Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که دولت قطر نتوانسته شرایط حضور فهرست ارائه شده کابل را فراهم کند بنابراین نشست دوحه را لغو کرده است. ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که پس از اینکه همه آمادگی‌ها برای برگزاری نشست رهبران سیاسی این کشور با طالبان صورت گرفته بود اما قطر فهرستی «نا متوازن» از شرکت‌کنندگان را نشست منتشر کرد که به معنای «بی احترامی به اراده و تصمیم مردم افغانستان» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بیانیه آمده است که شماری از رهبران سیاسی در نشست با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان تصریح کردند که فهرست منتشر شده از طرف قطر قابل قبول نیست و دوحه باید با حضور هیئت تعیین شده از جانب افغانستان موافقت کند.

ارگ تصریح کرد که دولت قطر نتوانست درخواست کابل را برآورده کند و از اینرو کنفرانس دوحه را لغو کرد.

هیئت مذاکره‌کننده افغانستان که شمار آن‌ها به 250 نفر می‌رسید قرار بود عصر روز گذشته برای حضور در نشست با طالبان به قطر اعزام شوند.

اخبار تائید نشده از احتمال تحریم نشست قطر توسط طالباناشرف غنی: طالبان راهی جز مذاکره مستقیم با دولت افغانستان نداردواکنش طالبان به فهرست 250 نفری کابل: درک کنید که این کنفرانس مراسم عروسی نیست

پیش از این نیز برخی منابع دلیل تعویق نشست را اختلافات درباره ترکیب تیم مذاکره‌کننده افغانستان و مخالفت طالبان با شمار بالای این هیئت عنوان شده بود.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور

مولوی نورمحمد ثاقب، سرپرست وزارت حج و اوقاف طالبان از افغان‌هایی که در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند، خواسته است تا به افغانستان برگردند.

ثاقب این موضوع را در دیدار با برخی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم اروپا که به کابل سفره کرده‌اند، بیان کرده است.

وی مدعی شد رژیم این گروه عدالت، انصاف و امنیت سراسری در کشور را تامین کرده است.

این مقام طالبان خواستار برگشت دوباره افغان‌های مقیم خارج به افغانستان و سهم آنان در آبادی کشور شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • جلیل محبی: دولت رئیسی برای فرار از مسئولیت گشت ارشاد، آن را به گردن دولت خاتمی انداخت
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • سفر معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان به ارزگان
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان