Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم‌نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

متولیان فرهنگی به مقوله حجاب و عفاف توجه داشته باشند/ لزوم قیمت‌گذاری اصولی محصولات کشاورزی

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت حضرت مهدی(عج)، اظهار داشت: آنچه در خصوص مهدویت و فرهنگ انتظار حائز اهمیت است، توجه به این موضوع در سطح رسانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها است که متاسفانه توجه چندانی صورت نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: هرروز نیازمند تجدید عهد و پیمان با امام معصوم هستیم تا شاهد تقویت ایمان باشیم. برگزاری جشن‌های نیمه شعبان نیز یکی از نمادهای این تجدید عهد است که باید در میان مردم و مسئولین جا افتد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: در نیمه شعبان اصناف در سطح بازار و عموم مردم در محلات مختلف با تزئین محل‌ها و برگزاری جشن و سرور به شادی بپردازند و این روز مبارک را نیکو بدارند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به روز ارتش، گفت: برخی پس از پیروزی انقلاب اسلامی چنین مطرح کردند که نیازی به ارتش نیست اما امام خمینی(ره) با صلابت و تفکر الهی خود با تعیین روز ارتش نشان داد که ارتش نیاز همیشگی کشور است.

حجت‌الاسلام قریشی، بیان داشت: رهبر انقلاب نیز رضایت خود از ارتش را یادآور شده‌اند و تدین و آمادگی نظامی ارتش را حائز اهمیت دانستند.

وی، با بیان اینکه ارتش با اقدامات خود در جریان سیل اخیر نشان داد که واقعا به شعار ارتش فدای ملت عمل کرده، ادامه داد: فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی، تقویت ایمان و تقوا در کنار مردم‌داری را نشانه رفته‌اند.

امام جمعه ارومیه، اتحاد و انسجام میان سپاه و ارتش و دیگر نیروهای مسلح را مثال زدنی دانست و همین امر را باعث حفاظت از کیان مملکت اسلامی بیان کرد.

وی، همچنین از حضور سربازان گمنام امام زمان(عج) و تلاش‌های این عزیزان در برهه‌های زمانی مختلف تقدیر کرده و خدمت صادقانه و گمنام آن‌ها را زمینه‌ساز موفقیت‌های مختلف در کشور برشمرد.

حجت‌الاسلام قریشی، در زمینه تلاش‌های مردمی و نیروهای مسلح در کنار ارگان‌های دولتی و خدماتی در زمینه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان، خاطرنشان کرد: اقدامات چشمگیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این میان جای تقدیر دارد که ساخت منازل در مناطق محروم، روستاها و به خصوص در مناطق سیل زده را شامل می‌شود.

وی، توجه مسئولین و مدیران دولتی و ارشد استانی و کشوری به موضوع کشاورزی را خواستار شد و گفت: خوشبختانه با همت مسئولین شاهد حل مشکل صادرات سیب هستیم که باید در این خصوص قدردان تلاش‌ها و هماهنگی‌های انجام گرفته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، تنظیم بازار و ارائه قیمت‌های مناسب با توجه به نیاز مردم را جزو اصول دیگر در بازار دانست و تاکید کرد: مقوله تنظیم بازار باید مدنظر مسئولین حوزه کشاورزی و مدیریتی استان باشد که قیمت سیب و تولیدات داخل استان با قیمت مناسب توزیع شود.

وی، همچنین ابراز داشت: تولیدکنندگان و توزیع کنندگان نیز باید انصاف را در بحث قیمت‌گذاری مدنظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام قریشی، در بخش پایانی سخنان خود، موضوع عفت و حجاب را جزو مهم‌ترین مسائلی عنوان کرد که در قرآن و احکام اسلامی توجه شده و گفت: جای تعجب دارد که برخی پس از ۴۰ سال همچنان بر اختیاری بودن حجاب تاکید دارند! بر اساس احکام اسلامی این امر باطل است. در آیات قرآنی آمده که هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر حکم الهی و پیامبر اکرم(ص) ایستادگی کند و باید نسبت به عمل به این موضوعات توجه ویژه شود.

وی، تصریح کرد: غرب با مستهجن بودن زوایای نمایش داده شده برای جوانان دیگر کشورها در تلاش برای تغییر سبک زندگی است که باید راه‌حل و روش اقدام مناسب در این خصوص توسط مسئولان اندیشیده شود.

وی، با بیان این سوال که «چرا به جای اینکه معیشت و ازدواج آسان را دنبال کنند، سراغ اختیاری بودن حجاب هستند؟»، ابراز داشت: این حکم صریح الهی است و هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر آن سخنی بر زبان آورد. به جای چنین اظهارات سخیفی باید برای تبلیغ و تسری دادن حجاب تلاش کنیم و نسبت به ترویج آن اهتمام ورزیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: متصدیان فرهنگی و اندیشمندان در زمینه حجاب و عفاف و موارد اسلامی و قرآنی باید موضع‌گیری مناسب داشته باشند و از ارائه اظهارات نامناسب در این زمینه پیشگیری کنند.

اولویت های حکومت مهدوی باید مورد توجه قرار گرفته و تبیین شود/ امنیت مثال زدنی به برکت سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای امنیتی و نظامی است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به ویژگی های جامعه در حکومت امام زمان(عج)، اظهار کرد: در آیات و روایات ویژگی هایی برای حکومت صالحان در آخر زمان و نیز اهداف گوناگون بیان شده است.

امام جمعه میاندوآب افزود: در حکومت امام زمان(عج)، تبعیض، پارت بازی، قوم گرایی و  جناح بازی و گروه بازی جایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه دین، اولویت حکومت امام زمان(عج) است، گفت: عمران بدون معنویت دینی بدرد نمی خورد و لذا معنویت باید جلوتر از عمران مورد توجه باشد و در حکومت امام زمان(عج) نیز دین در اولویت قرار دارد.

حسن زاده تصریح کرد: ویژگی های حکومت امام زمان(عج) در ۳۸ أین در دعای ندبه آمده است که به زودی این ۳۸ أین در قالب بنر و پوستر در سطح شهر با همکاری حوزه علمیه و شهرداری و شورای شهر نصب می شود.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه باید اولویت شناس باشیم، اظهار کرد: در حکومت اسلامی باید اولویت شناس باشیم و اولویت های حکومت امام زمان(عج) را اولویت خود قرار دهیم.

وی افزود: در حکومت امام زمان(عج)، شرک و نفاق و اختلاف و سنت های جاهلی از بین رفته و رباخواری و ریاکاری ریشه کن شده و سنت هایی مانند ازدواج، ادب و احترام به بزرگترها احیا می شود.

حسن زاده تصریح کرد: جامعه ای که در آن فضای مجازی جوانان را گمراه کرده، بانک ها مردم را رباخوار می کنند و بی حجابی وجود دارد و یا در مغازه هایش در ملاعام موسیقی پخش می شود، نمی توان جامعه امام زمانی نامید.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دادن مجوز دلیل بر حلال بودن نیست، اظهار کرد: جامعه امام زمانی آن است که ظاهر و باطن ها امام زمان(عج) پسند بوده و گناه در آن نباشد.

وی با اشاره به ویژگی های حکومت مطلوب از نظر امام زمان(عج) بر اساس دعای توفیق الطاعه، گفت: از این نظر مسئولان باید عادل باشند و برای آن برادر و دیگران فرقی نداشته باشد و در استخدام پارتی بازی نباشد.

حسن زاده با بیان اینکه مسئولان باید خود را خادم و نوکر مردم و مردم را ولی نعمت خود بدانند، افزود: در این حکومت مسئولان باید با مردم مهربان و خوش رفتار و دلسوز باشند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه مردم نیز وظیفه بالاتر از مسئولان دارند، اظهار کرد: مردم اگر اصلاح شوند و امام زمان(عج) پسند باشند، مسئولان نیز اصلاح می شوند، چون مسئولان از میان مردم انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه امت صالح نباشد، امام امت نمی تواند کاری کند، تصریح کرد: مردم باید با انصاف بوده و بصیرت داشته و مراقب فتنه های دشمنان باشند.

حسن زاده با اشاره به هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) و با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات گمنامانه زندگی و در تامین امنیت نقش آفرینی می کنند، افزود: این امنیت که ما در درون منطقه ای پر از آتش داریم به برکت تلاش و پشتکاری و فداکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی است.

امام جمعه میاندوآب هم چنین به آغاز هفته کار وکارگر اشاره کرد و گفت: کارگران،  کم توقع ترین و مظلوم ترین و زحمت کش ترین هستند که شبانه روز تلاش می کنند.

وی هم چنین سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شورای عالی فرهنگی را تبریک گفت.

انتظار فرج امام عصر (عج) از بزرگترین فضیلت ها است/ ایثار، کارآمدی، شجاعت و رشادت سپاهیان بر همگان اثبات شده است

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: انتظار فرج برای یگانه منجی عالم بشیرت امام عصر (عج) یکی از بزرگترین فضیلت ها است، تمام دنیا بر این اعتقاد دارند که روزی منجی عالم ظهور کرده و عدل و داد را در جامعه جاری می کند.

وی تصریح کرد: بشر، شادابی و پویایی جامعه را مدیون امید و انتظار است و اگر انسان بخاطر زیبایی ها انتظار نکشد زندگی پوچ است.

وی اظهار کرد: جهاد و کوشش از مهمترین امورات است و اگر به آرامش و عدل در جامعه فکر می کنیم باید عمل کنیم.

امام جمعه پلدشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر افزود: برای عمل به دستورات قرآن کریم باید در برابر طاغوت ایستاده و فشارها را تحمل کرد تا به ارزش ها عمل شود.

طالبی گفت: عمل به دستورات قرآن نتیجه ای جز پیروزی ندارد، تمسک به قرآن مایه سعادت، عزت و اقتدار در جامعه است.

وی ضمن تبریک هفته سربازان گمنانم تصریح کرد: کار اطلاعاتی همانند روزه گرفتن است و پاداش بسیار دارد.

وی اظهار کرد: برای اینکه اقتصاد شکوفا باشد نیازمند امنیت هستیم و امروزه امنیت پایدار به لطف سربازان گمنام وجود دارد.

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به دهه مساجد افزود: مسجد آینه تمام نمای معنویت است.

طالبی با اشاره به 2 اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایثار، کارآمدی، شجاعت و رشادت سپاهیان بر همگان اثبات شده و لرزه بر اندام استکبار انداخته است.

امام جمعه پلدشت افزود: سپاه پاسداران در عملیات ها و بحران ها پیش قدم بوده و به این موضوع افتخار می کنیم.

انقلاب اسلامی ایران زمینه سازی برای حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است

حجت الاسلام سیدرضی شکوری امام جمعه شهرستان خوی در خطبه اول نماز جمعه روش استفاده از ثروت و منابع مادی از دیدگاه اهل بیت(ع) را بررسی و بیان کرد:
در ارتباط با نحوه و روش استفاده از مادیات و ثروت های در اختیار باید گفت مال، مال خداوند است که آن را نزد مالداران به امانت می گذارد و بر آنان روا میدارد که از این مال با میانه روی بخورند ،بیاشامند ، بپوشند و ازدواج کنندو آنچه از آن اموال می ماند به فقرای مؤمنان بدهند و هر کس چنین بکند هر آنچه که از بهره مند میشود حلال خواهد شد و هرآنچه که از این اندازه تجاوز بکند بر وی حرام می شود.

امام جمعه خوی در بخش دیگر از خطبه اول ریشه های فقر در جهان را عنوان و اظهار داشت : ریشه های فقر در جهان عوامل متعددی هستند و می توان مهمترین آنها را بیکاری و تنبلی ،اسراف و نبود سنت ساده‌ زیستی ،فساد اقتصادی و اداری پرداخت نکردن زکات،ضعف مدیریت اقتصادی و مداخلات نامشروع استکبار جهانی عنوان کرد.

وی در خطبه دوم با اشاره به میلاد منجی عالم بشریت قائم آل محمد حضرت مهدی (عج) افزود: از حدیثی نبوی میتوان برداشت کرد که ظهور با نظام و انقلاب اسلامی ایران مطابقت دارد و در این حدیث آمده است که مردمی از شرق قیام می‏کنند و زمینه را برای حکومت مهدی (عج) آماده می‏کنند که با بررسی هایی در تاریخ اسلام و نوع قیام ها ،انقلابها و خیزش های مردمی که از ناحیه مسلمانان در کشورهای مختلف صورت گرفته است این حدیث بیشتر با انقلاب اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی ملت ایران مطابقت دارد چون تنها انقلاب اسلامی که به ثمر رسیده و نظامی بر مبنای آموزه های اهل بیت(ع) مستقر ساخته و زمینه های حکومت جهانی امام عصر را فراهم می سازد انقلاب اسلامی ایران و جمهوری اسلامی است.

امام جمعه خوی با تبریک فرا رسیدن روز سربازان گمنام امام عصر عج گفت: یکی از ریشه های گمنامی مجموعه وزارت اطلاعات رسالتها و مأموریتهای اطلاعاتی است که طـبعاً امکـان تشـریح نـدارند و در عین حال میتوان گفت در هر حوزه ای که منافع ملت ایران وصیانت از ارزشـهای انقلابی و حراست از امنیت جامعه و برخورد قاطع با تمامی جریـانـهای انحرافـی و وابسته داخلی و خارجی اقتضا بکند مانند تلاش برای حفظ وحدت و انسجام ملی،حفاظت از دستاوردهای انقلاب،مبارزه با تروریسم،مقابله با توطئه های اختلاف افکنانه استکبار ،مبارزه با فساد و مفسدان اقتصادی در دایره رسالتهای سربازان گمنام قرار دارد.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به ۵ اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس بر اثر طوفان بیان داشت: شکست آمریکا در صحرای طبس با خشم الهی نه اولین شکست آمریکا و نه آخرین آنهاست بلکه در طول ۴۰ سال دهها توطئه آمریکا علیه انقلاب اسلامی مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی و همچنین علیه مسلمانان منطقه با شکست مفتضحانه روبرو شده است بطوریکه هیئت حاکمه فعلی آمریکا در اوج ذلت و خواری ناچار شده اند اقدامات ابلهانه ای را علیه ملت ایران از خود بروز دهند که باید گفت آمریکا از دست ایران عصبانی باش و از این عصبانیتت بمیر

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با تقدیر از رشادت دلاورمردان سپاه و نیروهای نظامی و امنیتی در اجرای عملیات وعده صادق اظهار کرد: مجموعه بزرگ تبلیغات اسلامی و شبکه عظیم فرهنگی و تبلیغی استان حامی و قدردان سپاه و نیروی انتظامی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب پس از تذکر عالمانه و حکیمانه مبنی بر کم کاری برخی مسؤولان در تقویت دینداری مردم، توجه به قانون مداری و یا قانون گریزی افراد جامعه را وظیفه خطیر مسؤولین برشمرد که باید به نحو احسن اجرا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه اکنون دشمن درصدد جوسازی و ایجاد التهاب در جامعه با هدف مقابله با طرح حجاب و عفاف است، گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل و تمامی تشکل‌ها، هیأت، نیروهای فعال تبلیغی، فرهنگی و دینی با تمام ظرفیت و توان آماده همکاری با نیروی انتظامی در اجرای طرح عفاف و حجاب است.

اجرای طرح «عفاف و حجاب» همزمان با سراسر کشور در اردبیل

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از همراهی و حمایت تبلیغات اسلامی‌ اظهار کرد: توجه به سلامت فرهنگی جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی وظیفه مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی است.

سردار جواد تقوی با اشاره به شعار «آسایش پلیس فدای آرامش مردم» خاطرنشان کرد: جامعه ما در سایه ولایت و با جانفشانی پلیس در تراز انقلاب اسلامی همواره از نعمت آرامش و امنیت برخوردار است.

وی از اجرای طرح عفاف و حجاب همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل خبر داد و گفت: نیروهای همکار در طرح حجاب و عفاف متشکل از بانوان پلیس و کارشناسان روانشناسی به ارشاد و تذکر لسانی می‌پردازند که خوشبختانه در استان اردبیل همکاری شایسته‌ای با پلیس در اجرای این طرح انجام شده و عموماً با همراهی بانوان و دختران روبرو شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های خدمات رسان در اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: ارائه خدمات اجتماعی به بانوان و دختران، منوط به رعایت عفاف و حجاب است.

سردار تقوی تکریم بانوان را اولویت اول در اجرای طرح عفاف و حجاب عنوان و تصریح کرد: اهدای روسری، صحبت دوستانه با دختران نوجوان بدحجاب و تکریم بانوان از اقدامات نیروی انتظامی اردبیل در اجرای طرح عفاف و حجاب است.

هیأت مذهبی برنامه‌های متناسب با نیاز روز جامعه اجرا کنند

نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی استان اردبیل نیز در سخنانی با تقدیر از حضور مدیرکل و فعالان فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: جریان سازی و تولید محتوا ضرورت اصلی در فرهنگ سازی عفاف و حجاب در جامعه است.

حجت الاسلام سید کمال موسوی، تشکیل هیأت مذهبی در نیروی انتظامی را گامی مؤثر در جذب مردم علی‌الخصوص نوجوانان و جوانان به فعالیت‌های فرهنگی و دینی عنوان کرد و گفت: برنامه هیأت‌های مذهبی باید بر اساس مقتضیات زمان و نیازهای روز جامعه اجرا شود.

وی توجه به پیوست فرهنگی با محوریت خانواده را از ضروریات طرح حجاب و عفاف عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی استان اردبیل در نظر دارد برنامه عظیم فرهنگی به همت هیأت مذهبی این مجموعه، در منطقه گردشگری شورابیل در ایام محرم اجرا کند.

کد خبر 6085594

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • اظهارات سردار رادان درباره طرح عفاف و حجاب
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است