Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان آلمان در سخنانی درباره تعمیق شکاف های ایجاد شده در اتحادیه اروپا و دست کم گرفته شدن نگرانی های شهروندان شرق این اتحادیه هشدار داد. ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "وولفگانگ شایبله"، رئیس پارلمان آلمان درباره عمیق تر شدن شکاف های ایجاد شده در اتحادیه اروپا هشدار داده و در نشستی در برلین در این باره که نگرانی های شهروندان شرق اتحادیه اروپا دست کم گرفته شود ابراز نگرانی کرده و این را بسیار وحشتناک دانست که ما دیگر زمان زیادی برای دفاع از ارزش های خود نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارزش های اتحادیه اروپا را هم از خارج و هم از داخل در معرض آماج حملات مختلف دانسته و گفت: ما در یک رقابت سیستمی با چین و آمریکا قرار داریم. یا اروپا حالا بیدار می شود و تصمیمات سریع تری می گیرد و بالاخره نشان می دهد که شایسته عمل است و یا ما بی اهمیت می شویم.

شایبله همچنین تصریح کرد که با توجه به تغییرات سریع، بخش روزافزونی از مردم در همه کشورهای اروپایی نجات خود را در ملی گرایی می یابند. این تحولات با صعود جبهه ملی در فرانسه آغاز شده و البته امروز هیچ کشور اروپایی دیگری وجود ندارد که در آن پوپولیست ها به صورت موفق با اروپا مبارزه نمی کنند.

هشدار اتحادیه اروپا به آمریکا درباره تحریم سرمایه گذاری در کوباسازمان‌های امدادگر خصوصی: برخورد اتحادیه اروپا با پناهجویان قایق نجات "آلان کردی" شرم آور بود

رئیس پارلمان آلمان در بخش دیگری از سخنانش درباره تعمیق شکاف های ایجاد شده در اروپا هشدار داده و از یک اشتباه قاطع در این اتحادیه سخن گفته و آن حس برتری کشورهای مرکزی اتحادیه اروپا علیه اعضای این اتحادیه در شرق است.

وی افزود: بزرگترین نگرانی من اخیرا این است که ما با این دیدگاه با کشورهای شرق اروپا به گونه ای رفتار کنیم که زمانی غرب آلمان با آلمان شرقی ها رفتار می کردند.

شایبله برای جلوگیری از تکرار چنین خطایی گفت که ما باید دیدگاه های دیگران را در بحث های ملی خود بیشتر مورد توجه قرار دهیم و بر این عقیده نباشیم که ما همه چیز را بهتر می دانیم فقط به این دلیل که زمان طولانی تری در این اتحادیه بوده ایم و تجربه بیشتری درباره دموکراسی داریم.

انتهای پیام/

R31356/P36439/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند

به گزارش خبرآنلاین «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی که در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه داشت، با اشاره به اینکه قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۱۰ هزار شهید و زخمی فراتر رفته، اظهار کرد: می‌توانیم بگوییم بیش از ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده و ۳۵ درصد از آنها کاملا ویران شدند.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: شهرهای غزه بیش از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند.

به نقل از ایسنا بورل با اشاره به کشته شدن ۲۴۹ تن از نیروهای امدادگر و حدود ۱۰۰ خبرنگار طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و تدابیر موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کرده و حفظ جان تمامی غیرنظامیان را تضمین کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در واکنش به پرونده‌ای که کشور آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ علیه رژیم صهیونیستی ارائه کرد، در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ به رژیم صهیونیستی دستور داد اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع کشتارهای جمعی در حق فلسطینی‌ها و بهبود شرایط انسانی در نوار غزه در پیش بگیرد.

۲۸ مارس گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری در پاسخ به درخواست دوم آفریقای جنوبی، حکمی با تدابیر موقت جدید صادر کرد که در آن از رژیم صهیونیستی خواست تمامی اقدامات لازم و موثر را بدون تاخیر در تضمین تامین کمک‌های بشردوستانه لازم به غزه در پیش بگیرد.

بورل درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر رفح که ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی در آنجا هستند، گفت: این اقدام پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه نیز تاکید کرد: اسرائیل باید به قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت که در آن خواسته شده کمک‌های بشردوستانه به شکل کامل به غزه ارسال شوند، پایبند باشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898943

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا