Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: امام جمعه تهران خطاب به مردم گفت: خداوند با فشار‌های بین المللی می‌خواهد امتحانتان کند، چرا نگرانید که تحریم باشد و تشدید شود؛ به جهنم که تشدید شود.
به گزارش خرداد ، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: چرا نگرانید که تحریم باشد و تشدید شود؛ به جهنم که تشدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مگر شما خدا ندارید. مگر خداوند کم داده است. مگر قرآن نمی‌خوانید؟ شما کی هستید؟ این فرانسه و آن آمریکا خودشان دچار چالش هستند.
وی ادامه داد: هرکس در این درگه مقرب‌تر است جام بلا بیش‌ترش می‌دهد. خداوند امتحان می‌کند. سردار سلیمانی می‌گفت: هروقت فشار‌ها بیش‌تر می‌شود امید ما برای زایش بیش‌تر می‌شود. مثل درد زایمان است، به ناله در می‌آورد، اما امید زایش هست. خداوند با فشار‌های بین‌المللی می‌خواهد امتحانتان کند. آنچه که برای ملت ما در این حوادث پیش می‌آید کارنامه درخشانی برای مردم ما است که در طول انقلاب وجود داشته است.
صدیقی گفت: یک روز نبوده که جبهه‌ای نباشیم. هنوز خون جوانان ما خشک نشده بود خداوند جبهه مدافع حرم را پیش آورد. اگر این جبهه خارج از مرز‌های ما باشد هم ما می‌توانیم فعال باشیم و خودمان را بیمه کنیم و اقتدار و نفوذ امریکا را لگد مال کنیم و از این به بعد هم خواهیم کرد.
وی با اشاره به سیل سراسری و خسارات به سه استان کشورمان گفت: یکی از نتایج استغفار، وفور نعمت است. چرا ما نسخه خدا را باور نمی‌کنیم؟ این سیل رحمت الهی است. از عوارض هر رحمتی امتحان است. این سیل برای بخشی از بندگان خداوند متعال مشکلات فراهم کرد، تعدادی جان دادند عده‌ای دارای مال بودند یک شبه آن را از دست دادند. سنگر نشین صبر باشید. این مسایل برای مردم ما تداعی جبهه را کرد و خار چشم دشمنان شد.
صدیقی گفت: آن‌هایی که فکر می‌کنند اعتماد به بیگانگان راه حل است هم دولت را گرفتار می‌کنند و هم مردم را ناراضی می‌کنند. در سخت‌ترین لحظات آنها مانع شدند که کمک ها به کشور بیاید. تکیه به داخل راه حل است. این انقلاب مقدمه است. انقلاب ما انقلاب ایران نیست، نشانه‌اش آمادگی حضور همه نیرورهای ما در جبهه‌ها است.
وی تصریح کرد: دولت باید عبرت بگیرد وقتی می‌تواند اقتصاد کشور را حل کند که کار را به جوانان بسپارد. جنگ است. جنگ مشکلات دارد. ببینید در هشت سال جنگ مدیریت ولایت فقیه چه نعماتی را ایجاد کرد. امروز جوانان ما پهپاد می‌سازند. اینها نتیجه این است که ولایت فقیه را نماینده خدا می‌دانند. این حکومت ولایی را در سیل، دفاع از حرم و جبهه دیدیم. اگر در اقتصاد هم این موضوع را ببینیم راه برون رفت خواهد شد.
امام جمعه تهران ابراز عقیده کرد: هر کشوری جز کشور امام زمان(عج) این مشکلات را دیده بود از پا در می‌آمد. در مسئله کمک به سیل زدگان که رئیس محترم کمیته امداد توضیحاتی دادند باید همه فعال باشیم.
وی با اشاره به تروریسم خوانده شدن سپاه توسط آمریکا گفت: این شرارت آمریکایی‌ها کار را به اینجا رسانده است، اروپایی‌ها هم دست کمی از آن‌ها ندارند. می‌خواهند کار ما را ضایع کنند. آنها خواستند به سپاه ضربه بزنند اما دیدید که عدو شود سبب خیر اگر خدا بخواهد.
امام جمعه تهران در خطبه‌ عبادی نماز جمعه این هفته تهران نیز گفت: نمازهای جمعه و دعاهایی که داریم سفره‌های پذیرایی خداوند است. نکند به نماز توجه کنیم و به خدایی که این سفره را پهن کرده است توجه نکنیم. هجوم شیاطین روز افزون است. در تهاجم جهانی وقت نشستن نیست همه بپا خیزید. این که دلتان ظهور امام زمان(عج) را می‌خواهد کافی نیست. کاری بکنید. برچسب ها: جهنم ، تحریم ، امام جمعه تهران ، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی

منبع: خرداد

کلیدواژه: جهنم تحریم امام جمعه تهران حجت الاسلام کاظم صدیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سیاست تشدید تحریم موشکی علیه ایران بی ارزش است؟

فرارو- جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین مدعی شد برای کنترل اقدامات ایران در منطقه، اقدام به اعمال تحریم‌های مالی برای منزوی کردن ایران و اخلال در توانایی این کشور برای تأمین مالی گروه‌های نیابتی‌اش و حمایت از جنگ روسیه در اوکراین بهره خواهد برد.

به گزارش فرارو، یلن گفت که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، بیش از ۵۰۰ فرد و نهاد مرتبط با ایران و متحدانش را از زمان آغاز به کار دولت بایدن (دی‌ماه سال) ۱۳۹۹ هدف تحریم قرار داده است. او افزود که تحریم‌ها، برنامه‌های موشکی و پهپادی ایران برای تأمین مالی حماس، حوثی‌ها در یمن، حزب‌الله لبنان و گروه‌های شبه‌نظامی عراقی را دربر می‌گیرد.

با وجود انتشار این سخنان یلن، رویترز در گزارشی اشاره کرد که دولت بایدن تمایلی به تشدید تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران ندارد و دلیل آن نیز، نگرانی نسبت به بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران است. اسکات مدل، رئیس گروه راپیدان انرژی نیزعقیده دارد حتی اگر لایحه تشدید تحریم تصویب شود، دولت بایدن تلاش معناداری برای اجرای تحریم‌های فعلی یا اعمال تحریم‌های جدید جهت محدود کردن صادرات نفت ایران نخواهد کرد. راپیدان تخمین می‌زند صادرات نفت ایران بدون محاسبه میعانات گازی به ۱.۶ تا ۱.۸ میلیون بشکه در روز رسیده باشد که نزدیک به ۲ میلیون بشکه صادر شده قبل از اعمال تحریم‌هاست.

افزون بر این ها، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا امروز (چهارشنبه) با بیان این که کشورش خواهان اعمال تحریم‌های هماهنگ علیه ایران است، گفت که گروه ۷ باید پیامی بدون ابهام به ایران بدهد. آیزاک هرتزوگ، رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی، پیشتر گفته بود که در اورشلیم با دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلستان و آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، گفتگو کرده و از جامعه بین‌الملل خواسته است که با تهدید ایران پس از حمله بی‌سابقه موشکی و پهپادی مقابله کند. ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیزاعلام کرد گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان در حال آماده‌سازی بسته‌ای از اقدامات هماهنگ علیه ایران در پی حملات پهپادی و موشکی تهران به اسرائیل است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز از ۳۲ کشور جهان درخواست کرده تا برنامه موشکی ایران را تحریم کنند. آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان نیز در همین رابطه، ابراز امیدواری کرد که کشور‌های اروپایی برای اقدامی در این طمینه به نتیجه‌ای مشترک برسند.

با توجه به این شرایط، پرسش‌هایی مطرح است از جمله این که تحریم‌های جدید موشکی علیه ایران چه تاثیری بر وضعیت ایران خواهد داشت و این تاثیر در ابعاد سیاسی و اقتصادی چگونه خواهد بود؟ حسن بهشتی پور، کارشناس روابط بین الملل و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با فرارو به این پرسش‌ها پاسخ داده است:

تحریم‌های موشکی اثربخشی خاصی ندارند

حسن بهشتی پور به فرارو گفت: «درباره ادعا‌های غربی‌ها و به ویژه ایالات متحده در خصوص تشدید تحریم‌ها و به ویژه تحریم‌های موشکی علیه ایران، باید اشاره کنم که چندین سال است ایران از نظر موشکی تحریم است و شاید بیش از ۳ دهه است که ادوات نظامی غربی به ایران ارسال نمی‌شود. مگر این که چین، روسیه یا کره شمالی که تحریم‌های غربی را قبول ندارد با ایران تبادل تسلیحات موشکی کنند. البته بعد از به پایان رسیدن دوره ۸ ساله قطعنامه شورای امنیت و از بین رفتن محدودیت‌های حوزه موشکی، به شکل ظاهری بخشی از فشار‌ها از روی ایران برداشته شد. اما این موضوع صرفا به شکل ظاهری رخ داد و تغییری در شرایط ایران ایجاد نکرد. به عبارت دقیق تر، ایران با هیچ یک از کشور‌های غربی و آمریکا در این دوره کوتاه پس از به پایان رسیدن دوره ۸ ساله قطعنامه، تبادل نداشت.»

وی افزود: «با استناد به این شرایط می‌توان گفت که تحریم‌های موشکی تاثیر خاصی بر ایران نخواهند گذاشت، مگر این که به ادعایی استناد شود که می‌گوید ایران در تولید تجهیزات نظامی خود از ابزار و ادواتی استفاده می‌کند که از دیگر کشور‌ها وارد می‌کند. البته که ما از صحت و سقم این ادعا خبر نداریم، ولی حتی اگر بگوییم که این ادعا هم حقیقت دارد، باز هم تحریم‌ها تاثیری در بازار آزاد ندارد. ایران سال‌های سال و در شرایط تحریم، قطعاتی را که می‌خواسته تامین کرده است؛ بنابراین در آینده نیز به ادامه روش پیشین خود خواهد پرداخت. می توان گفت این طرح عملا تاثیری بر توان موشکی ایران نخواهد داشت. اتحادیه اروپا در چند سال اخیر و پس از خروج ایران از برجام در اردیبهشت سال ۱۳۹۷، در پایین‌ترین سطح مناسبات اقتصادی با ایران قرار دارد و بنابراین، این که تهدید می‌شویم تحریم‌های جدید اقتصادی (در حوزه انرژی و تجارت و...) به ما تحمیل می‌شود نیز بعید است تاثیری روی ما داشته باشد، چرا که آمار‌های صادرات و واردات ایران از اتحادیه اروپا آن قدر هنگفت نیست که تحریم‌های این بخش نیز بتواند تاثیر کمرشکنی بر اقتصاد ما بگذارد. به اعتقاد من این نوع اعلان‌های غرب و اتحادیه اروپا بیشتر فضاسازی و تبلیغات رسانه‌ای است.»

افزایش تنش‌ها در سایه استاندارد‌های دوگانه غربی

این تحلیلگر سیاسی در ادامه گفت: «نکته مهم این است که وقتی اسرائیل، تجاوز آشکاری علیه یک مقر دیپلماتیک (کنسولگری ایران در سوریه) می‌کند، غربی‌ها حاضر نیستند حتی اسرائیل را محکوم کنند و دائم ایران را به خویشتنداری دعوت می‌کنند. اما وقتی ایران در راستای دفاع مشروع که در بند ۵۱ منشور سازمان ملل تصریح شده، اقدامی علیه اسرائیل می‌کند، هم ایران را محکوم می‌کنند و هم تهدید به تحریم. این سیاست دوگانه و غیرمتوازن، عملا ایران را به سمت اقداماتی سوق می‌دهد که رادیکال‌تر است. اگر غربی‌ها واقعا به دنبال آتش بس و نتیجه گرفتن از اقدامات خود هستند، باید موازنه را رعایت کنند. یعنی اگر از ایران دعوت به خویشتنداری می‌کنند، از طرف اسرائیلی هم همین دعوت را انجام دهند و طرف اسرائیلی را نیز محکوم کنند. سیاست حمایتی و یک طرفه از اسرائیل از یک سو و قتل عام بیش از 30 هزار نفر در غزه از سوی دیگر و جنایات جنگی اسرائیل مواردی نیست که به راحتی مورد چشم پوشی واقع شود. این نوع رفتارها، تخاصم، جنگ و ناامنی را تشدید می‌کند.»

وی افزود: «این نوع رفتارها، می‌تواند ایران را به سمتی ببرد که حتی در پیمان NPT تجدید نظر کرده و به خروج از آن فکر کند. اگر قرار باشد دست اسرائیل باز باشد و هر نوع حمله‌ای را علیه ایران انجام دهد و حتی بیم حمله به مراکز هسته‌ای ایران وجود داشته باشد، ایران نیز دلیلی برای ادامه عضویت در NPT نمی بیند؛ بنابراین این تفکر و تبلیغاتی که اروپایی‌ها انجام دهند، تاثیری منفی دارد که به ضرر همه طرفین خواهد بود. به همین دلیل است که معتقدم این نوع فشار‌ها باید به سمت اسرائیل رفته و مانع از اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل و نقض آشکار تمام قواعد بین المللی شود. این ادعا که برخی می‌گویند هدف اتحادیه اروپا و امریکا از فشار آوردن به ایران و اعمال تحریم این است که اسرائیل را از اقدام جدید علیه ایران بازدارند، به نظر من از اساس غلط است. این نوع استدلال‌ها اغلب در رسانه‌ها و با هدف فریب طرف مقابل مطرح می‌شود. این بسیار اشتباه است که بگوییم ایران باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کند. یعنی یا حمله اسرائیل را به جان بخرد و یا تحریم‌های اروپا و آمریکا را. این نوع نظر‌ها بیشتر با هدف توجیه و نادیده گرفتن جنایات اسرائیل در منطقه است. اصل مطلب این است که اصلا چرا باید ایران به خاطر دفاع مشروع، تحریم شود؟ باید اسرائیل مورد مواخده قرار گرفته و سیاست‌های خود را تغییر دهد نه ایران. ضمن این که قطعا اگر اسرائیل بنا را بر حمله و واکنش نسبت به ایران گذاشته باشد، به هیچ وجه تحت تاثیر این نوع اقدامات و سخنان مقام‌های آمریکایی اروپایی قرار نخواهد گرفت.»

دیگر خبرها

  • چرا سیاست تشدید تحریم موشکی علیه ایران بی ارزش است؟
  • سپاه در همه عرصه های داخلی و بین المللی حضوری درخشان دارد
  • خداوند در عذاب‌های جهنم چقدر تخفیف می‌دهد؟!
  • دشمن از نیرومندی سپاه پاسداران ترس دارد
  • حجت الاسلام حاج علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • امام جمعه تهران: حمله به اسرائیل، یک واکنش حداقلی بود
  • دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است
  • عهد و پیمان مردم ایران با آرمان‌های انقلاب تا همیشه محکم است
  • «سلامت و امنیت» مهم‌ترین اصل در مسؤولیت اجتماعی است
  • فال ابجد امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳