Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@11:55:57 GMT

مقام ژاپنی: توکیو همچنان به خرید نفت از ایران متعهد است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۶۹۵۵

خرداد: وزیر اقتصاد و تجارت دولت ژاپن امروز جمعه گفت، ژاپن همچنان متعهد به اجتناب از تأثیرات مضر تحریم‌های آمریکا علیه ایران است؛ زیرا این کشور نفتی جایگاه مهمی در امنیت عرضه نفت خام ژاپن دارد.
به گزارش خرداد ،ایرنا به نقل از تارنمای اس پی گلوبال، «هیروشیک سکو» ، وزیر اقتصاد ژاپن با حضور در کنفرانس خبری گفت، حفظ روابط ژاپن با ایران به‌عنوان یکی از کشورهای تولید کننده نفت خام در جهان بسیار مهم است زیرا ما تقریباً تمام نیازهای نفتی خود را از طریق واردات تأمین می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اگرچه از ارائه جزئیات مذاکرات توکیو با مقامات آمریکایی در مورد تحریم‌های ایران اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار نداد اما گفت، ما قصد داریم که مذاکرات نزدیک با طرف آمریکایی را برای جلوگیری از تأثیر مضر اقدامات ایالات متحده بر تأمین انرژی پایدار ژاپن و فعالیت‌های شرکت‌های خود داشته باشیم.پیش از این نیز یک مقام ارشد ژاپنی که خواست نامش فاش نشود در گفت‌ و گو با تارنمای «اس پی گلوبال» گفت که دور نخست این مذاکرات روز دوشنبه گذشته در حالی پایان یافت که ژاپن همچنان بر حفظ روند تأمین انرژی خود از ایران اصرار دارد و تلاش خواهد کرد به هر نحو ممکن به این خواسته خود برسد.این مقام ژاپنی افزود: در هفته گذشته «هیروشی اوکا»، دستیار و مدیرکل امور خاورمیانه و آفریقای وزارت خارجه ژاپن و «ساندرا کوودکیرک»، دستیار و معاون اداره منابع انرژی وزارت آمریکا همراه با چند مقام دیگر ژاپنی از وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنایع و وزارت انرژی آمریکا مذاکرات مفصلی را در خصوص تداوم خرید نفت ژاپن از ایران داشتند و قرار است این مذاکرات برای نیل به نتیجه بهتر به‌زودی ادامه یابد.ژاپن یکی از هشت کشور جهان است که در ماه نوامبر توانست از دولت آمریکا برای واردات نفتی از ایران به مدت شش ماه معافیت دریافت کند و این معافیت در دوم ماه می (12 اردیبهشت) به اتمام خواهد رسید.به دنبال عدم شفافیت دولت آمریکا در مورد تمدید و یا عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران، اما پالایشگاه‌های ژاپنی تا اواسط ماه آوریل (اسفند- فروردین) واردات نفت خام از ایران را تکمیل کرده‌اند. برچسب ها: مقام ژاپنی ، توکیو ، خرید نفت ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: مقام ژاپنی توکیو خرید نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ بایدن با تکرار برخی ادعاها افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفتگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد».

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • ژاپنی‌ها از ایران برنج خریدند/ عکس و قیمت
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • درخشش فوق العاده شهاب زاهدی در تیم ژاپنی کار دستش داد
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ به اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود