Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا - اسلام آباد - جمعی از فعالان سیاسی و گروه های مذهبی پاکستان امروز پس از اقامه نماز جمعه در «اسلام آباد» و همزمان چند شهر دیگر این کشور با راه اندازی تجمعاتی، حملات تروریستی اخیر در شهرهای «کویته» و «گوادر» و تداوم قتل های هدفمند شیعیان را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، مسئولان و فعالان احزاب و گروه های مختلف سیاسی و مذهبی از جمله مجلس وحدت مسلمین و سازمان دانشجویان امامیه امروز پس از اقامه نماز جمعه در پایتخت پاکستان ، حمله انتحاری اخیر در کویته که منجر به کشته شدن 14 غیر نظامی در ایالت بلوچستان شد و همچنین ادامه ترور شیعیان در شهر «دیره اسماعیل خان» را به شدت محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معترضان با سر دادن شعارهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی این کشورها را عامل اصلی بروز این رخدادهای تروریستی در کشورشان خواندن و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، اعلام کردند که قدرت های استکباری عامل بی ثباتی در منطقه به ویژه وقوع حملات تروریستی در پاکستان هستند.
تظاهرکنندگان با محکومیت حمله تروریست ها به اتوبوس حامل نیروهای امنیتی در جاده مکران - گوادر در ایالت بلوچستان، افزودند: هدف اصلی از این گونه اقدامات ضد انسانی، بی ثبات کردن پاکستان است.
«ملک اقرار حسین» از فعالان سیاسی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان طی سخنرانی در میان معترضان، گفت: دولت و نیروهای امنیتی دست از رفتارهای گزینشی برای شناسایی و مجازات عاملان حملات تروریستی بردارند.
وی با انتقاد از سکوت دولت پاکستان نسبت به تداوم حملات تروریستی هدفمند علیه شیعیان در شهر دیره اسماعیل خان، خواستار اقدامات موثر و شفاف دولت و نهادهای ذیربط برای اجرای شفاف برنامه اقدام ملی علیه تروریسم در پاکستان شد.
همزمان با اسلام آباد، شهرهای کراچی، لاهور، کویته و پیشاور نیز شاهد برپایی تظاهرات مشابه در محکومیت تداوم حملات تروریستی در مناطق مختلف پاکستان بود.
هفته گذشته در پی دو انفجار تروریستی در شهرهای «کویته»و «چمن» ایالت بلوچستان 22 تن کشته و دست کم 50 تن دیگر زخمی شدند.
گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری در کویته را برعهده گرفت که در پی آن 10 عضو جامعه شیعیان هزاره نیز جان خود را از دست دادند.
بر اساس این گزارش، بامداد روز گذشته مهاجمان مسلح که لباس نیروهای مرزی ارتش پاکستان را به تن داشتند، یک اتوبوس مسافربری در جاده مکران - گوادر را در ایالت بلوچستان متوقف کردند و با اطلاعاتی که از قبل در اختیار داشتند، 14 مسافر را پیاده کرده و آنها را به رگبار بستند.
به گفته منابع محلی، 10 تن از اعضای نیروی دریایی و همچنین یک تن از نیروی هوایی در میان کشته شدگان این اتوبوس بودند.
آساق*274**1104**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تظاھرات سياسي محكوميت تروريسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) رئیسی دکتری گرفت

سید ابراهیم رئیسی که بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان به شهر کراچی مرکز ایالت سند سفر کرده است، در حضور «محمدکامران خان تسوری» استاندار و «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت پنجاب، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی و مقامات محلی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کراچی، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را از پرفسور «خالد عراقی» رئیس این دانشگاه دریافت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، پرفسور عراقی در این مراسم تصریح کرد: این مدرک دکترای افتخاری نظر به سوابق تحصیلی و مدارج علمی رئیس جمهور در زمینه فقه و حقوق و نیز سابقه فعالیت طولانی دکتر رئیسی در حوزه قضایی به ایشان اعطا می‌شود.

دانشگاه کراچی به عنوان بزرگترین دانشگاه پاکستان قدمتی ۷۳ ساله دارد و یکی از مهمترین و معتبرترین دانشگاه‌های منطقه است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز در آن مشغول تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • (عکس) رئیسی دکتری گرفت
  • تداوم امدادرسانی به ۱۳ شهرستان سیل زده سیستان و بلوچستان
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • جزئیات علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند