Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@08:35:29 GMT

بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ پنج میلیون نفر در هند بیکار شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۷۱۶۹

حداقل ۵ میلیون هندی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ شغل خود را از دست داده‌اند. در این میان، کارگران مرد ساکن شهرها، بیشترین آسیب را دیده‌اند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، طبق گزارش دانشگاهی خصوصی در بنگالورو، حداقل ۵ میلیون هندی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ شغل خود را از دست داده‌اند. در این میان، کارگران مرد ساکن شهرها، بیشترین آسیب را دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش دانشگاه عظیم پرمجی درحالی منتشر می‌شود که شهروندان هندی درگیر انتخاب عمومی غیر متمرکز این کشور هستند، که قرار است در ۱۹ ماه می به پایان می‌رسد. دولت نخست‌وزیر نارندرا مودی، مایل است در این انتخابات از سوابق اقتصادی خود، که شامل مشاغل هم می‌باشد، دفاع کند.

آمیت باسول، مؤلف اصلی این گزارش که یک اقتصاددان هم هست، می‌گوید: از سال ۲۰۱۶، به علاوه رشد بیکاری در میان افراد داری تحصیلات بالا، کارگران کم‌سواد هم بیکار شده‌اند و شاهد فرصت‌های شغلی کمتری بوده‌اند.

در این گزارش اعلام نشده است که در طول این مدت چه میزان شغل ایجاد شده است.

کنار گذاشتن ناگهانی اسکناس‌های با ارزش بالا از چرخه اقتصادی در سال ۲۰۱۶ توسط نارندرا مودی، با هدف محدود کردن فرار مالیاتی و ارتقای تراکنش‌های دیجیتال، باعث مختل شدن عملکرد شرکت‌های کوچک و آغاز اخراج کارکنان شد.

معرفی مالیات بر فروش ملی در سال بعد، مشکلاتی برای برخی از شرکت‌ها ایجاد کرد.

طبق مطالعه‌ای با عنوان «وضعیت مشاغل هند»، بیشتر بیکاران دارای تحصیلات عالی و جوانانی در محدوده سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله، هستند.

برای مثال در این مقاله آمده است، در بین کارگران مرد شهری، این گروه سنی ۱۳.۵ درصد از جمعیت موجود در سن کار هستند، اما آنها ۶۰ درصد کل بیکاران را تشکیل می‌دهند.

بر طبق گزارشات گردآوری شده توسط مؤسسه تحقیقاتی خصوصی «مرکز نظارت بر اقتصاد هند» (سی‌ام‌آی‌ای)، در فوریه ۲۰۱۹ نرخ بیکاری تا ۷.۲ درصد رشد کرد، که این بالاترین نرخ آن از سپتامبر ۲۰۱۶ تا کنون است و نسبت به فوریه سال قبل، با نرخ بیکاری ۵.۹ درصد، هم افزایش یافته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بیکاری هند کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه صمت: حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

خانه صمت ایران در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ها به شنبه‌ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

در این نامه آمده است: به استحضار عالی شما می‌رساند با توجه به اینکه لایحه افزایش تعطیلات و کشور به دو روز در هفته در شرف رسیدگی و بررسی و اتخاذ تصمیم توسط آن مجلس است با توجه به اخبار منتشره مبنی بر اینکه احتمال دارد روز پنج شنبه به عنوان روز دوم تعطیلی هفتگی به تقویم کشور افزوده شود بر خود لازم میدانیم همانطور که قبلاً اعلام نموده ایم یادآور شویم که با توجه به تعطیلی روز‌های شنبه و یکشنبه در غالب کشور‌های جهان فعالان اقتصادی ایرانی که در بازار‌های جهانی حضور دارند ناچار خواهند شد فقط از ظرفیت سه روز کاری استفاده نموده و به کار و فعالیت اقتصادی بین‌المللی بپردازند، ولی چنانچه تعطیلات دو روزه شامل روز‌های جمعه و شنبه پیش بینی شود تعداد روز‌های مشترک کاری کشور ایران با بازار‌های جهانی به جای سه روز، چهار روز خواهد شد و این یک روز به تنهایی ۲۵ درصد به فرصت و امکان فعالیت اقتصادی بین‌المللی خواهد افزود و تحقق منافع اقتصادی ملی را به میزان بهتر و قابل قبول تری فراهم خواهد ساخت و در صورت خلاف آن ۲۵ درصد بیشتر فرصت کار و رقابت را از دست خواهیم داد؛ بنابراین استدعا داریم در اتخاذ تصمیم در این خصوص با لحاظ نمودن منافع ملی و توجه به اینکه حصول حمایت و جهش تولید و لازمه آن که سهولت و رونق تجارت بین‌المللی است ایجاب می‌نماید که هم تسهیل لازم فراهم آید و هم این که مشکلات جدیدی بر سر راه بخش تولید ایجاد نگردد از تعطیل نمودن یک روز کاری مفید اجتناب ورزیده و چنانچه اراده قطعی مجلس شورای اسلامی بر افزایش تعطیلات به دو روز است تعطیلی روز جمعه و شنبه ملاک قرار گیرد و از تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه اجتناب شود.

از سوی دیگر لطفاً توجه فرمائید که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

از توجه و امعان نظری که در سال موسوم به جهش تولید و مشارکت مردم برای حفظ توان تولیدی و تجاری کشور مبذول می‌فرمایید بسیار سپاسگزاریم.

دیگر خبرها

  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها
  • دعوای مزد کارگران به کجا می رسد؟
  • پیروزی 4-0 لیورپول مقابل اورتون (لیگ برتر انگلیس - 2016/4/20) / فیلم
  • خانه صمت: حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها ۱۰ درصد کاهش می‌یابد
  • حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه ها ۱۰ درصد کاهش می یابد
  • خانه صمت: حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه ها ۱۰ درصد کاهش می یابد
  • ۴۲ درصد تسهیلات اشتغال به فارغ‌التحصیلان بیکار اعطا می‌شود