Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: متولیان فرهنگی در جامعه باید دقت و توجه کافی به مقوله حجاب و عفاف داشته باشند و از بروز هرگونه بی مبالاتی جلوگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اروم‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت حضرت مهدی(عج)، اظهار داشت: آنچه در خصوص مهدویت و فرهنگ انتظار حائز اهمیت است، توجه به این موضوع در سطح رسانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها است که متاسفانه توجه چندانی صورت نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: هرروز نیازمند تجدید عهد و پیمان با امام معصوم هستیم تا شاهد تقویت ایمان باشیم. برگزاری جشن‌های نیمه شعبان نیز یکی از نمادهای این تجدید عهد است که باید در میان مردم و مسئولین جا افتد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: در نیمه شعبان اصناف در سطح بازار و عموم مردم در محلات مختلف با تزئین محل‌ها و برگزاری جشن و سرور به شادی بپردازند و این روز مبارک را نیکو بدارند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به روز ارتش، گفت: برخی پس از پیروزی انقلاب اسلامی چنین مطرح کردند که نیازی به ارتش نیست اما امام خمینی(ره) با صلابت و تفکر الهی خود با تعیین روز ارتش نشان داد که ارتش نیاز همیشگی کشور است.

حجت‌الاسلام قریشی، بیان داشت: رهبر انقلاب نیز رضایت خود از ارتش را یادآور شده‌اند و تدین و آمادگی نظامی ارتش را حائز اهمیت دانستند.

وی، با بیان اینکه ارتش با اقدامات خود در جریان سیل اخیر نشان داد که واقعا به شعار ارتش فدای ملت عمل کرده، ادامه داد: فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی، تقویت ایمان و تقوا در کنار مردم‌داری را نشانه رفته‌اند.

امام جمعه ارومیه، اتحاد و انسجام میان سپاه و ارتش و دیگر نیروهای مسلح را مثال زدنی دانست و همین امر را باعث حفاظت از کیان مملکت اسلامی بیان کرد.

وی، همچنین از حضور سربازان گمنام امام زمان(عج) و تلاش‌های این عزیزان در برهه‌های زمانی مختلف تقدیر کرده و خدمت صادقانه و گمنام آن‌ها را زمینه‌ساز موفقیت‌های مختلف در کشور برشمرد.

حجت‌الاسلام قریشی، در زمینه تلاش‌های مردمی و نیروهای مسلح در کنار ارگان‌های دولتی و خدماتی در زمینه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان، خاطرنشان کرد: اقدامات چشمگیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این میان جای تقدیر دارد که ساخت منازل در مناطق محروم، روستاها و به خصوص در مناطق سیل زده را شامل می‌شود.

وی، توجه مسئولین و مدیران دولتی و ارشد استانی و کشوری به موضوع کشاورزی را خواستار شد و گفت: خوشبختانه با همت مسئولین شاهد حل مشکل صادرات سیب هستیم که باید در این خصوص قدردان تلاش‌ها و هماهنگی‌های انجام گرفته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، تنظیم بازار و ارائه قیمت‌های مناسب با توجه به نیاز مردم را جزو اصول دیگر در بازار دانست و تاکید کرد: مقوله تنظیم بازار باید مدنظر مسئولین حوزه کشاورزی و مدیریتی استان باشد که قیمت سیب و تولیدات داخل استان با قیمت مناسب توزیع شود.

وی، همچنین ابراز داشت: تولیدکنندگان و توزیع کنندگان نیز باید انصاف را در بحث قیمت‌گذاری مدنظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام قریشی، در بخش پایانی سخنان خود، موضوع عفت و حجاب را جزو مهم‌ترین مسائلی عنوان کرد که در قرآن و احکام اسلامی توجه شده و گفت: جای تعجب دارد که برخی پس از ۴۰ سال همچنان بر اختیاری بودن حجاب تاکید دارند! بر اساس احکام اسلامی این امر باطل است. در آیات قرآنی آمده که هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر حکم الهی و پیامبر اکرم(ص) ایستادگی کند و باید نسبت به عمل به این موضوعات توجه ویژه شود.

وی، تصریح کرد: غرب با مستهجن بودن زوایای نمایش داده شده برای جوانان دیگر کشورها در تلاش برای تغییر سبک زندگی است که باید راه‌حل و روش اقدام مناسب در این خصوص توسط مسئولان اندیشیده شود.

وی، با بیان این سوال که «چرا به جای اینکه معیشت و ازدواج آسان را دنبال کنند، سراغ اختیاری بودن حجاب هستند؟»، ابراز داشت: این حکم صریح الهی است و هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر آن سخنی بر زبان آورد. به جای چنین اظهارات سخیفی باید برای تبلیغ و تسری دادن حجاب تلاش کنیم و نسبت به ترویج آن اهتمام ورزیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: متصدیان فرهنگی و اندیشمندان در زمینه حجاب و عفاف و موارد اسلامی و قرآنی باید موضع‌گیری مناسب داشته باشند و از ارائه اظهارات نامناسب در این زمینه پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، سرهنگ سهیل گرشاسبی، صبح دوشنبه در خصوص نکات مطروحه جلسه شورای اداری شمیرانات که با حضور مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات، معاونان، رؤسای ادارات، و دیگر اعضای شورای اداری در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد، بر ضرورت توجه جدی مسؤولان و مدیران به حوزه اجرای صیانت از عفاف و حجاب که از دستاوردهای انقلاب است تاکید کرد.

وی با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری حجاب یک موضوع سیاسی و جدی محسوب می‌شود گفت: ضروری است که جلساتی در قالب شورای اداری تشکیل و در مورد حجاب مسائلی را با حضور همه دستگاه‌ها اعم از بیمارستان‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداران و مدیران و معاونت‌های زنان و بخش‌های امر به معروف و نهی از منکر تبیین کنیم.

گرشاسبی با اشاره به اینکه برخی اقدامات سلبی و برخی ایجابی هستند افزود: نظام اسلامی تعظیم شعائر را از اهداف خود می‌داند و باید در حکمرانی اسلامی به هویت اسلامی توجه کنیم.

دبیر ستاد عفاف و حجاب شمیرانات موضوع فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه حجاب را بسیار مهم، اساسی و ضروری دانست و عنوان کرد: باید دست‌های پشت پرده بی حجابی‌ها را تبیین کنیم و این اقدام باید در ابتدا در بدنه کارمندان ادارات و مراجعین اجرایی شود.

وی بر ضرورت توجه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی شمیرانات به امر فرهنگ سازی در حوزه عفاف و حجاب تاکید کرد و افزود: در حال حاضر «طرح نور» در شهرستان به شایسته‌ترین شکل ممکن در حال اجرایی است.

گرشاسبی ارائه خدمات به مراجعین بی حجاب، رصد رستوران‌ها و کافی شاپ ها را مهم دانست و گفت: باید قوه قضائیه از ضابطین حمایت کند و دستگاه‌های نظارتی مثل اماکن و شهرداری و ارشاد و نیز به کمک کمیته صیانت بیایند.

کد خبر 6085225

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • اظهارات سردار رادان درباره طرح عفاف و حجاب
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • اژه‌ای: به فراجا در زمینه موضوع حجاب کمک کنیم
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد
  • مقوله حجاب ورای یک مسأله اجتماعی است