Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره اقدامات تشخیصی سرطان روده بزرگ اظهار کرد: در حال حاضر برای تشخیص سرطان روده بزرگ بهترین و دقیق‌ترین روش در جهان کونولوسکوپی است؛ کونولوسکپی، آندوسکوپی به حساب می‌آید که با آن کل روده بزرگ را می‌توان دید و بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف محلول‌های کونولوسکپی

وی ادامه داد: فردی که قرار است کونولوسکوپی انجام دهد، یک الی ۲ روز از مایعات صاف شده مانند آب و آب میوه‌های بدون رنگ استفاده می‌کند، همچنین باید از محلول خاص که روده را به خوبی شست‌و‌شو می‌دهد و ماده‌ای بر جا نمی‌گذارد مصرف کند. این ماده انواع و اقسامی مختلف دارد، اما پودر یا محلول آن معمول‌ترین حالتی است که مورد استفاده همگان در جهان قرار می‌گیرد.

آگاه تصریح کرد: فرد بیمار تعداد بسته‌های محلول مورد نظر را به ۲ قسمت تقسیم کرده، نصف آن را روز قبل از انجام کونولوسکوپی مصرف می‌کند. معمولا هریک از بسته‌ها در یک لیوان آب یا آبمیوه غیر رنگی حل شده و می‌خورد. نیمه دیگر آن‌را نیز در روز انجام عمل کونولوسکوپی مصرف می‌کند.

بیشتر بدانید: سرطان «روده بزرگ» در کمین چه کسانی است؟ + اینفوگرافی

وی درباره خود عمل کونولوسکپی افزود:  معمولا برای انجام کونولوسکوپی از داروی خواب‌آور استفاده می‌شود که فرد ناراحتی و دردی را احساس نکند. در زمان انجام کونولوسکوپی کل روده بزرگ توسط متخصص دیده و بررسی می‌شود.

اهمیت انجام عمل کونولوسکپی برای تمام افراد جامعه

این متخصص گوارش و کبد درباره اهمیت انجام توضیح داد: اهمیت کونولوسکوپی فقط تشخیص بیماری سرطان روده نیست. عمل کونولوسکوپی نقش پیشگیرانه‌ای را نیز ایفا کردا، اگر پلیپی در روده دیده شود با برداشتن پولیپ ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش پیدا خواهد کرد.  سرطان روده بزرگ یک بیماری قابل درمان است،اگر زود تشخیص داده شود. به همین دلیل توصیه می‌شود همه افراد دارای ریسک متوسط یعنی فردی که خود سابقه ابتلا به سرطان روده بزرگ نداشته و عامل ژنتیک ریسک سرطان روده بزرگ را نیز ندارد. بعد از ۵۰ سالگی یک بار کونولوسکوپی را انجام دهند. همچنین اگر فرد هیچ مشکلی نداشته باشد این مسئله بعد از ۷ تا ۱۰ سال تکرار مشود

وی افزود: اگر ضایعه خاصی نیز در روده مشاهده شود بر اساس چیزی که متخصص گوارش مشاهده کرده، تکرار کننده کونولوسکوپی لازم است.

این متخصص گوارش و کبد تاکید کرد: کسی که عامل خطر مانند ژنتیک و یا سابقه بیماری را در خود و خانواده نیز دارد، توصیه می‌شود کونولوسکوپی را در سن چهل سالگی و یا  ده سال جوانتر از فردی که در خانواده به سرطان روده بزرگ ابتلا پیدا کرده است انجام دهد. اگر پولیپ در روده دارد برداشته شود. نمونه برداری و اثبات سرطان به سرعت صورت گرفته و درمان شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریتی بزرگ در پرسپولیس که یحیی از پس آن بر نیامد اما اوسمار انجام داد

به گزارش همشهری آنلاین، در چارچوب هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر تیم فوتبال پرسپولیس تهران در یک دیدار حساس و تماشایی با تک گل عیسی آل‌کثیر موفق شد تیم فوتبال ملوان بندرانزلی را با یک گل شکست دهد تا فاصله یک امتیازی خود را با همشهری خود یعنی استقلال حفظ کند و همچنان کورس قهرمانی داغ بماند.

تیم فوتبال پرسپولیس بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی و با حضور اوسمار ویرا جان دوباره‌ای گرفته و در ۹ بازی اخیر خود موفق شده در ۷ دیدار حریفان را شکست دهد. این تیم حالا در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر نمایش هجومی، قابل قبول و تماشاگر پسندی را ارائه می‌دهد و پرسپولیس به همان روزهای بازگشته که همه هواداران انتظار آن را داشتند.

موضوعی که شاید در این روزها به آن کمتر توجه می‌شود، عملکرد سرخ‌پوشان در خط دفاعی است. موضوعی که در نیم فصل اول و در زمان سرمربیگری یحیی گل‌‍‍محمدی تبدیل به پاشنه آشیل این تیم شده بود و بعد از مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی بارها و بارها این تیم در این ناحیه ضربه خورد. زمانی که آمارها را مورد بررسی قرار می‌دهیم می‌بینیم که قرمزها تحول بزرگی در خط دفاعی داشته‌اند. همین موضوع کمک بزرگی به عملکرد این تیم در نیم فصل دوم داشته است.

پرسپولیس در ۹ بازی خود با اوسمار تنها در دو بازی برابر فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک گل خورده که هر ۳ گل روی اشتباه علیرضا بیرانوند دروازه‌بان این تیم به ثمر رسیده است و این تیم در ۷ بازی دیگر موفق شده دروازه خود را بسته نگه دارد. نکته دیگر این است که پرسپولیس در این بازی‌ها به گونه‌ای عمل کرده که حریفان کمترین خلق موقعیت را داشته‌اند. با این روند به نظر می‌رسد سرخ‌پوشان می‌توانند امیدوار به تکرار قهرمانی خود در این فصل نیز باشند و قهرمانی باز هم می‌تواند به اوسمار و شاگردانش در پرسپولیس برسد.

کد خبر 844918 منبع: ایرنا برچسب‌ها یحیی گل محمدی ویژه ورزشی اوسمار ویرا باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • شوک بزرگ به پرسپولیس؛ ستاره قرمز‌ها چند بازی را از دست می‌دهد؟
  • پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است
  • ماموریتی بزرگ در پرسپولیس که یحیی از پس آن بر نیامد اما اوسمار انجام داد
  • طرح تدقیق حریم گسل‌های شهر گرگان به اتمام رسید