Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای نگهبان آخرین وضعیت برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

یه گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به احتمال برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌صورت الکترونیک، گفت: هنوز نسبت به برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک در دوم اسفند اشکالاتی وجود دارد که هنوز این اشکالات برطرف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اشکالات شورای نگهبان نسبت به الکترونیکی شدن روند برگزاری انتخابات، قبلاً نیز از سوی این شورا به وزارت کشور اعلام شده بود، باید ببینیم که دوستان وزارت کشور برای این اشکالات پاسخی دارند یا خیر.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: در حال حاضر نیز کارشناسان شورای نگهبان مشغول بررسی موضوع الکترونیکی شدن انتخابات مجلس هستند و جلسات کارشناسی بین شورای نگهبان و وزارت کشور در این باره برقرار است.

کدخدایی با تأکید بر اینکه "در شورای نگهبان هنوز به جمع‌بندی نهایی برای الکترونیکی شدن انتخابات مجلس، در هیچ یک از حوزه‌ها نرسیده‌ایم"، گفت: این امر منوط به محقق شدن الزامات انتخابات الکترونیک است.

وی با اشاره به ایرادات قبلی شورای نگهبان نسبت به الکترونیکی شدن انتخابات، گفت: یکی از این موارد، امنیت و صحت انتخابات بود که هنوز این اشکالات برطرف نشده است و در صورتی که این اشکالات به‌همراه دیگر موارد برطرف شود انتخابات به‌صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: هنوز شورای نگهبان و وزارت کشور درباره برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس به‌صورت الکترونیک، به جمع‌بندی‌های نهایی نرسیده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: الکترونیکی شدن انتخابات شورای نگهبان وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: نمایشگاه کتاب که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، مهمترین رویداد فرهنگی کشور است و به دلیل بین‌المللی بودن این رویداد، از دیگر کشورها نیز برای عرضه کتاب به ایران می‌آیند، به همین دلیل این نمایشگاه از ظرفیت‌های بالایی در زمینه دیپلماسی فرهنگی برخوردار است.

وی افزود: بسیاری از گروه‌های جامعه هر ساله منتظر و پیگیر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند و اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با این نمایشگاه را رصد می‌کنند. فکر می‌کنم به هر میزانی که کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب را بالا ببریم و کتاب‌های کیفی‌تری عرضه کنیم تأثیر آن را در جامعه و فرهنگ کشور خواهیم دید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نمایشگاه کتاب را گردهمایی بزرگ کتابخوانی و کتاب دوستی در ایران دانست و ادامه داد: نمایشگاه کتاب به نوعی شب قدر کتاب‌خوانان و کتاب دوستان است و هر میزان کیفیت برگزاری آن بهتر باشد و کتاب‌هایی که در دسترس مردم نیست در نمایشگاه توسط ناشران عرضه شود در کتابخوانی کشور هم اثر مثبت دارد.

طباطبایی‌نژاد داشتن برنامه‌های فرهنگی مروج کتابخوانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ضروری عنوان کرد و گفت: با برنامه‌های متنوع می‌توان فرهنگ کتابخوانی را بهبود بخشید، یکی از رسالت‌های نمایشگاه می‌تواند رصد وضعیت کتابخوانی کشور باشد. کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد و یکی از دغدغه‌های مهم اعضای این کمیسیون حوزه کتاب و مطالعه در جامعه است.

وی بیان کرد: وضعیت کتاب و کتابخوانی، کتابخانه‌ها و نمایشگاه کتاب مورد توجه کمیسیون فرهنگی است و نظارت و ارزیابی سالانه‌ای از وضعیت این حوزه توسط گزارش‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی دریافت می‌کند، انجام می‌دهد.

نماینده مردم اردستان در مجلس یادآور شد: در موضوع بودجه کارهای خوبی در چهارسال گذشته انجام داده‌ایم و رایزنی‌های خوبی در این رابطه بین دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور شکل گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که از دوران نوجوانی و طلبگی به طور مرتب از نمایشگاه کتاب بازدید داشته است، خاطرنشان کرد: خاطرات خوبی از نمایشگاه دارم و حضور این حجم از کتاب دوست و کتابخوان در نمایشگاه همیشه برایم جذاب بوده است.

گفتنی است سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6080396

دیگر خبرها

  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • استقرار ۱۴۱۹ دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران