Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@20:55:57 GMT

احتمال عقب‌نشینی نیروهای درگیر از الحدیده یمن

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۵۰۴۷

«مارتین گریفیتس»، شامگاه پنج‌شنبه (۲۹ فروردین) در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت که انتظار می‌رود عقب‌نشینی نیروهای نظامی طرفین درگیر از الحدیده مطابق توافق سوئد، تا چند هفته آینده اجرا شود.

با این حال، گریفیتس که هم‌اکنون در یمن به سر می‌برد، در مورد استقرار نیروهای امنیتی در این منطقه که بخشی از توافق مذکور است، ابراز تردید کرد و گفت که نیروهای درگیر هنوز دراین خصوص به توافقی نرسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نمایندگان دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و دولت مستعفی یمن (مستقر در عدن)، ۱۸ دسامبر گذشته در شهر استکهلم، پایتخت سوئد بر سر توقف آتش بس در استان الحدیده، تبادل اسرا و تداوم گفت‌وگوها توافق کردند. با این حال، نیروهای دولت مستعفی که مورد حمایت ائتلاف سعودی هستند، از زمان حصول این توافق، بارها آن را نقض کرده‌اند و مانع پیشرفت این توافق شده‌اند.

خروج نیروهای نظامی از استان الحدیده و مرکز آن یکی از موارد توافق سوئد در مورد یمن است. بر اساس این توافق، نیروهای طرفین می‌بایست، این منطقه را ترک کرده و جای آن را نیروهای امنیتی محلی بگیرد.

این توافق با هدف توقف درگیری‌ها در این شهر بندری یمن که گفته می‌شود بیش از ۷۰ درصد کمک‌های انسانی به این کشور از طریق آن وارد می‌شود، صورت گرفت تا این کمک‌ها در سایه بازگشت آرامش به این شهر با سرعت بیشتری انجام شود.

به رغم توافق طرفین که با نظارت سازمان ملل حاصل شد، ائتلاف سعودی و نیروهای دولت مستعفی حاضر به عقب‌راندن نیروهای خود از الحدیده نشدند و با تقویت مواضع خود در این منطقه، بارها آتش‌بس و توافق سوئد را نقض کردند.

نیروهای دولت نجات ملی هم در واکنش به عدم رعایت این توافق از سوی ائتلاف متجاوز به یمن، اعلام کرد که تا زمانی که این ائتلاف نیروهای خود را از الحدیده عقب‌ نبرد، این توافق اجرا نخواهد شد.

سازمان ملل در سایه تداوم این اختلافات و کارشکنی طرف سعودی و دولت مستعفی، تیمی به منظور نظارت بر اجرای طرح باز استقرار نیروها در الحدیده تشکیل داد.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصارالله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده‌اند.

بر اثر این جنگ که همچنان ادامه دارد، د‌ه‌ها هزار نفر که عمده آن‌ها غیر نظامی هستند، کشته و زخمی شده‌اند. روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست سوم آگوست (۱۲ مرداد ۹۷) نوشت که تلفات جنگ در یمن بیشتر از آن چیزی است که در آمارهای رسمی اعلام می‌شود.

این روزنامه شمار کشته‌ها را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام کرد. «ویرجینیا گامبا»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان اخیرا اعلام کرده است که بر اثر جنگ محور عربستان سعودی علیه یمن، بیش از ۷۵۰۰ کودک در جنگ یمن کشته شده‌اند

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: یمن نیروهای امنیتی دولت سوئد سازمان ملل عربستان سعودی انقلاب آلمان کشورهای عربی جنگ کشته و زخمی کودکان عربستان انگلیس سازمان ملل متحد عقب نشینی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد که طبق اساس نامه دولت،کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر، اظهار داشت: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای 5 کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سالهای مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد.

سلاجقه ادامه داد: الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم. کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از 6 سال این کنوانسیون را احیا کرد.

خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی شد. کاپ ششم هم در تهران برگزار می شود و باید کشورها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

سلاجقه درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر، گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال هایی داشته ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص جمع آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساسنامه دولت،کیسه‌های زیر 25 میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی 5 ساله حذف می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر و حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض