Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@11:42:41 GMT

باید در برابر بیمه گذاران بدحساب منسجم تر عمل شود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۵۴۸۳

باید در برابر بیمه گذاران بدحساب منسجم تر عمل شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در همایش سالانه انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، اظهار داشت: دموکراسی واقعی زمانی شکل می‌گیرد که تشکل‌های حرفه‌ای به شکل گسترده‌ای فعالیت کنند و زمینه برای انعکاس آرا و عقاید متفاوت آماده شود.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: متأسفانه شاخص‌های صنعت بیمه این حقیقت را به اثبات می‌رساند که هنوز در اقتصاد کلان کشور سهم چندانی نداریم و برای افزایش ضریب نفوذ و توانمندسازی شرکت‌های بیمه باید انجمن‌های حرفه‌ای و تخصصی فعال‌تر عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی با اشاره به اهمیت نظرات مشورتی و نکات اصلاحی نهادهایی نظیر سندیکای بیمه گران ایران و انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه در تصمیم سازی های شورای عالی بیمه، گفت: ما از مجامع تخصصی و علمی انتظار داریم با دقت و جدیت در مقوله اصلاح آئین نامه‌ها و قوانین با نهاد ناظر همکاری کنند و در این مسیر آمادگی خود را برای برون سپاری بخشی از مسئولیت‌های نظارتی، اعلام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انجمن حرفه‌ای می‌تواند در امر تدوین قراردادهای پیچیده و مهم بیمه‌ای به گونه‌ای عمل کند که تمامی قواعد حرفه‌ای و اصول بیمه گری، قوانین حقوقی و نرخ و شرایط منطقی در آن رعایت شده باشد که تحقق این امر مشکلات صنعت بیمه را به حداقل خواهد رساند.

رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که هر چقدر انجمن‌های حرفه‌ای قدرتمندتر عمل کنند به نفع شرکت‌های بیمه تمام می‌شود، تصریح کرد: به اعتقاد نهاد ناظر، کنترل و نظارت باید درون سازمانی باشد و موضوع حاکمیت شرکتی نیز به نوعی ایجاد یک مجموعه خودکنترلی برای شرکت‌های بیمه به شمار می‌رود.

وی نسبت به ضرورت ارتباط گسترده‌تر انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه و پژوهشکده بیمه تاکید کرد و گفت: برون سپاری برخی خدمات به انجمن‌های حرفه‌ای یک نیاز جدی است و ما بسترهایی را فراهم کرده‌ایم که سندیکای بیمه گران و انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه برخی از مأموریت‌های غیر حاکمیتی نهاد ناظر را به انجام برسانند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت دریافت مطالبات معوق شرکت‌های بیمه اشاره کرد و افزود: اگر شرکت‌های بیمه در برابر بیمه گذاران بدحساب، منسجم‌تر عمل کنند و رفتاری حرفه‌ای در پیش بگیرند می‌توان به بهبود وضعیت صنعت بیمه بیشتر امیدوار بود.

وی از روند صدور گواهینامه‌های فنی و پایبندی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه به منشور اخلاقی و تلاش برای تدوین آئین نامه‌های آموزشی، ابراز خرسندی کرد و گفت: مساله تحریم‌ها تا حدودی دستگاه‌های حاکمیتی را تحت تأثیر قرار داده و در این شرایط نهادهای مستقل باید بیش از پیش با نهادهای بین المللی ارتباط برقرار کنند تا علاوه بر تبادل تجربیات، با دانش فنی روز دنیا حرکت کنیم.

شایان ذکر است؛ در آغاز این همایش رئیس هیأت مدیره و همچنین مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه در حضور رئیس کل بیمه مرکزی و هیأت همراه، گزارش سالانه انجمن را ارائه کردند.

کد خبر 4594975

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا سلیمانی بیمه مرکزی بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری این دانشگاه که ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه شاهد در سال ۱۳۶۹ با دستور امام خمینی تاسیس شد. این دانشگاه در ابتدا در چند رشته محدود فعالیت خود را آغاز کرد. قبلا دانشکده‌ها در سطح شهر پراکنده بودند و سپس همه تجمیع شده و در مجاورت مرقد امام خمینی مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟

وی افزود: این دانشگاه هم‌اکنون ۱۰ دانشکده دارد که ۴ دانشکده در حوزه پزشکی و ۶ دانشکده در حوزه‌های هنر، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، فنی-مهندسی و ... فعالیت می‌کنند. همچنین دانشکده داروسازی در حال تاسیس است. این دانشگاه هم‌اکنون ۳۸ رشته کارشناسی، ۴۰ رشته دکتری و ۲ رشته دکتری عمومی در پزشکی و دندانپزشکی دارد.

چلداوی خاطرنشان کرد: دانشگاه شاهد هم‌اکنون ۶ هزار دانشجو دارد. ۲ سال از فعالیت ما در دانشگاه شاهد می‌گذرد. اقدامات مهمی در این ۲ سال انجام شده است. برای مثال بودجه پژوهشی دانشگاه ۱۰ برابر شده است. پژوهش در اغلب دانشگاه‌ها به شدت مظلوم است. پژوهانه استادان هم ۱۰ برابر شده است‌. همچنین آزمایشگاهی با هزینه ۵ میلیارد راه‌اندازی شده است که دانشگاهیان می‌توانند از ابرکامپیوتر این آزمایشگاه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه شاهد گفت: فرآیندهای مالی گرنت تسریع شده است. ۲۰ میلیون کمک هزینه خرید لپ تاپ به استادان اعطا کردیم. قراردادهای ارتباط صنعت در ۲ سال، ۱۷ برابر شده و مبلغ آن‌ها هم ۱۴ برابر شده است.از نظر پژوهشی رشد ۲ برابری داشته‌ایم. همچنین هزار متر مربع مرکز نوآوری راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در زمینه فرهنگی دوره‌های مختلفی برای دانشجویان، استادان و کارکنان برگزار کرده‌ایم. برای مثال اردوهای راهیان نور و مشهد مقدس برکزار شده است. تحولاتی که در حوزه فرهنگی داشتیمدر ۲ شاخص فرهنگی بوده است که شامل سرانه فرهنگی و بودجه فرهنگی می‌شود، رتبه اول دانشگاه‌های گروه ب وزارت علوم را کسب کردیم. پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیرمتمرکز است، به این معنا که ۴ برابر ظرفیت دانشگاه‌ برای مصاحبه به ما معرفی می‌شود. دو مرحله مصاحبه در این دانشگاه انجام می‌شود. ولایتمداری از مهم‌ترین فاکتورهای مصاحبه است. دانشگاه شاهد ملجأ و ماوای خانواده‌های ارزشی است که تمایل دارند فرزندانشان در دانشگاهی با سطح علمی خوب و محیط ارزشی پرورش داده شوند. در این سال‌ها فقط پذیرای دخترانی بوده‌ایم که به انتخاب خودشان حجاب برتر را انتخاب کرده‌اند.

وی تاکید کرد: سرانه مقالات بین‌المللی به ازای هر استاد، ۱.۵ است‌. ۳۴۴ عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به کار هستند. سرانه مقالات ISC، عدد ۱۵.۱ است که حدود ۵ هزار و ۳۰۰ مقاله می‌شود. تا پیش از این دوره دانشگاه شاهد خوابگاه متاهلی نداشت. در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و مراحل نقشه‌برداری خوابگاه متاهلی در محوطه این دانشگاه در حال انجام است. دانشگاه شاهد سیاست‌زده نیست؛ اما منفعل هم نیست. این که دانشجویان دانشگاه شاهد در اغتشاشات شرکت نکردند به معنی انفعال نیست.

وی افزود: تا پیش از این دوره دانشگاه شاهد هیچ فعالیتی در سطح بین‌المللی نداشت؛ اما هم‌اکنون ۶۰ دانشجوی بین‌المللی داریم که از افعانستان، نیجریه و پاکستان آمده‌اند. همه این دانشجویان بورسیه شده‌اند. سال آینده از ۱۲ کشور شامل استرالیا، پاکستان، سوریه، عراق و افغانستان دانشجو خواهیم داشت که ۲۰۰ نفر خواهند شد. رویکرد دانشگاه شاهد در حوزه بین‌الملل درآمدزایی نیست بلکه هدف ما تربیت نیرو برای امام زمان است. بنیاد شهید هزینه بورسیه این دانشجویان را برعهده گرفته است.

چلداوی یادآور شد: قصد داریم ۲۰ هزار متر فضای آموزشی برای رشته پزشکی‌ در پردیس مرکزی دانشگاه اختصاص دهیم. همچنین دانشکده کشاورزی از محل فعلی جا به جا خواهد شد و در زمین‌های کشاورزی ساختمانی برای این دانشکده ساخته می‌شود. ساختمان فعلی دانشکده کشاورزی به دانشکده حکمرانی اختصاص داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: افزایش بودجه دانشگاه شاهد پارسال ۲۵ درصد بود و امسال حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. با توجه به افزایش ۲۰ درصدی حقوق اساتید، این افزایش باید به حقوق اساتید اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1228275 برچسب‌ها دانشگاه شاهد

دیگر خبرها

  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • شكست زن هشتم دارت جهان برابر دختر ايرانى
  • نظریه منسجم فقهی درباره آزادی نداریم
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • پاسخ به نیازهای ناشناخته بیمه‌گذاران بیمه رازی در ۱۴۰۳