Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@16:30:12 GMT

وضعیت نرخ دلار در دنیا

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۶۵۲۵

افزایش رشد اقتصادی چین باعث بهبود چشم‌انداز اقتصاد جهانی شده است.

در معاملات امروز بازارهای مالی جهانی ارزش هر یورو به ۱.۱۲۹۳ دلار افزایش یافت تا موضع دیروز خود در برابر دلار را تقویت کند. از ابتدای ماه آوریل تاکنون یورو در برابر دلار در موضع صعودی قرار گرفته و از سطوح پایین ماه گذشته خود فاصله گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رشد اقتصای سه ماهه پایانی سال گذشته چین به ۶.۴ درصد رسید تا بتواند در سطح بالای ۶ درصد باقی بماند و نگرانی‌ها از وضعیت دومین اقتصاد بزرگ جهان کاهش یابد.

جونیچی ایشیکاوا، استراتژیست ارزی مؤسسه آی جی سکیوریتیز گفت: بهبود اقتصاد چین خبر خوبی برای اقتصاد آلمان و اروپا نیز محسوب می‌شود چرا که چین یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری اروپا است. بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت دارایی آلمان با رسیدن به ۰.۱ درصد در بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر قرار گرفت. در ماه مارس نگرانی از کاهش رشد اقتصادی جهان و صفر شدن رشد اقتصادی آلمان باعث کم رونق شدن معاملات و کاهش بازدهی این اوراق شده بود.

ایشیکاوا افزود: داده‌های مرتبط با چین راه را برای صعود یورو هموار کرده است و شاخص‌های حمایتی از یورو نشان دهنده صعود بیشتر این ارز در آینده خواهد بود. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با اندکی کاهش در سطح ۹۷.۰۵۱ واحدی قرار گرفت. در برابر ین هر دلار با افت مشابه ۰.۱ درصدی به ۱۱۱.۹۵۵ واحد رسید و از قله چهار هفته اخیر خود عقب نشینی کرد. دلار در برابر همتای کانادایی خود نیز نزولی بود و به ازای ۱.۳۳۵۱ دلار کانادا معامله شد.

دلار استرالیا برخلاف بسیاری از همتایانش نتوانست در برابر دلار صعود کند و بدون تغییر نسبت به روز گذشته معامله شد. هر دلار استرالیا به ازای ۰.۷۱۷۹ دلار آمریکا معامله شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اقتصاد دلار یورو چین جهان آلمان رشد ارز شاخص عقب نشینی کانادا اقتصاد چین دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو

قیمت دلار و درهم در معاملات امروز مرکز مبادله ثابت ماند اما قیمت حواله و اسکناس یورو افزایش یافت.

به گزارش مشرق، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا امروز (چهارشنبه ۸ فروردین) در مرکز مبادله ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان معامله شد؛ همچنین قیمت حواله دلار آمریکا ۴۰ هزار و ۵۵۳ تومان بود. بدین ترتیب قیمت اسکناس و حواله دلار در مرکز مبادله همچون روز گذشته بدون تغییر ماند.

هر اسکناس یورو امروز با ۸۹ تومان افزایش به قیمت ۴۷ هزار و ۶۹ تومان معامله شد و نرخ حواله یورو نیز با ۸۲ تومان افزایش قیمت به ۴۳ هزار و ۹۰۷ تومان رسید.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۳۷ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۴۲ تومان داد و ستد شد که نسبت به روز گذشته تغییر نداشت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • قیمت دلار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت ارز دلار سکه طلا یورو در بازار امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • سوغات خارجی‌های پرسپولیس از فیفادی
  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو
  • قیمت دلار امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • قیمت دلار امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت بازارهای مالی داخلی در سالی که گذشت
  • مشکل اقتصاد ایران در ۱۴۰۲ چه بود و ۱۴۰۳ دولت چه باید کند؟