Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه پرونده الکترونیک سلامت برای بالای ۹۵ درصد مردم استان کرمان ارائه می‌شود گفت: بسته جامع خدمتی در مراکز بهداشتی برای تمام سنین از بدو تولد تا سالخوردگان ارائه می‌شود. ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدوحید طباطبایی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با گرامیداشت هفته سلامت اظهار داشت: هر ساله از اول تا هفتم اردیبهشت در کشور ما هفته سلامت نامگذاری شده و شعار هفته سلامت امسال «پوشش همگانی سلامت» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه منظور از پوشش همگانی سلامت این است که همه مردم جامعه بتوانند  خدمات اولیه سلامت را در هر زمانی بدون اینکه فشار مالی بر آنها وارد شود، دریافت کنند گفت: البته در هیچ کشوری اینگونه نیست که خدمات سلامت کاملا رایگان ارائه شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مردم حق دارند به سلامتی برسند و در کشور ما خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت شهری و روستایی نخستین مراکز مراجعه مردم در بحث سلامت هستند افزود: در این مراکز خدمات اولیه سلامت ارائه می‌شود.

نظام ارجاع الکترونیکی پزشک خانواده در سال 98 در استان کرمان اجرا می‌شودبیمارستان جدید شهید باهنر کرمان اردیبهشت سال 98 آینده افتتاح می‌شودکاروان خدام رضوی از بیماران بیمارستان شهید باهنر کرمان عیادت کردند

وی با بیان اینکه در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی پایگاه‌های سلامت در شهرها و روستاها وجود دارد گفت: بسته جامع خدمتی در این مراکز برای تمام سنین از بدو تولد تا سالخوردگان ارائه شده و روانشناس بالینی و کارشناس تغذیه هم در این مراکز وجود دارد.

طباطبایی با اشاره به اینکه در استان کرمان پرونده الکترونیک سلامت برای بالای 95 درصد ارائه می‌شود بیان کرد: مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سلامت و وجود پرونده الکترونیک باعث تشخیص زودرس بیماری‌ها می‌شود و روند درمان را سرعت می‌بخشد.

وی با بیان اینکه پزشکان عمومی و خانواده باید نخستین سطح تماس بیماران باشند و با این اقدام در روند درمانی و هزینه‌های درمانی صرفه‌جویی می‌شود افزود: مراکز و خانه‌های بهداشت فقط مخصوص خانم‌ها و کودکان نیست و آقایان هم می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات سلامت بهره‌مند شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: بعد از مراجعه به خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی پیام نظرسنجی روی گوشی همراه مراجعه‌کننده ارسال و میزان رضایتمندی آنها دریافت می‌شود.

انتهای پیام/ش

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج

سید علی مرعشی گفت: از ۸۳ هزار زائری که در سامانه ثبت نام کرده اند سلامت جسمی ۷۳ هزار زائر تائید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: پرونده ۴ هزار و ۴۰۰ زائر در دست بررسی و ظرف یکی دو روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: تا این لحظه فقط بررسی سلامت جسمانی و تشکیل پرونده برای ۵ هزار زائر باقی مانده، به عبارتی بررسی سلامت جسمی ۹۵ درصد از زائران به پایان رسیده است.

مرعشی در ادامه بیان کرد: پرونده هزار و ۱۳۰ زائر هم به کمیسیون پزشکی ارجاع شده که از این تعداد استطاعت جسمی ۲۸۲ زائر تائید شده و پرونده سایرین در حال بررسی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: بررسی کمیسیون‌های پزشکی حج و زیارت تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: کمیسیون پزشکی زائران استان تهران دیروز سه شنبه ۲۸ فروردین و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین برای بررسی پرونده ۴۰۰ زائر در حال برگزاری است.

مرعشی در پایان درباره وضعیت آماده سازی محموله دارویی برای مراسم حج امسال گفت: داروها خریداری و بسته بندی شده است و منتظر صدور مجوز عربستان برای ارسال محموله هستیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • همه ایرانی‌ها‌ دارای ‌پرونده سلامت ‌می‌شوند
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • ارائه ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی
  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند