Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان در جریان سفر رسمی خود به مسکو با دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از AKIpress، دو طرف در مورد همکاری دوجانبه، روابط اقتصادی و تجاری، افزایش گردش مالی در حوزه بازرگانی، اهمیت کمیسیون مشترک در زمینه همکاری اقتصادی و همچنین مسائل مربوط به همکاری های چندجانبه با نقاط مختلف روسیه بحث و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، صادرات محصولات کشاورزی از تاجیکستان به روسیه، تاسیس مراکز حمل و نقل و ترانزیت، اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری و ایجاد پروژه‌های مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار توجه ویژه‌ای به گسترش همکاری در حوزه‌های فرهنگی، فعالیت‌های انساندوستانه و آموزشی، به ویژه ایجاد فرصت‌های آموزشی برای جوانان تاجیکستانی در مدارس روسیه، ساخت مدارس روسی در تاجیکستان و جذب معلمان زبان روسی به مدارس تاجیکستان صورت گرفت.

سفر رئیس جمهور تاجیکستان به روسیه

در پایان این دیدار همکاری‌های امنیتی، نظامی و فنی و اقدامات مشترک برای تقویت ظرفیت‌های دفاعی و مرزی نیز مورد بحث قرار گرفت.

امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان روز گذشته برای سفری دو روزه و دیدار و گفت‌وگو با مقامات روس وارد مسکو شد.

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "تاجیکستان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، طرح رئیس‌جمهوری فرانسه برای همکاری با مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم را مزورانه اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخاروا» در واکنش به طرح ابتکاری «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه برای همکاری با مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم، گفت: وزارت خارجه روسیه هنوز هیچ طرح مشخصی برای مقابله با تروریسم، از فرانسه دریافت نکرده است.

وی در این نشست خبری، با اشاره به حمایت تسلیحاتی فرانسه از اوکراین در جنگ علیه روسیه، افزود: وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد.

این مقام روس در واکنش به اعلام همکاری پلیس بین الملل(اینترپل) برای تحقیق در مورد اقدام تروریستی اخیر در روسیه، گفت: رئیس پلیس بین الملل در حالی خواهان همکاری با روسیه شده که این سازمان در سال ۲۰۲۲، همکاری اطلاعاتی با مسکو را محدود کرد.

زاخاروا گفت: اینترپل وارد بازی سیاسی غرب (علیه مسکو) شده و هدف این است که روسیه از دسترسی به منابع اطلاعاتی پلیس بین الملل محروم شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تاکید اوکراین به هند برای تجدیدنظر درباره روابط با روسیه
  • اظهارات رئیس جمهور ترکمنستان درباره فعالیت اقتصادی شرکت های ایرانی | جزئیات دیدارهای امیرعبداللهیان با ۳مقام عالیرتبه کشور همسایه
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با وزیر امنیت کره شمالی
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد