Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@13:34:15 GMT

انتظار یک امر تحول‌آفرین است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۶۶۵۲

انتظار یک امر تحول‌آفرین است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسمین محمدعلی نکونام 30 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به در پیش بودن ایام نیمه شعبان، اظهار کرد: باید به این روز از جهات مختلف نگاه شود که شب نیمه شعبان از پرفضیلت‌ترین شب‌ها بوده و از شب‌های احیا است که عبادت‌کنندگان این شب مشمول غفران خداوند واقع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: علاوه بر فضیلت نیمه شعبان، محتوای روز و شب نیمه شعبان مطرح است که در چنین شبی خداوند متعال مولودی را به امام حسن عسگری (ع) عطا می‌کند که بناست جهانی را پر از عدل و داد کند و این محتوایی از محتوای این شب است.
حجت‌السلام نکونام بیان کرد: شیعه‌ای در مسیر تکامل است که دارای روحیه انتظار باشد بنابراین، انتظار یک امر تحول‌آفرین بوده و مسئله راکد نیست.
وی گفت: وظایف منتظران را می‌توان در سخن رهبری که فرمودند وظایف منتظران شکل‌دهی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه و تمدن اسلامی است، دید و باید در راستای این پنج مرحله حرکت کرد.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، با رسیدن به دولت اسلامی فاصله بسیار وجود دارد که لازم است از بالاترین مقام دولتی تا پایین‌ترین درجه، دولت اسلامی بروز و ظهور داشته باشد، بنابراین تمامی افراد و فعالان باید نقش خود را به درستی ایفا کنند تا دولت اسلامی شکل گیرد.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، تصریح کرد: روح بیانیه رهبری، شکل‌گیری دولت اسلامی است که باید در کنار دولت، جامعه اسلامی تشکیل شود.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه یکی از وظایف سنگین منتظران، تلاش برای شکل‌گیری دولت اسلامی است، تصریح کرد:‌ گرفتاری‌های حزبی، جناحی و گروه‌گرایی‌ها مانع ایجاد دولت اسلامی شده است.
وی ادامه داد: وظیفه سنگین‌تر منتظران، شکل‌گیری جامعه اسلامی است که باید کمک کرد تا جامعه توحیدی شکل گیرد.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به نامگذاری سال به نام رونق تولید، بیان کرد: یکی از نقش‌های مهم در رونق تولید این است که جامعه اقتصادی محکمی تشکیل شود که باید در این راستا برای تحقق این امر، همه افراد تولیدگر باشند، بنابراین باید تولیدی صورت گیرد که درست، سالم و برای جامعه مفید بوده و در تراز جامعه مهدوی باشد.
وی در ادامه با اشاره به روز جهانی مستضعفان و سربازان گمنام، گفت: تمام تلاش سربازان گمنام در مسیر اهداف مهدوی و سلامت نظام اسلامی است که به خوبی نقش خود را ایفا می‌کنند و در تمام عرصه‌ها حضور دارند.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به سوم اردیبهشت‌ماه روز جهانی کتاب، اظهار کرد: راه‌اندازی نهضت کتابخوانی از ضرورت‌ها است که متاسفانه جایگاه مناسبی در زمینه کتابخوانی در کشور وجود ندارد.
وی با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: سپاه نقش کلیدی و اساسی در خنثی کردن تلاش‌های دشمنان برای مقابله با نظام داشته که به همین دلیل دشمنان سپاه را تروریست می‌دانند.
حجت‌الاسلام نکونام گفت: امروز سپاه با کوله‌باری از تجربه در کشور به سیل‌زدگان خدمت‌رسانی می‌کند، همانگونه که در تجربه جنگ هشت ساله، مقابله با گروهک‌ها، مقابله با داعش و ... نقش مهمی را برعهده داشته است.
وی بیان کرد: موکب‌هایی در مناطق سیل‌زده ایجاد شده و سپاه در حال انجام اقداماتی برای مردم آن مناطق است که در این مقطع زمانی به شدت نیازمند کمک‌های مردمی هستند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سالروز شکست آمریکا در طبس، افزود: این امر معجزه‌ای از سوی خدواند بود که خداوند متعال در دل شب شن‌ها را به جان دشمن انداخت و نقشه آن‌ها خنثی شد.
وی در خصوص هفته تکریم از مساجد، تاکید کرد: در ایام پایانی ماه شعبان غبارروبی و مهیا کردن مساجد، تقویت و حضور نسل جوان در مساجد از ضرورت‌ها است، بنابراین مردم تا می‌توانند مساجد را تقویت کنند زیرا زنده بودن مساجد از ضرورت‌های جامعه‌ اسلامی است.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به تاسیس بنیاد مسکن و حساب 100 توسط امام راحل، تصریح کرد: در جهت رفع مشکل مسکن محرومان گام‌هایی برداشته شده ولی لازم است ساماندهی مسکن در روستاهای مشکل‌دار صورت کیرد.
وی گفت: بیش از نیمی از روستاهای استان در معرض خطر قرار دارند که لازم است اقدامات جدی برای آن‌ها انجام شود، گرچه مابقی آن‌ها نیز نیازمند مقاوم‌سازی هستند.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به مشکلات بسیار در دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ، بیان کرد: علی‌رغم دستور صریح وزیر راه و شهرسازی نسبت به بازگشایی گردنه عسل‌کشان، تاکنون اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است، همچنین لازم است با جدیدت مسئله روستاها و خانه‌های روستایی دنبال شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس به زودی شرایط آتش‌بس را اعلام می‌کند/جامعه جهانی در خصوص آتش بس در غزه امتحان بدی داد

کارشناس مسائل غرب آسیا به بررسی سفر اسماعیل هنیه به تهران دقیقاً یک روز پس از تصویب آتش بس فوری در غزه پرداخت و گفت: قرار است به زودی حماس شرایط برقراری آتش بس را اعلام کند و قبل از اعلام رسانه‌ای این شرایط با مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص این آتش بس مذاکره کرد تا نقطه نظرات آنها را لحاظ کند.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دیدار روز گذشته اسماعیل هنیه با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: سفر اسماعیل هنیه به تهران دقیقاً یک روز پس از تصویب آتش بس فوری در غزه بین حماس و رژیم صهیونیستی توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام شد که این قطعنامه با رأی ممتنع آمریکا مواجه شده بود؛ این سفر برای رایزنی پیرامون آینده غزه، شرایط آتش بس و تبادل اسرا و سایر مسائل محتمل پس از آتش بس صورت گرفت.

وی با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌هایی که ایران برای تصویب این قطعنامه به کار بسته است، تصریح کرد: قطعاً حماس و جهاد اسلامی به خوبی از جایگاه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسئله فلسطین آگاهند؛ به همین منظور هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین قرار است به زودی شرایط حماس را برای برقراری آتش بس اعلام کند و قبل از اعلام رسانه‌ای این شرایط با مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص این آتش بس مذاکره کرد تا نقطه نظرات آنها را لحاظ کند و به همین دلیل سفر هنیه به تهران سفری بسیار مهم قلمداد می‌شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: البته مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که آتش بس را نخواهند پذیرفت چون رژیم صهیونیستی قرار است در آینده غزه را به صورت مشترک با تشکیلات خودگردان اداره کند که طبیعتاً این امر با مخالفت جهاد و مقاومت اسلامی فلسطین مواجه خواهد شد.

وی ابراز کرد: به نظر می‌رسد این آتش بس پایدار نخواهد بود؛ با این حال جامعه جهانی به شدت به دنبال این هستند که رژیم صهیونیستی را به پذیرش آتش بس وادار کنند چرا که غرب هزینه‌های زیادی بابت ماجراجویی‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرداخت کرده است.

هانی زاده با بیان اینکه جامعه جهانی در خصوص آتش بس در غزه امتحان بسیار بدی داد، چرا که این قطعنامه بسیار دیرهنگام تصویب شد، خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را برای کمک به رژیم صهیونیستی برای به دست آوردن پیروزی به عمل آوردند اما این رژیم در طول ۱۷۲ روز گذشته برای اشغال کامل غزه و رفح ناکام ماند و این نشان می‌دهد روحیه اراده و مجاهدت نزد ملت فلسطین بسیار بالا است.

کد خبر 739624

دیگر خبرها

  • امسال امورات فرهنگی از اولویتهای مسئولین شهر ارومیه خواهد بود
  • جامعه نخبگان کار و تولید به کمک مردمی سازی اقتصاد بیایند
  • محفل امام حسنی ها رویداد قرآنی بزرگ و غرور آفرین بود
  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • مردم پایه و اساس ایجاد تحول در جامعه هستند
  • حماس به زودی شرایط آتش‌بس را اعلام می‌کند/جامعه جهانی در خصوص آتش بس در غزه امتحان بدی داد
  • زاکانی: جشن امام حسنی‌ها کاری بزرگ و ماندگار بود
  • استقبال از نمایشگاه قرآن بیش از حد انتظار بود
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه