Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@22:25:01 GMT

سکته قلبی بیشتر به سراغ مردان می آید

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۷۳۹۴

سکته قلبی بیشتر به سراغ مردان می آید

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  دکتر سعید علیپور پارسا  دلایل این افزایش ابتلا به سکته در مردان را عوامل ژنتیکی و هورمونی اعلام کرد.وی اظهار داشت: همچنین بروز سکته قلبی در زنان بالاتر از ۵۵ سالگی، به مردان نزدیک می شود.این متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه سن بروز سکته قلبی کاهش یافته است، گفت: در سال های گذشته افراد بالاتر از ۴۰ سالگی دچار این بیماری می شدند که در حال حاضر شاهد سکته های قلبی در افراد بالاتر از ۲۰ سال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی مصرف سیگار، سابقه دیابت، فشارخون و چربی خون را از عوامل خطر شناخته شده این بیماری اعلام کرد و گفت: بی تحرکی، استرس، رژیم غذایی نامناسب و چاقی از دیگر عوامل خطر این بیماری هستند.استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سن را یکی دیگر از عوامل خطر اعلام کرده و گفت: هرچه سن بالاتر برود احتمال ابتلا به سکته قلبی بیشتر می شود.

 

علیپور پارسا اظهار داشت: گاهی اوقات مصرف برخی داروهای روانگردان هم می تواند در بروز سکته قلبی نقش داشته باشد.وی به نقش عوامل محیطی در بروز این بیماری اشاره کرد و گفت: استرس های محیطی، آلودگی هوا و آلودگی های تغذیه ای می توانند در بروز سکته قلبی نقش مهمی داشته باشند.

 

سرپوش

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون بیماری جام نیوز مردان سکته قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

افراد مختلف با توجه شدت و نوع بیماری و همچنین سطح سلامتی شان ممکن است علائم مختلفی را در اثر ابتلا به ورم معده تجریه کنند. به طور کلی رایج‌ترین علائم بروز بیماری گاستریت عبارتند از:

دل درد، سوزش معده، رفلاکس اسید معده، سوء هاضمه، بروز علائم بد گوارشی بعد از خوردن غذا، حالت تهوع، استفراغ، احساس پر بودن ناحیه بالایی شکم بعد از مصرف غذا، نفخ، سکسکه، کم شدن اشتها، مدفوع سیاه رنگ، استفراغ خون یا موادی شبیه قهوه و ….

در صورت مشاهده این علائم و داشتن تجربه بیماری‌های عفونی معده مانند زخم معده، بهتر است در اولین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تشخیص به موقع و زود هنگام در درمان بیماری گاستریت بسیار موثر است.

چه عواملی خطر بروز گاستریت معده را افزایش می‌دهند؟

استفاده مکرر از برخی دارو‌ها و مسکن‌های رایج مانند آسپرین و ایبوپروفن بدون تجویز پزشک می‌تواند باعث ایجاد پیش زمینه بیماری گاستریت شوند. علاوه بر این مصرف نوشیدنی‌های الکلی، استرس شدید و افزایش سن نیز عواملی هستند که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری گاستریت را افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است
  • مقایسه شبکه 5 جی با 5.5G