Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در روستاهای زنجان 18 هزار واحد مسکونی وجود دارد که 28 درصد آن مقاوم‌سازی شده است.

سجاد صنعتی‌منفرد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سطح استان زنجان، بیش از 43 هزار و 200 هزار خانوار از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی استفاده کرده‌اند که این امر نشان می‌دهد که روستائیان از این طرح استقبال ویژه‌ای کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال 84 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقای سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی آغاز شد، به طوری که این مهم توام با ارائه تسهیلات و زیرساخت‌ها، قابلیت آن را یافت که به ایجاد حس تعلق به مکان، حفظ تراکم جمعیت خانوار، بهبود سیمای بصری و چشم‌انداز روستا، مقاوم سازی مسکن و در نتیجه بهسازی زندگی روستایی بیانجامد.

وی با بیان این‌که تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی با کارمزد 5 درصد تا سقف 25 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت می‌شود، افزود: با شناسایی مناطق کم‌برخوردار و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان روند رو به رشدی را در ارائه تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی دنبال کرد.

صنعتی‌منفرد با اشاره به این‌که اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است، تصریح کرد: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه‌گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، یادآور شد: از مجموع 3200 فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی از محل اعتبارت سال 95 مسکن روستایی استان زنجان، 2581 سهمیه ابلاغ شده و از این تعداد قرارداد 2145 فقره تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در بانک‌ها منعقد شده است.

وی با اشاره به این‌که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در جذب تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی کشور در سال گذشته رتبه برتر را کسب کرد، گفت: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، 82 درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی محقق شده است و در سطح استان زنجان، 91 هزار و 265 واحد مسکونی روستایی شناسایی و تا به امروز 47 هزار و 314 واحد مسکونی روستایی برابر با 51 درصد، توسط بنیاد مسکن استان مقاوم‌سازی شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث موثر است، خاطرنشان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، 153 روستا در استان زنجان روی گسل بوده و بیش از 18 هزار واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا 5259 واحد مسکونی که 28 درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم‌سازی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مقاوم سازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل‌ از احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در جلسه هماهنگی تأمین مسکن مددجویی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۹۸ واحد مسکونی تحویل جامعه هدف بهزیستی استان شد و ۴۰۰ واحد مسکونی نیز در حال احداث است.

وی افزود: برای احداث این واحدها در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال از منابع داخلی سازمان به خانواده‌های تحت پوشش در قالب کمک هزینه احداث، خرید واحد مسکونی و اجاره بهای بلاعوض پرداخت شده است که در سایه تلاش همکاران خدوم بهزیستی استان این میزان ۲ برابر اعتبار ابلاغی ابتدای سال است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر سرعت‌بخشی به مراحل تکمیل و احداث واحدهای مسکونی گفت: ضرورت دارد همکاران بهزیستی تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی در حال احداث را در اولویت قرار دهند تا در پایان سال جاری متقاضیان بتوانند واحد مسکونی خود را تکمیل و مورد استفاده قرار دهند.

رضایی ادامه داد: در طرح مسکن ملی ۳۴۰۰ خانوار تحت پوشش در سطح استان ثبت‌نام کرده و مشخصات افراد واجد شرایط برای تخصیص واحدهای مسکونی به اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ شده است، لذا برای تخصیص واحد مسکونی به این افراد لازم است پیگیری و تعامل لازم با راه و شهرسازی و بنیاد مسکن شهرستان‌ها صورت گیرد.

وی در پایان گفت: بازدید میدانی از واحدهای مسکونی در حال احداث جامعه هدف، دارای اهمیت بوده و این بازدیدها باید توسط همکاران بهزیستی شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747027

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد