Web Analytics Made Easy - Statcounter

 وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هیئت بلندپایه روس متشکل از الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه روسیه به سوریه و سرگئی ورشنین، معاون وزیر خارجه این کشور و همچنین نمایندگانی از وزارت دفاع روسیه در ریاض با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره مسائل مشترک دوجانبه و منطقه به ویژه پرونده سوریه بحث و گفت: وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق این گزارش، محمد بن سلمان و هیئت روس در این دیدار بر تضمین حل و فصل سیاسی پایدار در سوریه بر اساس قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت تأکید کردند.

در این دیدار همچنین بر حمایت از تلاش‌ها برای بازسازی سوریه تأکید شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سوریه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است

اکنون جهان درگیر دو منازعه بسیار بزرگ و خونین است که نقطه اشتراک هر دوی آنها حضور فعال آمریکا در حمایت مالی و تسلیحاتی یکی از طرف‌های جنگ است. جنگ اوکراین که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، با حمایت تسلیحاتی گسترده واشنگتن همراه بوده است، موضوعی که به هیچ عنوان به مذاق روسیه خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد: آمریکا طی هفته‌های اخیر اقدام به صورت مخفیانه اقدام به ارسال موشک‌های برد بلند به اوکراین برای استفاده در جنگ با روسیه کرده است. 

این موشک‌ها بخشی از بسته کمک‌های تسلیحاتی اخیر آمریکا به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار بوده است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ۱۲ مارس با آن موافقت کرده بود. با این حال، هنوز شمار این موشک‌های برد بلند فاش نشده است. 

این مقام آمریکایی تاکید کرد: این موشک‌ها برای نخستین بار در حمله ۱۷ آوریل اوکراین به یک پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه مورد استفاده قرار گرفت که ۱۶۷ کیلومتر با خط مقدم نبرد میان دو طرف فاصله داشت. 

پیش از این ارسال سامانه موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا موسوم به ATACMS به روسیه باعث ایجاد بحث و مناقشه در کابینه بایدن شده بود. این موشک‌ها ۳۰۰ کیلومتر برد داشتند. این موشک‌ها اواسط ماه سپتامبر به اوکراین ارسال شده بودند. 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش از این بار ارسال موشک‌های برد بلند به اوکراین به دلیل نگرانی از خالی شدن ذخایر این کشور و آسیب به سطح آمادگی ارتش آمریکا اجتناب کرده بود. 

روسیه پیش‌تر به مقامات غربی درباره هر گونه ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین هشدار داده بود. مقامات غربی مسکو را متهم به خرید موشک‌های دوربرد از کره شمالی در ماه دسامبر و ژانویه می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • گفت‌وگوی اجتماعی با پرونده‌ ویژه‌ توسعه نامتوازن منتشر شد
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند