Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - رئیس اتحایه دانشگاه های قفقاز با بیان اینکه جهان امروز با سرعت زیادی در حال توسعه است و تغییردهندگان جهان، کسانی جز صاحبان اراده و هدف نیستند گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو مانع و بازدارنده پیش روی نظام سرمایه داری هستند.

به گزارش ایرنا، «مصطفی کورکماز» روز جمعه در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی های دانشگاه های عضو اتحادیه دانشگاه های قفقاز در تبریز اظهار داشت: متاسفانه مسلمانان در این مساله فقط تماشاچی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای متحول کردن دنیا باید آن را لمس کنیم و از طریق روابط انسانی دنیا را تغییر دهیم.
«کورکماز» گفت: همان گونه که می دانید ارزش های سرمایه داری (کاپیتالیسم) متفاوت با ارزش‌ های اسلامی است،
کاپیتالیسم به دنبال این است که به هر بهایی هر چیزی را به دست بیاورد اما الویت های ما ارزش های انسانی و محبت است.
وی افزود: ما باید یک رویکرد انسان گرایانه داشته باشیم و ایران و ترکیه باید همکاری و روابط انسانی و دوستانه خود را توسعه دهند.
وی خاطرنشان کرد: ما برای تحقق این هدف مهم، باید اطلاعات و معلومات دانشگاه هایمان را مبادله کنیم و دانشجویان ترکیه با تحصیل در ایران فرهنگ و هنر و تاریخ ایران را از نزدیک ببینند و دانشجویان ایران نیز به طور متقابل در ترکیه تحصیل کنند.
سرکنسول ترکیه در تبریز نیز با تاکید بر توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور گفت: این گردهمایی برای تبادل اطلاعات علمی و تحقیقاتی بوده و مفتخریم با کشور دوست و همسایه ترکیه روابط بسیار خوبی داریم و این جز با اراده محکم و استوار مسئولان و روسای جمهوری دو کشور محقق نمی شد.
«حسین گون گور» تبریز شهر پرآوازه ای برده و تجار ارومیه از دیرباز به این شهر رفت و آمد دارند و دانشگاه های تبربز از گذشته در زمینه علمی تحقیقاتی و پزشکی زبانزد کشورهای منطقه است؛امید داریم شرایطی را فراهم کنیم، این ارتباط علمی متقابلا در ترکیه هم فراهم شود.
رییس دانشگاه تبریز نیز گفت: در دنیای امروز ارتباطات حرف اول را می‌ زند و هر چه ارتباطات بیشتر باشد قدرت ها فزونی می یابد و متاسفانه دشمنان اسلام تا کنون سعی کرده اند از ایجاد این ارتباطات جلوگیری کنند.
رضا مجیدی افزود: تبریز به عنوان نقطه تقاطع در جاده ابریشم ودر منطقه ای مهم واقع شده و دانشگاه تبریز نیز به عنوان بزرگ ترین مرکز علمی شمال غرب میزبان اتحادیه دانشگاه های قفقاز است.
وی افزود: 700 سال قبل تبریز یکی از مراکز بزرگ علمی تحت عنوان ربع رشیدی بود؛ ربع رشیدی یا مرکز بین المللی امروز با بیش از 160 دانشگاه دنیا ارتباط داشت و ما به دیپلماسی علمی علاقه‌ مندیم.
این نشست دو روزه است که امروز در هتل شهر آیین افتتاح و نمایشگاه معرفی دانشگاه های ترکیه بود و فردا نیز نشست روسای دانشگاه هاست.
در این نمایشگاه دو روزه که در هتل شهریار تبریز برپاست توانمندی های علمی، فرهنگی و تحقیقاتی از دانشگاه های «باشکنت»، «آرل»، «مال تپه»، « ینی یوزییل»، «فیرات»، «کاپادوکیا»، «یدی تپه»، «سیواس جمهوریت» و «بایکنت» ارایه شده است.
اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز 164 عضو از سراسر منطقه قفقاز دارد و دانشگاه تبریز یکی از اعضای اصلی آن است.
3077/6132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاهي قفقاز تبريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در نشست تاسیس دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در ستاد وزارت بهداشت افزود: تشکیل دفتر نهاد نمایندگی مقام رهبری در ستاد وزارت بهداشت جلوگیری از انحرافات فکری و سیاسی، گفتمان‌سازی و جذب نیرو‌های متخصص و متدین است.

وی اظهارداشت: وجود دفاتر مقام رهبری در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدام مفیدی بود و ضعف آن فقدان این نهاد در ستاد وزارت بهداشت بود که با تشکیل و آغاز بکار آن از امروز حرکت‌های فرهنگی در وزارت بهداشت اوج می‌گیرد.

وی اظهار داشت:با توجه به اینکه مراکز آموزش عالی نقش مولد دارند، بحث جهاد تبیین از رسالت‌های ما بوده و با یک نسل جوان دانشگاهی و نخبگان علمی مواجه هستیم که برای تقویت آنها نیاز به یک پیوست قوی فرهنگی است.

عین اللهی با بیان اینکه امروزه نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است، ادامه داد: از اهداف مهم ما با تشکیل دفتر نمایندگی مقام رهبری در ستاد وزارت بهداشت، اسلامی شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان آرمان و ایده بوده و ما به افراد دانشمند و متعهد نیاز داریم.

وزیر بهداشت، پیگیری مصوبات مقام رهبری، گفتمان سازی، هماهنگی نظام سلامت با حوزه‌های علمیه، تقویت نیرو‌های انقلابی و ... را از مهمترین موارد هدف دار در دفتر نمایندگی مقام رهبری در ستاد وزارت بهداشت عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این نشست گفت: ۲۶۰ دفتر نهاد در دانشگاه‌ها داریم ولی ضرورت داشت در حوزه آموزش عالی وزارت بهداشت دفتری تشکیل شود تا در راستای تقویت همکاری و هماهنگی در دانشگاه‌ها و افزایش مجموعه نهاد‌ها و رصد و نظارت بر سیاست‌های ابلاغی مقام رهبری فعالیت کند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تاسیس دفتر این نهاد در وزارت بهداشت و معارفه نماینده رهبری در ستاد وزارت بهداشت، این وزارتخانه را از دستگاه‌های مهم و راهبردی نظام دانست و گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ۳۵ سال است که با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارتباط مستحکم دارد.

وی وزارت بهداشت را دستگاه مهم و راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در مدیریت جدید این مجموعه راهبردی و نخبه، شاهد ارتقای تلاش‌های انقلابی، جهادی، فرهنگی و دینی هستیم.

رستمی با بیان این که نخبگی، ارتباطات وسیع و خدمتگزاری به مردم سه ویژگی مهم وزارت بهداشت و نظام سلامت کشور است، اظهار داشت: وزارت بهداشت از مرکز تا دورترین نقاط کشور تحت شبکه بهداشتی و درمانی با مردم ارتباط دارد و به آنها خدمات سلامت ارائه می‌دهد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مردم مهم‌ترین نیاز‌های خود را که کسب سلامتی است در وزارت بهداشت جستجو می‌کنند و امکان خدمتگزاری به مردم و اثرگذاری در کشور از ویژگی‌های این وزارتخانه است.

وی با اشاره به این که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از ابتدای تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی در این دانشگاه‌ها حضور داشته است، تصریح کرد: فرصت خدمت، همراهی و همکاری نهاد با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حتی با آمدن جریانات سیاسی مختلف در بهترین وضعیت قرار داشته است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان ابراز امیدواری کرد تاسیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت مایه خیر و برکت و موجب کسب توفیقات بیشتر در حوزه سلامت و افزایش انسجام و هماهنگی‌ها در ارتباطات این نهاد با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شود.

مراسم معارفه نماینده مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و وزیر بهداشت برگزار شد. در این مراسم حکم نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت توسط حجت الاسلام و المسلمین رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دکتر عین اللهی وزیر بهداشت به حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی میراحمدی اعطا شد.

گفتنی است، تاسیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت.

این مراسم با حضور مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، معاونان و مشاوران وزیر بهداشت و جمعی از مدیران کل و کارکنان وزارت بهداشت در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟
  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق های بورسی می شود؟