Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مسجد امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه توطئه اخیر دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران و قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی اقدامی محکوم و از روی هراس آمریکا است، ابراز کرد: سپاه یک فرد نیست که بتوان آن را تحریم کرد و یا از بین برد، سپاه همه مردم و مسئولان ما هستند و لذا سپاه همه ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم ایران از نیروی ارزشی و ولایی سپاه پاسداران جدا نیستند، افزود: مردم ما همیشه پشتیبان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و هستند و هرگز از توطئه‌های دشمنان هراسی ندارند.

ایستادگی در برابر توطئه دشمنان

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مردم ایران اسلامی بارها و بارها توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند، تاکید کرد: اسلام آمریکایی برای آل‌سعود و حامیان آمریکایی آن است و لذا عاملان به قرآن و ملت ایران هرگز کرنشی برابر اسلام آمریکایی ندارند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه ملت ایران تا روز آخر حیاتشان دست از مرگ بر آمریکا گفتن بر نخواهند داشت، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با قرآنیان روز گذشته فرمودند، اسلام بر سر دوراهی عمل به قرآن و کرنش به مستکبران مانده است لذا باید گفت ملت ما همواره در برابر استکبار جهانی و نقشه‌هایش می‌ایستند.

وی به سالروز تشکیل وزارت اطلاعات نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مردم باید چشم و گوش سربازان گمنام باشند، ابراز کرد: اگر مردم با سربازان گمنام امام زمان (عج) همراه باشند و وقتی با مخاطراتی روبرو شدند، آن را گزارش دهند، قطعاً از بروز حوادث احتمالی جلوگیری می‌شود.

نیمه شعبان عید بزرگ اسلام

عضو مجلس خبرگان رهبری در دیگر بخش سخنان خود از نیمه شعبان به مثابه یک عید بزرگ برای مردم مسلمان یاد کرد و با بیان اینکه برگزاری جشن‌های مردمی مد نظر مسئولان استان سمنان باشد، گفت: در این روز نباید فقط به چراغانی و نور افشانی معابر اکتفا کرد.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه اگر نیمه شعبان کمرنگ شود یکی از سرمایه‌های اصلی دین اسلام کمرنگ خواهد شد، ابراز داشت: شعبان دارای اهمیت بسزایی در بین ماه‌ها است و لذا باید تلاش کنیم تا از برکات این ایام بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه بهترین شادی‌ها در روز نیمه شعبان رقم می‌خورد، ابراز کرد: متأسفانه جشن نیمه شعبان در حال کمرنگ شدن است لذا مسئولان نهادهای فرهنگی و اجرایی و خدماتی و … می‌بایست در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم این روز تلاش کنند.

ضرورت کمک به مردم حسین آباد کالپوش

امام جمعه سمنان در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه کمک به سیل زدگان استان‌های کشور مناسب است اما باید به مناطقی از استان که دچار مشکلاتی مانند رانش شده هم توجه خاص کرد، گفت: منازل زیادی در حسین‌آباد کالپوش در شرقی ترین بخش استان سمنان دچار آسیب شدند و مردم بی‌خانمان هستند لذا باید توجه ویژه ای به این روستاها شود.

آیت الله شاهچراغی ضمن بیان اینکه گروه‌های مختلفی برای خدمت‌رسانی به منطقه‌های سیل‌زده اعزام شده‌اند که باید از آنان قدردانی کرد، گفت: سیل با وجود مخاطرات و تخریب‌هایی که داشت نشان داد که مردم ما همواره پشتیبان یکدیگر هستند.

کد خبر 4595040

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین معزی در جلسه شورای عالی هلال احمر با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر، به بیان توصیه و رهنمودهایی درباره نحوه برنامه‌ریزی، چگونگی اجرای فعالیت‌های کلان و روند اتخاذ سیاست‌های راهبردی در جمعیت هلال احمر پرداخت.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی یکی از مهم‌ترین مسائل در برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها را توجه به اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به ویژه بیانیه گام دوم در جمعیت هلال احمر برشمرد و تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها با آگاهی کامل نسبت به قوانین و شرایط اتخاذ شود.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در این نشست از عملکرد جمعیت هلال احمر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نیز قدردانی کرد.

شناخت دین، اهمیت صبر و اندازه‌گیری از جمله مؤلفه‌های دستیابی به کمال در دین مبین اسلام است که نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به آن اشاره کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی ضمن تبیین این سه بخش به بیان آیات و روایاتی در خصوص کمال انسانی پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت محاسبه و اندازه‌گیری در زندگی تصریح کرد: طبق روایات و منابع دینی در اسلام نیز اگر می‌خواهیم رشد و ترقی داشته باشیم بخشی از آن در نتیجه همین اندازه‌گیری‌های مشخص در زندگی حاصل می‌شود.

کد خبر 6079398

دیگر خبرها

  • علی رغم سانسور شدید از سوی رژیم اسراییل، اما مردم با موبایل شکست آنها را به جهانیان نشان دادند
  • ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران
  • شکست هیمنه صهیونیستها در عملیات وعده صادق سپاه
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • یک محکوم به قصاص در شادگان از چوبه‌دار رهایی یافت
  • رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال
  • خوشحالی ملت ایران و همه آزادی خواهان جهان از اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه
  • اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه، کام ملت را شیرین ساخت
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها