک می‌شوید!» / نصب پارچه نوشت مقابل دانشگاه‌های بزرگ تهران +تصاویر
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد
  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • دنیا، راه ورود به بهشت و بهره‌مندی از لذات آن است
  • رسانه روس: حمله ایران بسیار موفق‌تر از آن چیزی بود که به نظر می‌رسد
  • رونمایی از دو سند نویافته در خصوص تخریب بهشت بقیع
  • مستند «پنجره‌های بهشت»، از شبکه قرآن و معارف
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن