Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:04:21 GMT

نماینده مجلس: پیروزی اصلاح طلبان در گرو اتحاد بیشتر است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۶۸۴۴

نماینده مجلس: پیروزی اصلاح طلبان در گرو اتحاد بیشتر است

تهران- ایرنا- نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در گرو اتحاد گروه های مختلف سیاسی و کنارگذاشتن منافع شخصی است.

به گزارش ایرنا، محمد قمی روز جمعه در نشست سراسری اصلاح طلبان دشت ورامین که در تالار دشت بهشت ورامین اظهار داشت: مجلسی ها در سال پایانی، قانون انتخابات را از هر منظری زیر و رو می کنند و نمونه ای از این تغییرات را می توان در بحث های مربوط به قانون انتخابات مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یکی از این تغییرات مربوط به برگزاری انتخابات استانی است، مسأله ای که در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شد ولی شورای نگهبان دو ایراد به این امر وارد کرد.
قمی ادامه داد: کم بودن زمان بررسی این موضوع و کاهش مشارکت مردم در صورت صرف نظر کردن انتخابات شهرستانی از ایرادهای این طرح بود.
وی اظهار داشت: در سال 97 این طرح بار دیگر در مجلس با در نظر گرفتن ایرادات مطرح شد و ضمن بررسی زودتر این موضوع، مسأله انتخابات در شهرستان ها نیز در نظر گرفته شد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع کاندیدا شدن افراد بیش از سه دوره متوالی نیز از موارد دیگر است که در انتخابات ریاست جمهوری نیز مورد توجه قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: این طرح با وجود موافقت ها و مخالفت های زیاد در مجلس شورای اسلامی رأی آورد و هم اکنون منتظر موافقت شورای نگهبان هستیم، هر چند که از شواهد پیداست که این طرح مورد تصویب شورای نگهبان قرار نمی گیرد.
قمی با اشاره به ارائه لایجه جامع انتخابات از سوی دولت گفت: در این لایحه به موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخته شده است.
وی در خصوص مدرک تحصیلی نامزدهای انتخابات مجلس نیز اظهار داشت: طبق قانون، نامزد انتخابات شورای اسلامی باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشد که در گذشته، سابقه یک دوره نمایندگی مجلس برای افراد یک مقطع تحصیلی محسوب می شد که به دلیل رفع تبعیض، این امر در انتخابات امسال منتفی است.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس در خصوص رد صلاحیت افراد از سوی شورای نگهبان در خصوص عدم التزام به اسلام گفت: برخی از افراد حتی ائمه جمعه در گذشته به دلیل عدم التزام عملی به اسلام از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.
وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در این خصوص نیز بررسی های لازم را انجام داده و تعریف دقیقی از التزام عملی به اسلام ارائه و به شورای نگهبان ارائه کردند.
قمی با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی مردم در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در سایه وحدت و عمل به رهنمودهای امام راحل محقق شد، امروز نیز رمز پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو، پرهیز از تفرقه و اتحاد گروه های مختلف سیاسی اصلاح طلب است.
وی گفت: عقل سلیم حکم می کند که در انتخابات پیش رو، منافع گروهی را فدای منافع شخصی خود نکنیم و با اتحاد و همدلی یک فرد را معرفی و با حمایت همه جانبه از او، زمینه پیروزی در انتخابات مجلس را فراهم آوریم.
شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا با بیش از 700 هزار نفر جمعیت، یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.
تهرام/7254/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انتخابات مجلس محمد قمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت:  « طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

دیگر خبرها

  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟