Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@18:00:12 GMT

عربستان سهمیه حجاج عراقی را به ۵۰ هزار نفر افزایش داد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۶۸۱۷

بغداد روز جمعه اعلام کرد که ریاض با افزایش سهمیه حجاج این کشور از ۳۸ هزار نفر به ۵۰ هزار نفر موافقت کرده است.

به گزارش شفقنا به نقل از سومریه نیوز، دفتر اطلاع رسانی «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق با اعلام این خبر افزود: عبدالمهدی در گفتگو با مقامات عربستان تاکید کرد که عراقی ها به دلیل جنگ و شرایط سختی که با آن روبرو بودند، در چند دهه گذشته سهمیه حج دریافت نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از عربستانی ها خواست سهمیه حج عراقی ها را افزایش دهد.

براساس این بیانیه ، ریاض با درخواست عراق در خصوص افزایش شمار حجاج این کشور موافت کرد.

در موسم حج ۲۰۱۸ شمار زائران عراقی حج به ۳۸ هزار نفر می رسید.

براساس اعلام ریاض، سهمیه حج هر کشور براساس تعداد جمعیت آن کشور محاسبه می شود و از هر یک میلیون مسلمان، هزار نفر می توانند راهی سرزمین وحی شوند. براساس آمارهای سال ۲۰۱۸ میلادی، جمعیت عراق به ۳۸ میلیون و ۱۲۵ هزار نفر می رسد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیر عراق، سفر عبدالمهدی به عربستان با امضای ۱۳ تفاهم نامه میان دو کشور همراه بود. این توافقنامه ها، انرژی، نفت، سرمایه گذاری و کشاورزی را شامل می شود.

عبدالمهدی روز چهارشنبه به همراه هیئتی متشکل از ۱۱ وزیر و ۶۸ مسئول دولتی و بیش از ۷۰ تاجر وارد ریاض شد. سفر وی دو روز به طول انجامید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عربستان حجاج عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کانال عبری درباره نقش عربستان در مقابله با عملیات ایران

یک کانال عبری به نقل از یک منبع سعودی مدعی شد ریاض در مقابله با حمله ایران به اراضی اشغالی شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منبعی در خاندان حاکم سعودی مدعی شد: ریاض در مقابله با حمله شامگاه شنبه ایران نقش داشت.

شنبه کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول سیاسی صهیونیست گفت: همکاری خوبی با تعدادی از کشورها در کنار آمریکا وجود دارد که از جمله آن‌ها فرانسه، انگلیس و کشورهای عربی مجاوری هستند که پیام‌هایی را ارسال کردند مبنی بر اینکه قصد دارند با تهدیدات هوایی که در مسیر اسرائیل است مقابله کنند.

اواسط فوریه رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: عربستان آماده قبول تعهدات سیاسی اسرائیل برای تشکیل کشور فلسطین در ازای عادی سازی روابط است. این تلاشی برای دستیابی به موافقت با معامله دفاعی با واشنگتن قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

دو منبع در منطقه در گفتگو با رویترز تأکید کردند: عربستان برای تقویت امنیت خود و مهار تهدیدات تلاش می‌کند تا بتواند چشم‌اندازهای خود را برای تغییر اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی پیش ببرد. به خاطر ایجاد فضایی برای تلاش در مذاکرات درباره به رسمیت شناختن اسرائیل و توافق با آمریکا مسئولان عربستانی به همتایان آمریکایی خود اعلام کردند ریاض بر این مسئله اصرار ندارد که اسرائیل گام‌های ملموسی را برای تشکیل کشور فلسطین اتخاذ کند و به جای آن تعهد سیاسی را درباره راه حل تشکیل دو دولت قبول خواهد کرد. مسئولان عربستانی محرمانه واشنگتن را ترغیب کردند تا بر اسرائیل برای پایان جنگ غزه و تعهد به یک افق سیاسی برای تشکیل کشور فلسطین فشار بیاورد. این مسئولان تأکید کردند ریاض پس از آن روند عادی سازی روابط و کمک به بازسازی غزه را آغاز خواهد کرد.

ژانویه فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد ریاض از مذاکرات با رژیم صهیونیستی برای حل مسئله فلسطین و تحقق ثبات در منطقه استقبال می‌کند.

سایت آکسیوس پیشتر گزارش داد عربستان همچنان به توافق برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بعد از پایان جنگ غزه توجه دارد. مذاکرات عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر و شروع جنگ غزه متوقف شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد
  • عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل نقش داشت
  • ادعای کانال عبری درباره نقش عربستان در مقابله با عملیات ایران
  • زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند
  • واکنش عبدالمهدی به حمله ایران؛ طوفان بزرگ‌تر در راه است
  • عبدالمهدی: طوفان بزرگ‌تر در راه است