Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شهردار تهران در دیدار با سفیر ایران در عراق بر اهمیت خدمت پرشورتر شهرداری تهران در مراسم اربعین و همچنین افزایش همکاری‌ها با عراق تاکید کرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان پیروز حناچی شهردار تهران در با دیدار ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق ضمن تاکید بر این‌که تابه‌حال در صحبت‌هایی که با مقامات عراقی داشته‌ام همکاری‌های تخصصی مورد درخواست هر دو طرف بوده است، گفت: ما تلاش کردیم تا تجربه‌های کارشناسی خود را در اختیارشان بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت توسعه ارتباطات تنها درمورد بغداد نیست؛ بصره هم این توانایی‌ها را دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران همکاری با کشور همسایه، عراق است، افزود: یکی از زمینه‌هایی که در زمان تحریم بر آن تاکید داریم، حمایت از شرکت‌هایمان در داخل کشور است. اگر بتوانیم این کریدور را فراهم کنیم، می‌تواند یک فرصت بی‌بدیل باشد. این‌ها سرمایه‌هایی هستند که در طول زمان شکل پیدا می‌کنند و نباید بگذاریم بر اثر مسایل اقتصادی از بین بروند.

حناچی گفت: خوشبختانه در این‌جا از شرکت‌های خوبی بازدید داشتم. باید این زمینه را فراهم کنیم که هم خوشنامی و هم حرفه‌ای بودن را به عراق بیاوریم. درمورد دیدار کوتاهی که با همتای عراقی داشتم، احساسم این بود که زمینه همکاری وجود دارد، اما نگرانی درمورد تامین سرمایه است؛ این نگرانی هم حل خواهد شد. امروز تلاش می‌کنیم تا زمینه‌هایی را که امکان همکاری در آن‌ها وجود دارد بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: درمورد اربعین هم ما فارغ از مسایلی که خود شهرداری مصوب می‌کند، کریدور مردمی را فراهم می‌کنیم. عشق به اباعبدالله الحسین (ع) باعث می‌شود تا پرشورتر از سال‌های گذشته به زائران عزیز خدمات دهیم.

شهردار تهران در پایان سخنانش از زحمات تیم سفارت ایران در عراق تشکر و برای آن‌ها آرزوی موفقیت کرد.

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق نیز ضمن تأکید بر ضرورت تقویت ارتباطات شهری میان پایتخت دو کشور و تشکر از شهردار تهران برای پذیرش دعوت شهردار بغداد، پیشنهاد کرد اداره یا مرکز جداگانه‌ای در شهرداری تهران تشکیل شود تا توسعه ارتباطات شهری با عراق را به طور مستقل و مستمر مورد پیگیری قرار دهد.

مسجدی همچنین اهمیت پیگیری موضوع راهپیمایی اربعین را بسیار زیاد دانست و افزود: این مناسک دینی و مذهبی نه تنها از منظر مراقبت از شهروندان ایرانی حائز اهمیت است، بلکه وظیفه اولیه ما محسوب می‌شود چراکه درباره زائر اباعبدالله صحبت می‌کنیم و زائر ایشان از هر جای دنیا که باشد، خدمت به او افتخار ما است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهردار تهران عراق سفیر فراهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری 350 هزار خیّر با کمیته امداد درآذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رضا مهرافروز افزود: این تعداد بیش از ۱۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی را شامل می شود که رقم قابل توجهی است.

او اضافه کرد: یکی از بزرگترین همکاری خیّران در آذربایجان غربی، حمایت از ایتام و محسنین است که در این زمینه ۱۸هزار و ۲۶۱ نفر تحت حمایت نیکوکاران قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: فقط در یک ماه گذشته و ایام منتهی به نوروز، یک هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال کمک از سوی خیّران در استان برای نیازمندان پرداخت شده است.

مهرافروز گفت: امسال در زمینه پخت و توزیع غذای گرم ببن خانواده های تحت پوشش، ۲۰۰ آشپزخانه در سطح استان راه اندازی شده است.

او گفت: در نیمه نخست ماه مبارک رمضان امسال، بیش از ۶۴ هزار پرس غذای گرم بین ۳۲ هزار خانواده نیازمند در آذربایجان غربی توزیع شده است.

مهرافروز گفت: علاوه برآن، ۳۲هزار و ۷٠٠ نفر از ایتام و خانواده های زیر حمایت از سفره های افطاری کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در جای جای استان بهره مند شده اند.

دیگر خبرها

  • افزایش صدور پروانه ساختمانی در جنوب غربی تهران
  • محسن رضایی با یک هواپیمای جنگنده به تهران آمد
  • نکات مثبت و ویژگی متمایز نمایشگاه قرآن امسال/ تنها راه خلاصی و نجات امت اسلام در تمسک به قرآن است
  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق شعار سال
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • فوت ۵۴۹ نفر در تصادفات جاده‌ای کشور در نوروز امسال
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  • همکاری 350 هزار خیّر با کمیته امداد درآذربایجان‌غربی
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین