Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:34:24 GMT

اقدامات دولت تدبیر و امید در کردستان قابل تقدیر است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۶۸۰۰

اقدامات دولت تدبیر و امید در کردستان قابل تقدیر است

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، اقدامات و کارهای دولت تدبیر و امید را در استان قابل تقدیر دانست و گفت: امیدواریم با تلاش بیشتر دستگاه های مختلف و همراهی مردم شاهد رفع محرومیت های موجود و توسعه استان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: اگرچه در دولت تدبیر و امید گام های بزرگی برای توسعه کردستان برداشته شده اما رفع مشکلات موجود نیازمند تلاش های بیشتر مسئولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به کردستان اشاره کرد و افزود: باید از حضور دکتر روحانی در استان بهره گرفته و امور و طرح هایی را که به دلیل کمبود اعتبار متوقف مانده است را فعال کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه حضور مسئولان عالیرتبه در استان ها منشا خیر و برکت است، اضافه کرد: تلاش می کنیم در سفر رئیس جمهوری به کردستان، امتیازات و اعتبارات خوبی در بخش های مختلف جذب کنیم.
خوش اقبال در بخش دیگری از صحبت هایش به اقدام ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست نهادهای تروریستی اشاره کرد و گفت: حضور آگاهانه مرد در راهپیمایی و محکومیت این اقدام، جواب دندان شکنی به سیاست های خصمانه آمریکا بود.
وی با بیان اینکه دشمنی های آمریکا با انقلاب موضوع جدیدی نیست، اضافه کرد: دشمنان ایران همان اوایل انقلاب با تحریک صدام می خواستند انقلاب را در ظرف سه روز از بین ببرند اما با ایثارگری های ملت و نیروهای نظامی، توطئه آنان خنثی شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به تشکیل وزارت اطلاعات در سال 63 اشاره کرد و اظهار داشت: سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای این وزارتخانه با وجود کم تجربگی توانستند با هجمه های دشمنان و توطئه های خارحی و داخلی به خوبی مقابله کنند.
خوش اقبال این نهاد را مایه عزت و سربلندی ایران اسلامی دانست و گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) بارها پیجیده ترین اقدام اطلاعاتی را انجام داده اند به طوریکه دشمنان نظام مات و مبهوت مانده اند و این از لطف خداوند و ایمان راستین آنان نشات می گیرد.
وی شناسایی و انهدام 18 هسته عملیاتی وابسته به گروهک های تروریستی و تکفیری، ضربه به حزب غیرقانونی وحدت ملی، دستگیری 11 مفسد اقتصادی به جرم خروج چهار هزار و 700 میلیارد تومان ارز دولتی را از جمله اقدامات مهم اداره کل اطلاعات کردستان در سال 97 عنوان کرد.
7355 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دولت معاون سياسي استاندار نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند و مشکلات فراوان در کردستان

حمیدی مدیرکل محیط زیست استان کردستان  با اشاره به مشکل پسماند و مشکلات فراوانی که این روزها گریبان مردم کردستان را گرفته گفت: اگر این معضل با اقدامات اصولی و علمی رفع گردد دیگر مشکلات عدیده جایگاه‌های زباله حل خواهد شد.

اقبال حمیدی گفت: متاسفانه مشکل غالب شهرستان‌ها در امر پسماند، عدم فنی کشی، مدیریت نکردن شیرابه و عدم پوشش با خاک مناسب است.

وی گفت: روزانه افزون‌بر یک هزار و ۳۰۰ تن زباله در استان تولید می‌شود که بیشترین این میزان با ۴۵۰ تن مربوط به سنندج است.

اقبال حمیدی اظهار کرد: هنوز بعد از گذشت سال‌ها از تصویب قانون مدیریت پسماندها، تفکیک از مبداء زباله در استان انجام نمی‌شود.

وی سرانه تولید پسماند در استان را ۹۸۰ گرم و بیشتر از میزان کشوری آن که افزون بر ۷۰۰ گرم است؛ خواند و اظهار کرد: تنها جایگاه دفن زباله استان که از استاندارد‌های اولیه مکانی و فاصله مناسب برخوردار است در شهر سقز واقع است هر چند در این جایگاه هم هنوز مدیریت شیرابه زباله به صورت سنتی انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه شیرابه زباله دارای آلایندگی بسیاری بالایی است، ادامه داد: وجود سگ‌های ولگرد یکی از مشکلات موجود در جایگاه‌های دفن زباله است که عامل انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است بنابراین مدیریت شهری باید نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام جدی کند.

حمیدی به وضعیت پسماند‌های بیمارستانی هم اشاره کرد و گفت: ۱۹ بیمارستان و مرکز درمانی در استان مجهز به دستگاه بی خطرسازی پسماند‌های عفونی هستند که کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های معتبر هم بر روند این اقدام نظارت و اقدام به نمونه برداری لازم می‌کنند.

وی با اعلام اینکه سالانه یک هزار و ۱۵۰ تن پسماند بیمارستانی در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: براساس اصل ۵۰ قانون اساسی حراست از زمین رسالت همگانی است و ایجاد هر گونه آلودگی در زمین ممنوع و با آلوده‌کنندگان برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • پسماند و مشکلات فراوان در کردستان
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • ضرب العجل فرماندار شمیرانات برای تثبیت سند مالکیت ادارات شهرستان