Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:34:51 GMT

سیلاب 3636 میلیارد ریال در کردستان خسارت به بار آورد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۵۱۴۵

سیلاب 3636 میلیارد ریال در کردستان خسارت به بار آورد

سنندج - ایرنا - سرپرست مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: سیلاب ناشی از بارندگی های فروردین سال جاری سه هزار و 636 میلیارد ریال به زیرساخت ها و بهره برداران کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.

محمد فلاحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان خسارت ها در بخش های مختلف به زیرساخت های استان وارد شده که بخش راه ها با یک هزار و 322 میلیارد و 540 میلیون ریال بیشترین میزان را داشته و پس از آن بخش کشاورزی با 896 میلیادرد و 909 میلیون ریال در رتبه دوم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جزئیات خسارت های بخش کشاورزی اضافه کرد: خسارت های کشاورزی شامل 388 میلیارد و 281 میلیون ریال در بخش طیور، آبزیان، دام و جایگاه های دامی، 83 میلیارد و 622 میلیون ریال در بخش زراعت، 257 میلیارد و 594 میلیون ریال در بخش باغ، 110 میلیارد ریال در بخش زیرساخت های کشاورزی و 141میلیارد و 64 میلیون ریال نیز در سایر موارد است.
سرپرست مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان افزود: در این بارندگی های 800 هزار قطعه طیور، 386 راس دام، هشت هزار و 873 هکتار اراضی زراعی با 6 هزار با 379 تن محصول، یک هزار و 404 هکتار باغ با 6 هزار و 985 تن محصول، سه هزار و 930 باب انبار و جایگاه علوفه و 14 هزار و 40 کلنی زنبور عسل دچار خسارت شده اند.
وی خاطر نشان کرد: در این بارندگی ها تاسیسات شهری شهرهای استان 456 میلیارد و 750 میلیون ریال، زیرساخت های آب و فاضلاب شهری و روستایی 323 میلیارد و 300 میلیون ریال و خط انتقال برق و شبکه توزیع آن 254 میلیارد و 496 میلیون ریال متحمل خسارت شده اند.
فلاحی دیگر خسارت های وارد شده به این استان در بخش شبکه گازرسانی را 91 میلیارد 50 میلیون ریال، تاسیسات آب منطقه ای (شامل رودخانه، ایستگاه های بارانسنجی و کانال ها) را 170 میلیارد و 570 میلیون ریال، در بخش سازه های آبخیزداری را 45 میلیارد ریال، بخش زیرساختی مخابرات را 365 میلیارد ریال و ساختمان ها و اماکن عمومی را 35 میلیارد و 885 میلیون ریال اعلام کرد.
وی گفت: همچنین در این بارندگی ها خانه تاریخی سید کریم کریمی واقع در محله قلعه چهارلان از جملمه مکان های تاریخی آسیب دیده در این بارندگی ها است.

**3993 واحد مسکونی و تجاری خسارت دیدند
سرپرست مدیریت بحران استانداری کردستان افزود: همچنین در این بارندگی ها سه هزار و 993 واحد تجاری و مسکونی شهری و روستایی خسارت دیدند.
فلاحی یادآور شد: این خسارت ها شامل یک هزار و 123 واحد مسکونی تخریب شده، 2 هزار و 842 واحد آسیب دیده، 96 واحد خسارتی لوازم منزل و 16 واحد تجاری است.
وی با بیان اینکه در این بارندگی های شهرستان های قروه، بیجار، سنندج و کامیاران بیشترین میزان خسارت ها متحمل شده اند افزود: همچنین در این بارندگی ها 18 دستگاه خودرو نیز دچار خسارت شده است.

** یک نفر در اثر ریزش دیوار فوت کرد
وی تاکید کرد: در این بارندگی ها یک مرد مسن نیز در روستای شیخ جعفر قروه بر اثر ریز دیوار انبار علوفه جان خود را از دست داد.
بارش شدید باران، تگرگ و برف روزهای ابتدایی فروردین ماه امسال در مناطق مختلف کشور، باعث وقوع سیل و بروز تلفات جانی، صدمات و خسارت مالی به هموطنان مان بویژه در استان های گلستان، لرستان، ایلام و خوزستان شد.
«استان کردستان در نیمه اول فروردین در 2 نوبت شامل سه تا 6 و 10 تا 13 فرودین شاهد بارش های متناوب باران و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها بود که به صورت میانگین حدود 84 میلی متر بارندگی نیز در این استان ثبت شد».
3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مديريت بحران سيلاب خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت


فرامرز دانش اظهار داشت: هر زمان که بارندگی در شهرستان سرباز اتفاق می افتد، با توجه به این که منطقه کوهستانی است و مسیر سیلاب مشخص است، آب باران راه خود را پیدا می کند و در نهایت سیل خسارت چندانی به جان و مال مردم وارد نمی‌کند. اما زیرساخت های کشاورزی و راه‌های روستایی تخریب می‌شود و از آنجایی که برخی از راه‌های روستایی آسفالت نیستند، بارندگی سبب انسداد راه‌های روستایی و ایجاد سیل و روان آب می‌شود.

  دانش عنوان کرد، باتوجه به اینکه اکثر زمین های کشاورزی در مجاورت و حریم رودخانه قرار دارند با طغیان سیلاب و رودخانه، قسمتی از زمین های کشاورزی دچار سیل بردگی و تخریب می شوند.
وی گفت: در حاضر در بخش های تابعه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرباز در حال بازگشایی مسیرها هستند و مشکل خاصی در سرباز پس از بارندگی نداشته‌ایم و تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال احمر، بنیاد مسکن، اداره برق و .‌‌.. به حالت آماده باش درآمده‌اند و به محض اعلام مردم در خصوص آبگرفتگی و یا تخریب منازل ، بنیاد مسکن  و هلال احمر وارد عمل می‌شوند و کمک‌های اولیه از جمله چادر و سایر امکانات زندگی برای این افراد فراهم می‌شود، هلال احمر و بنیاد مسکن هم برای ایجاد فضای اسکان سیل زدگان کارهای لازم را انجام خواهند داد.

دانش عنوان کرد: خوشبختانه این سیل خسارت جانی و مالی به‌صورت جدی نداشته و اگر هم تخریبی اتفاق افتاده باشد، هلال احمر. بنیاد مسکن پس از بررسی‌های لازم، پیگیری انجام می‌شود و خوشبختانه ما گزارش  جان باختن بر اثر سیل اخیر سرباز نداشته‌ایم.

فرماندار سرباز عنوان کرد: مسیرهای روستایی شهرستان سرباز که بر اثر بارندگی شدید صعب العبور شده‌اند با استفاده از ماشین آلات مورد نیاز در حال بازگشایی هستند.

وی گفت: بر اساس نقشه‌های هوایی، سامانه بارشی در سطوح مختلف زرد، نارنجی و قرمز به مدت 10 روز است که  وارد سرباز شده و همچنان فعال  می‌باشد.

فرماندار سرباز عنوان کرد: از آن جایی که سرباز بیشترین  راه روستایی را به خودش اختصاص داده حمایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را  در خصوص تامین ماشین آلات سنگین از جمله بولدوزر و گریدر نیاز داریم و از آنجایی که 70 درصد راه های این شهرستان خاکی هستند با تامین این دستگاه‌ها، کمک بزرگی به حوزه راه سازی و بازگشایی راه‌های سرباز در زمان بحران می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی