Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه سیل یکی از آزمون های الهی است، گفت: همیاری دولت و ملت در این آزمون و کاهش آلام سیل زدگان باید ادامه داشته باشد تا همه آنان سامان گیرند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: در اواخر اسفند پارسال و اوایل فروردین ماه جاری بعد از دو دهه خشکسالی بارش های فراوانی آمد و سیلاب صدمات زیادی به برخی استان ها وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: سیل یکی از آزمون های الهی است که دولت و ملت ایران تاکنون در آن سربلند شدند اما تداوم آن باید به خوبی مدیریت شود.
خطیب جمعه بیرجند گفت: کاهش آلام و مصیبت های مردم سیل زده نیازمند همکاری پیوسته دولت و ملت است و مهمترین راهکار آن جلوگیری از تشریفات و تجملات و پرداخت های غیرمتعادل و نیز رعایت انضباط مالی است.
وی ادامه داد: در منطقه خراسان بزرگ این ایام را مردم به عنوان برات برای رفتگان طلب خیر می کنند که یک امر ریشه دار دینی است اما در سال های اخیر متاسفانه این مهم از مسیر اصلی خود جدا شده و خیرات با اسراف فراوان به دست نیازمندان واقعی نمی رسد.
حجت الاسلام مختاری افزود: خیرات و مبرات باید به نیازمندان واقعی برسد استان ما جزو استان های محروم است که نیازمند فراوان دارد و علاوه بر این در سیل هزاران خانواده بی خانمان شدند که در این شرایط هزینه ها باید مدیریت شود تا قدری از آلام و مصیبت های سیل زدگان کم شود.
وی یادآور شد: این سیل ها برکات مادی هم در کنار صدمات داشت سفره های زیرزمینی بعد از 2 دهه به برکت بارش ها و ادامه در سال های آینده تامین خواهد شد، سد ها پر و کشاورزی و دامداری رونق می گیرد.
وی اضافه کرد: این باران ها برکات معنوی هم داشت که زمینه بیداری انسان از درد و مستی غفلت را فراهم کرد و این سیل و زلزله ها برای انسان های متوجه تلنگری بزرگ است که خدا را از یاد نبریم.
امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: این بلاها بر اساس آموزه های اسلام یک امتحان است که باید برای سربلندی از آن مواظبت کرد.
وی ادامه داد: سال گذشته یک امتحان اقتصادی پیش آمد که هم برخی از مردم و دولت مردود شدند و بازار با بی تدبیری متلاطم شد اما متاسفانه نه دولت و نه برخی از مردم امتحان درستی ندادند و به بهبود اوضاع کمک که نکردند هیچ، بلکه فشارهم وارد کردند.
وی اظهار داشت: در این امتحان الهی آمریکای جنایتکار و اروپای مکار و منافقین رو سیاه مردود شدند زیرا نه تنها کمک نکردند بلکه جلوی برخی کمک ها را هم گرفتند و پیوسته سیاسی کاری و ایجاد فتنه در فضای مجازی را در دستور کارشناسان قرار دادند.
حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه سیل فرهنگی فضای مجازی ویران تر از سیل خوزستان و دیگر استان ها است افزود: جامعه همواره در خطر سیل فضای مجازی است که باید جلوی آن گرفته شود.

** ایمان اجباری متضاد با سنت الهی
امام جمعه موقت بیرجند گفت: سنت خداوند است که ایمان اجباری نباشد حتی در دوره امام زمان( عج) هم بر کسی تحمیل نمی شود و این برداشت نادرستی از مهدویت است که باید منفعل باشیم تا امام زمان (عج) با تحمیل، همه دنیا را به دیانت و ایمان رهنمود کند.
وی افزود: اگر بخواهیم دنیا بر وفق ایمان حرکت کند در درجه اول باید همه مردم و مسئولان فرهنگمان را درست کنیم زیرا منشا فساد در جامعه، فرهنگ نادرست است.
حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: ما نباید از جمهوری اسلامی هم انتظار معجزه داشته باشیم بلکه باید مردم و مسئولان درست عمل کنند تا قانون اساسی به خوبی عمل شود.
وی گفت: امام زمان( عج) که بنا نیست با شمشیر و زور دنیا را مدیریت کند بلکه ما باید به دنبال نظام توحیدی ناب باشیم تا زمینه ظهور با موج از پاکی فراهم شود.
خطیب جمعه بیرجند یادآور شد: وقتی موجی از عدالتخواهی ایجاد شود با ظهور حضرت حجت (عج) اکثریت مردم جهان به ایمان گرایش پیدا خواهند کرد و عده ای قلیل سرکش سرکوب خواهند شد.
حجت الاسلام مختاری ادامه داد: انقلاب اسلامی سال 57 آغاز یک انتظار فعال و سازنده بود و استکبار جهانی احساس خطر کرد و 40 سال است که می خواهد این منبع نور را خاموش و مردم را ناامید کند اما ملت ما نشان دادند که استکبار جهانی قدرتی پوشالی است و همیشه در قبال ایمان شکست خورده است.
وی افزود: تکیه اصلی در انفجار نور جوانان هستند که باید پایه های اصلی این مسیر را مقتدرانه در سایه ولایت برعهده گیرند و زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم آورند.
حجت الاسلام مختاری یادآور شد: مساله غیبت طولانی امام زمان(عج) از نظر عقلی و علمی کاملا ممکن است و علاوه بر بحث امکان، وقوع غیبت جزو مسلمات بین شیعه و سنی است.
وی گفت: در دوران غیبت باید انتظار سازنده و اصلاح گرایانه به وجود آید که وظیفه ای عمومی است و در بخش دوم وظیفه سلبی داریم تا خود و جامعه به دام شیاطین جن و انس نیافتیم.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: امروز مهدویت جایگاه خود را در جهان اسلام پیدا کرده و استکبار جهانی به دنبال فتنه در مقوله های مختلف مهدویت هستند و حتی پروژه مهدی سازی را در پیش گرفتند تا نسخه تقلبی ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: مردم اگر با فتنه گرانی مواجه شدند که به عمد در مقابل مهدویت قرار گرفتند آنها را به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که 15 شعبان متعلق به این عزیزان است معرفی کنند.
3215 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دولت و ملت سيل امتحان الهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح اعتلا با جدیت دنبال شود

امام جمعه قزوین گفت: اجرای طرح اعتلا که در آن بیش از ۹۰۰ امام جمعه به‌صورت جدی‌تر، تمام عرصه‌های فرهنگی و معنوی را رصد می‌کنند، با جدیت بیشتری دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با تأکید بر اینکه طرح اعتلا با جدیت دنبال شود، اظهار کرد: طرح اعتلا همسایه دیوار به دیوار شورای فرهنگ عمومی در سطح کلان کشور است.

وی افزود: یعنی باید شرایط را ببینند، فرصت‌ها را بشناسند، موانع را از سر راه بردارند و رسالت خود را به انجام برسانند؛ طرح اعتلا در ۱۴ حوزه کار شده است، در استان قزوین هم این موضوع خیلی جدی بوده و در کلان کشور هم پیشنهادات استان ما تأثیرگذار بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی بر قرارگاه بودن نمازهای جمعه تأکید دارند، این کلام ایشان در سطح کلان کشور، در ادبیات مسئولان ما و در عملکرد وزارتخانه‌های مربوطه آن‌طور که باید دیده نشده است، این مسئله باید خیلی جدی گرفته شود.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: ما در محلات مساجد جدی‌تری داریم و می‌گوئیم مساجد جزئی‌تر باید با مساجد محلات هماهنگ باشند، هر مسجدی چشمه جوشش مؤمنین و مسائل ارزشی است، این چشمه‌ها باید به مساجد جامع محلات بیایند و از محلات در اقیانوس نماز جمعه و نماز عید فطر جاری شوند، این نقشه‌ای است که در همه کشور باید دنبال شده و جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: اگر ما سفره فرهنگمان را از سفره نماز جمعه، قرآن، مساجد، محرم، عاشورا، ماه رمضان، لیله‌القدر و شب‌های احیا جدا کنیم، سفره تهی، فقیرانه و بی‌محتوایی خواهیم داشت و چنین سفره‌ای اصلاً معنا ندارد.

امام جمعه قزوین در ادامه صحبت‌هایش با طرح این سوال که چرا کتابی تحت عنوان دین و زندگی در مدارس وجود دارد؟ گفت: عنوان این کتاب باید دینِ زندگی باشد، اگر حائلی میان دین و زندگی قرار گرفت، این دیگر آن مطلوب موردنظر نمی‌شود.

آیت‌الله عابدینی افزود: نباید بگوییم کمیته‌ای تحت عنوان دین و مذهب داریم، چون هیچکدام از حوزه‌های فعالیتی ما جدا از دین و مذهب نیستند و همه آن حوزه‌ها و کمیته‌ها باید در خدمت دین و مذهب باشند، اصلاً در ایران اسلامی جدا کردن دین و مذهب از حوزه‌های دیگر با مهندسی موردنظر همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: در رابطه با شبکه امامت و فرصت‌هایی از مساجد، تمام همت این است که پیش‌نمازهای ما تبدیل به امامان، مدیران و فعالان تأثیرگذار و جدی در منویات رهبر حکیم انقلاب باشند که از مساجد انتظار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به موضوع حجاب گفت: حجاب یکی از شاخه‌های عفاف است، یعنی یک نمونه از بروز و ظهورهای بیرونی عفاف حجاب است، البته حجاب فقط به معنای پوشش نیست، در گویش هم باید عفت کلام داشته باشیم، همچنین لازم است عفت بطن داشته باشیم، بنابراین عفت حوزه‌های مختلفی دارد که یکی از آنها حجاب است.

عابدینی با بیان اینکه تقوا اثر عبادت است و عبادات ما را به تقوا می‌رسانند، اضافه کرد: عقیده منجر به عبادت می‌شود، اگر ما همه این پس‌زمینه‌ها را نادیده گرفتیم و در خیابان‌ها شروع به جنگیدن با بدحجاب‌ها کردیم، معلوم می‌شود اصلاً مهندسی دینی نمی‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد دو قطبی بدحجاب و باحجاب در کشور ما درست کند، ادامه داد: وظیفه داریم طبق مبانی دینی کار کنیم و اگر تمام بخش‌های دستگاه قضا در بحث عدالت و مبارزه با مفاسد بیشتر اقدام کرده بودند، حال حجاب ما از حال فعلی بهتر می‌شد و باید در این موضوع مهم همه ابعاد را در کنار هم ببینیم.

کد خبر 747036

دیگر خبرها

  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • اجرای طرح اعتلا با جدیت دنبال شود
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • همیاری کشاورزان گیلانی با رسم ایلجار
  • رقابت ۱۴۹۰۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول در خراسان جنوبی