Web Analytics Made Easy - Statcounter

احزاب و شخصیت‌های سیاسی در هفته‌ای که گذشت، نشست، دیدار و مواضع گوناگونی را اتخاذ کردند که در ادامه نگاهی بر مهم‌‌ترین اخباری که از سوی رسانه‌ها پوشش خبری داده شده، داریم. ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب    خبرگزاری تسنیم  ، احزاب و شخصیت‌های سیاسی در هفته‌ای که گذشت، نشست، دیدار و مواضع گوناگونی را اتخاذ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در ادامه مروری می‌کنیم بر مهم‌‌ترین اخباری که از سوی رسانه‌ها پوشش خبری داده شد.

زاکانی: لاریجانی با تعداد معدودی نماینده بین دو جناح بازی می‌کندایزدی تشریح کرد: بایدها و نبایدهای اقدام متقابل ایران در حمایت از سپاه

**محکومیت یکصدای اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران 

 اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران  در لیست گروه‌های تروریستی، خبر اول کشور در هفته که گذشت، بود. در همین راستا اکثر قریب به اتفاق احزاب و گروه‌های سیاسی کشور با سلایق مختلف سیاسی ضمن محکومیت این اقدام نابخردانه کاخ سفید،  حمایت خود را از سپاه پاسداران به عنوان یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی اعلام کردند. 

بیانیه احزاب سیاسی در محکومیت تروریست خواندن سپاه از سوی دولت آمریکا

 

**بادامچیان: باید دنبال یک اقدام عملی علیه آمریکا در منطقه و جهان باشیم

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه  دیگر چهره سیاسی بود که اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران را محکوم کرد. وی که در جریان نشست هفتگی حزب متبوعش به سخنرانی پرداخته بود، بر لزوم  اقدام عملی علیه آمریکا در منطقه و جهان، تاکید کرد و گفت:  نمی‌شود هر روز شاهد یک اقدام خصومت آمیز و شرارت بار از سوی آمریکا باشیم و لازم است که به گربه رقصانی‌های آمریکا یک پاسخ قاطع داده شود. ( لینک خبر)

**  تئوری انتخاباتی جدید حجاریان برای اصلاح طلبان

در هفته‌ای که گذشت، سعید حجاریان از تئورسین‌های جریان اصلاحات  طی یادداشتی با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مسئله مشارکت مردم در انتخابات، بحث " مشارکت مشروط" را طرح و نفس مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود را به چالش کشید.

وی تئوری انتخاباتی خود را اینگونه شرح می‌دهد: "اصلاح‌طلبی به لحاظ تئوریک جریانی پیشتاز محسوب می‌شود و همواره باید به‌عنوان پیش‌قراول درصحنه سیاست و جامعه حضورداشته باشد و دنبال‌روی  از هر جریان کوتاه‌مدتی پاشنه آشیل این جریان است.

حجاریان با کنایه به حمایت اصلاح‌طلبان از دولت روحانی که به اعتقاد او هیچ قرابتی با گفتمان اصلاحات نداشته، ادامه می‌دهد:" دنباله‌روی به تعلیق وجه تئوریک اصلاح‌طلبی منجر می‌شود از این گذشته به لحاظ منطقی و با توجه به پیشینه تاریخی چنانچه اصلاح‌طلبان (دارای پروژه سیاسی مشخص) و معترضان به وضع معیشت یک‌صدا شوند نخستین گزینه برخورد قهری اصلاح‌طلبان خواهد بود نه توده مردم حاضر در خیابان. ( متن کامل خبر)

** شرایط مدت‌دار کردن مصوبات مصلحتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام چیست؟

یکی از موضوعاتی که در فضای سیاسی کشور در هفته جاری مطرح شد، مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر مدت‌دار شدن مصوبات مصلحتی این مجمع بود. موضوعی که به اعتقاد برخی نمایندگان مجلس از جمله محمود صادقی در حیطه اختیارات مجلس بوده و مجمع اجازه ورود به این بحث را ندارد.

بر همین اساس حجت‌الاسلام مصباحی مقدم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی که با تسنیم داشت، به شبهات ایجاد شده در این رابطه پاسخ داد.

به گفته مصباحی مقدم در بخشی از  حکم رهبر انقلاب به اعضای مجمع تشخیص، اعضا مکلف به تدوین آیین‌نامه‌ای  شدند که بر اساس آن،  پیشنهادات  مختلف برای مدت‌دار کردن یک مصوبه مصلحتی در صحن مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرد. (متن کامل خبر)

** تشریح نحوه تشکیل پارلمان 600 نفره اصلاح‌طلبان از زبان کواکبیان

بررسی طرح تشکیل پارلمان اصلاحات که یک سالی است به دستورکار اول شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بدل شده، به گفته برخی اعضای شورای هماهنگی از جمله  مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری، در مراحل پایانی تصویب اساسنامه‌ قرار دارد. 

کواکبیان در گفت‌وگویی که در حاشیه برگزاری انتخابات ارکان خانه احزاب با تسنیم داشت، جزئیاتی از سازوکار پارلمان اصلاحات که قرار است به عنوان نهادی بالادستی، جایگزین شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شود، ارائه کرد.

به گفته وی، علاوه بر 450 عضو حقیقی پارلمان اصلاحات که شامل نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب می‌شوند، مقرر شده تا اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات،  حدود 150 نفر را از میان وزرا و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی که گرایش اصلاح‌طلبی دارند، به عنوان چهره‌ حقیقی به عضویت این مجمع حزبی اصلاح‌طلب درآورند. (متن کامل خبر)

**دبیرکلی «بهروز نعمتی» در حزب رفاه ملت ایران تایید شد

25 مرداد ماه سال گذشته بود که حزب رفاه ملت ایران برای تطبیق اساسنامه خود با قانون جدید احزاب اقدام به برگزاری مجمع عمومی کرد. مجمع عمومی که با حضور برخی چهره‌های سیاسی نام‌آشنا همچون بهروز نعمتی با حساسیت‌هایی همراه بود. نعمتی که به گفته برخی اعضای هیئت موسس حزب رفاه، حتی یک روز سابقه عضویت در این حزب را نداشته، در کنار سیدشهاب‌الدین صدر حائز بالاترین  رای  اعضای  مجمع عمومی برای عضویت در شورای مرکزی حزب شد. 

چند هفته بعد نیز در جلسه شورای مرکزی حزب رفاه ملت ایران به عنوان دبیرکل جدید این حزب انتخاب شد که همین موضوع واکنش برخی اعضای هیئت موسس حزب رفاه را برانگیخت و موجب شد تا این افراد شکایت رسمی خود را به کمیسیون ماده 10 احزاب تقدیم کنند. 

در نهایت ملانوری دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در جریان نشست خبری این هفته خود اعلام کرد که شکایات واصله در خصوص تخلفات در مجمع عمومی حزب رفاه ملت ایران وارد دانسته نشد و در نتیجه دبیرکلی نعمتی را مورد تایید قرار گرفت.

**دبیران کمیته‌های حزب کارگزاران سازندگی مشخص شدند + اسامی

در جریان دومین جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در سال 98، دبیران کمیته‌های مختلف این حزب با رای اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند. (متن کامل خبر)

** برگزاری سومین نشست هم‌اندیشی تشکل‌های انقلابی با جامعه روحانیت مبارز

 سومین نشست هم اندیشی تشکل‌های ولایی و انقلابی با جامعه روحانیت مبارز روز گذشته  در محل دفتر جامعه روحانیت برگزار شد.

در این جلسه متن پیشنهادی وضعیت شناسی سیاسی جاری کشور که توسط کمیته سیاسی جامعه روحانیت تهیه شده بود برای بررسی و ارزیابی میان شرکت کنندگان توزیع شد. همچینین  اعضا بر ایجاد و تعمیق وفاق و انسجام حداکثری میان تشکل ها و گروه های ولایی و انقلابی تاکید کردند و ادامه این روند مورد تصویب اعضا قرار گرفت. (متن کامل خبر)

انتهای پیام/

R1455/P/S1,1412/CT7 واژه های کاربردی مرتبط احزاب اصولگرا احزاب اصلاح طلب خانه احزاب ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احزاب اصولگرا احزاب اصلاح طلب خانه احزاب ایران احزاب اصولگرا احزاب اصلاح طلب خانه احزاب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رضایی در سفر به قم در دیدار با اعضای شورای نگهبان، پس از ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت: پس از انقلاب، خلاهای سیاسی اداره کشور به برکت نظام اسلامی و ایجاد نهادهای نظارتی و انتخاباتی برطرف و خلا بزرگ نظامی و امنیتی و وابستگی محض به بیگانگان نیز به همت فرماندهان و جوانان فداکار رفع شد؛ اما درخصوص مسائل اقتصادی، کشور هنوز راه زیادی تا نقطه مطلوب دارد که مهمترین اقدام لازم برای حل این مشکل، اصلاح حکمرانی اقتصادی و تغییر رویه‌های آن است.

وی افزود: تصدی‌گری دولت و تمرکزگرایی، از معضلات بزرگ و موانع پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی است و دولت ومجلس باید از نقش و سپردن مسئولیت تصدی‌گری به وزارتخانه‌ها به نقش سیاست‌گذاری و نظارتی تغییر رویه دهد و اختیارات بیشتری به استان‌ها در جهت تمرکززدایی داده شود.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر لزوم اعطای کلیه امور اجرایی کشور به مردم اظهار کرد: شورای نگهبان در این حوزه می‌تواند کمک‌رسان باشد.

رضایی در این سفر با آیات شب‌زنده‌دار، میرباقری، حسینی بوشهری، کعبی، قمی، مدرسی یزدی و اراکی دیدار کرد.

کد خبر 6082752

دیگر خبرها

  • «محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • اسرائیل: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اقدام سیاسی است
  • تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند
  • فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اقدام اسرائیل نباید بی پاسخ می‌ماند /با هیچ معیاری نمی‌شود از اسرائیل خوشمان بیاید + فیلم
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد