Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:42:58 GMT

مشکلات جوانان رفع شود/ لزوم ارتقای جایگاه کارگران

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۶۸۷۶

مشکلات جوانان رفع شود/ لزوم ارتقای جایگاه کارگران

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق عاشوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه سیراف اظهار داشت: از مهم‌ترین ارکان‌های پیشرفت هر کشور، «کارگران» هستند که با تلاش و کوشش خود چرخ‌های تولید کشور را در صنایع مختلف به حرکت در می‌آورند.

وی‬ اضافه‬ کرد: به ‏همین‬ ‏دلیل جایگاه این قشر زحمتکش از جامعه همواره ستودنی و حائز اهمیت است؛ جایگاهی که در فرهنگ و آموزه‌های دینی نیز از سوی اولیای دین به آن توجه خاص شده و به تبع آن، نظام اسلامی و رهبر فقید آن حضرت امام خمینی (ره) بر بزرگداشت و پاسداشت آن توجه داشته و آن‌را ارج نهاده‬ اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه سیراف بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) درباره جایگاه قشر کارگر در نظام اسلامی می‌فرمایند: «دو قشر از ملت ستون فقرات کشور و انقلابند. یک قشر، قشر کارگر که با مجاهدات پیگیر خود، قبل از انقلاب با اعتصابات دامنه دار خود انقلاب را به پیروزی رساندند و بعد از انقلاب هم آن‌ها هستند که با کوشش خود و جهاد خود در راه اسلام این انقلاب را به پیش می‌برند و من امیدوارم که کوشش آن‌ها در پیشگاه مقدس خدای تبارک و تعالی مقبول باشد و سرفراز باشند.»

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز با شناختی که از جایگاه این قشر جامعه دارند، همواره بر جایگاه مهم آنان توجه و تأکید داشته‌اند چنان‌که می‌فرمایند: «هر کشوری هرچه رشد مادی و ثروت دارد، از سرانگشت کارگر دارد.

عاشوری‬ افزود: کارگر است که ثروت را تولید می‌کند و رشد اقتصادی را به ‏وجود می‌آورد. اگر کارگر نباشد، همه طراحان و برنامه ‏ریزان و متفکران اقتصادی کارشان بیهوده خواهد ماند.

وی خواستار ارتقای جایگاه کار و کارگر با استفاده از آموزه‌های دینی و فرهنگی‏‬ شد و گفت: ازجمله عواملی که می‌تواند کارگران را نسبت به کار خود و ارزش افزوده آن در جهت تولید هرچه بهتر هدایت و مصمم کند، تبیین جایگاه دینی و ارزشی آنان از منظر آموزه‌های اسلامی و دین مبین اسلام است.

امام جمعه سیراف افزود: نگاه اسلام به کارگر در نظام اسلامی با دیگر نظام‌های غیر دینی تفاوت و مغایرت دارد و رویکردی فراتر از نگاه مادی و دنیایی به این قشر جامعه دارد. در نگاه اولیای الهی اسلام، جایگاه کارگر تا بدانجا است که پیامبر گرامی اسلام بر درستان زحمت کش او بوسه زده.

وی با اشاره به نقش کارگران در تحقق شعار «رونق تولید» اظهار داشت: مقام معظم رهبری در طی سال‌های متوالی و باهدف توجه اذهان عمومی و نیز مسؤولین جامعه در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های اجرایی به اهداف پیشه روی نظام اسلامی و نیز معضلات موجود، هر سال جدید را با نامگذاری خاص مشخص فرموده‬ اند.

لزوم رفع مشکلات جوانان

شیخ محمد جمالی در نماز جمعه امروز اهل سنت کنگان با تاکید بر لزوم پاسداشت نعمت‌های خدادادی، سلامتی را بهترین این نعمت‌ها دانست و گفت: نباید از اعضا ی بدن خود در راه‌های ناصواب استفاده کنیم، اعضا و جوارح انسان‌ها فردا در مقابل عملکرد ما و ظلم و ستم نسبت به آنها در درگاه عدل الهی مدعی ما خواهند شد.

وی در خطبه دوم نماز به لزوم تلاش در راستای فراهم شدن فضا، برای تحقق شعار رونق تولید در سال جدید اشاره کرد و اظهار داشت: بحران‌ها، چالش‌ها، مشکلات و مسائل روزمره کشور نباید حرکت برای عملی کردن شعار رونق تولید را از مسیر اصلی دور کند.

وی انسجام داخلی و اقدام در راستای تقویت و توسعه انسجام ملی را به عنوان نکته مثبت در توان بسیج مردم معرفی کرد.

امام جمعه اهل سنت کنگان ضمن اشاره به ازدیاد روز افزون مشکلات مردم، اصرار بر تحمل فشار را موجب کاهش اعتماد عمومی به حاکمیت و فقر روزافزون دانست و بیان کرد: چالش‌های اساسی مردم و کشور امروزه اوضاع نامناسب اقتصادی است.

وی انتخاب شعار رونق تولید را نشان از اشراف و واقف بودن مقام معظم رهبری و مسئولین کشور به وضعیت اقتصادی دانست و افزود: لازم است دولتمردان راهکارهای اجرایی را بررسی و با تعیین کارشناسان دلسوز و دست پاک و مدیران ریسک پذیر و بها دادن به جوانان، اجازه ندهند رونق تولید در حد شعار بالای سر برگ نامه‌های اداری بماند.

جمالی در ادامه خطبه دوم به مشکلات معیشتی جوانان متأهل جویای کار اشاره کرد و گفت: برای یک جوان متأهل فاقد سرپناه و شغل، زندگی جهنم است و استدعای من از مسئولین ذی‌نفوذ و توانمند در جذب نیرو این است که افراد مذکور را در اولویت برای جذب قرار دهند.

وی عدم پذیرش قبول شدگان استخدام‌های اخیر در شرکت‌ها را به بهانه مردود شدن در مصاحبه و گزینش را غیر منطقی و غیر قابل قبول دانست و اظهار داشت با سرنوشت جوانان بومی بازی نکنید، سزاوار نیست کسانی که در آزمون‌های استخدامی کتبی قبول شده‌اند، در مصاحبه و گزینش رد شوند.

جمالی در ادامه به موضوع نشت گسترده گاز در سطح شهرستان، که بعضاً برای مردم عوارض داشته و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده، از مسئولین ذیربط خواست، سریعاً اقدام عملی در جهت رفع دغدغه شهروندان به عمل آورند.

وی در پایان سخنان خود ضمن تجلیل از رشادت‌ها و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرا رسیدن ۲۹ فروردین را به عموم فرماندهان، مدیران، کادر، نیروی اداری، نیروهای نظامی و انتظامی ارتش جمهوری اسلامی تبریک گفت و از خدمات رسانی صادقانه، حیاتی و ماندگار ارتش به مردم سیل زده کشورمان تقدیر و تشکر کرد.

اطاعت از ولایت فقیه تمرین ولایت پذیری است

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته آبدان اظهار داشت: خداوند در آیه ۳۵ سوره مائده می‌فرماید: تقوای الهی پیشه کنید و در جستجوی وسیله‌ای برای رسیدن به خدا باشید. امام علی در تفسیر این آیه می‌فرماید: منظور از وسیله ما اهل بیت هستیم. سعادت دنیا و آخرت انسان با آشنایی و پذیرش ولایت الهی در همه مراتب آن است.

وی افزود: امام خامنه ای در دیدار شرکت کنندگان مسابقات بین المللی قرآن فرمود: تلاوت قرآن مقدمه انس با قرآن فهم آن و عمل به آن است. یکی از گرفتاری‌های امت اسلام عمل نکردن به آن است. تاکید رهبری به انس بیشتر با قرآن بود. و فرمود: دشمنی‌های دشمن نفس‌های آخر خود را می‌زند. تمسک به قرآن مایه قوت و عزت مسلمین خواهد بود.

امام جمعه موقت آبدان ادامه داد: چهارشنبه گذشته رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش فرمود: در بسیاری از کشورها نیروهای مسلح عنصر اقتدار ملت‌ها نیستند، بلکه عنصر اقتدار دولت‌ها هستند و برخی موقع برعلیه مردم عمل می‌کنند. امام در کشور ما نیروهای نظامی نگهبان ملت هستند.

پهلوزاده بیان کرد: وقتی ارتش می‌گوید ارتش فدای ملت، واقعاً عمل می‌کند. اگر ارتش و سپاه وارد مبارزه با داعش نمی‌شد، وضعیت منطقه معلوم نبود. دست برادری دادن ارتش و سپاه حرکتی زیبا پس از حرکت زشت امریکا بود.

وی بیان کرد: در هر انتظاری منتظر باید اموری انجام دهد. و در انتظار ظهور باید انسان خود را آماده ظهور نماید و اخلاق و زندگی خود را مانند آنچه کنیم که انتظار آن را داریم. کوفیان هم به امام نامه نوشتند ولی در زمان عمل جا زدند.

امام جمعه آبدان گفت: انسان‌های ضعیف نمی‌توانند در جنگ اراده‌های حق علیه باطل پیروز شوند. امام صادق می‌فرماید: در زمان غیبت اینقدر غربال می‌شوید تا مؤمنین واقعی باقی بمانند. ظهور واقع نمی‌شود مگر اینکه از هم باز شناخته شوید و شقی و سعادتمند مشخص شود. اگر کسی بخواهد به دین خود در زمان غیبت عمل کند مانند جدا کردن خارهای سخت یک درخت خشک بیابان است.

پهلوزاده افزود: قبل از ظهور اطاعت از ولایت فقیه تمرین ولایت پذیری است. نیمه شعبان روز جهانی مستضعفین است و این از مبانی انقلاب اسلامی است. روز سربازان گمنام امام زمان هم هست که این روز را به این عزیزان تبریک می‌گوئیم.

امام جمعه موقت آبدان گفت: دوم اردیبهشت روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. هیچ کسی نباید باعث تضعیف ارکان قدرت کشور خود شود.

کد خبر 4595092

منبع: مهر

کلیدواژه: سیراف کنگان آبدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ احمدی ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر و سالروز تشکیل بسیج این قشر در این هفته، گفت: فلسفه وجودی هفته کارگر تکریم کارگران به عنوان ستون فقرات کشور و پرداختن به موضوعات مربوط به جامعه کار و تولید است.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان زنجان با اشاره به نقش بی بدیل کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مقابله با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و جنگ ترکیبی اخیر افزود: کارگران همواره در میدان عمل بودند و با تلاش و ایثار در عرصه‌های تولید نقش آفرینی کرده‌اند.

وی در ادامه به مهمترین برنامه‌های هفته کارگر اشاره کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدای کار و تولید استان، دیدار با خانواده شهدای کارگری و معرفی شهدای شاخص استان و کشور، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی کارگران در شهرستان ابهر، میز خدمت کارگری (رفع موانع تولید و مشکلات قشر)، عیادت از بیماران بستری و کارگران آسیب‌دیده در بیمارستان تامین اجتماعی امام حسین (ع) استان، رزمایش شیفت ایثار با هدف توزیع بسته‌های معیشتی و کمک مومنانه، اعزام گروه‌های جهادی سفیران تولید به مدارس و برنامه راهیان پیشرفت توسط خواهران بسیجی قشر برخی از برنامه‌های پیش رو است.

برابر تقویم رسمی کشور از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هرسال به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار