Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقتدی صدر رهبر جریان صدر امروز جمعه با حمله شدید به فرقه‌های سلفی و وهابی و حامیان گروه تروریستی داعش گفت که عملکرد آنها باعث گسترش نفوذ آمریکا در منطقه شد. ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، مقتدی صدر در توییت خود فرقه های "سلفی و وهابی و هواداران داعش" را عامل "فروش" قدس و جولان به رژیم اسرائیل دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با حمله تلویحی به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی مصر افزود که افتادن مصر در دست "یک سلطه گر" جدید در لباسی جدید از نتایج دیگر حملات تروریستی این فرقه ها بود.

مقتدی صدر با حمله به عملکرد فرقه های سلفی و وهابی و همبستگی کنندگان با گروههای القاعده و داعش، این سوال را مطرح کرد که "آیا (فرقه) سلفی یا (فرقه) وهابی یا امثال آنها که در گذشته با گروه داعش و در روزگار ما با به اصطلاح داعش همبستگی کردند، از خود سوال کرده اند که غزوه های آنها به ویژه در عراق و سوریه دیگر کشورها چه نتایجی در بر داشت؟"

وی افزود: البته فکر نمی کنم که آنها از خود سوال کرده باشند و در آینده هم سوال کنند، زیرا از پاسخ به آن هراس دارند. رویکرد طایفه ای بر احساسات آنها سیطره یافت و فکر کردند که این گروه های (تروریستی) خیرخواه هستند. اما من سعی می کنم که نتایج ناشی از حملات تروریستی آنها که خودشان آن را "غزوه" می خوانند، توضیح دهد.

«مقتدی صدر»با عصا بازگشت + تصاویرواکنش مقتدی صدر به تحولات سودان

مقتدی صدر سپس نتایج حملات تروریستی آنها را اینگونه تشریح کرد: "اولا فروش جولان به استکبار و استعمار جهانی و در صدر آنها آمریکا و اسرائیل. اگر آنها جولان را به جای ویران کردن سوریه، آزاد می کردند، برای آنها خیر و خوبی به همراه می داشت. آنها (داعش) قومی نادان هستند".

وی دومین نتیجه حملات تروریستی آنها را فروش قدس دانست و نوشت: فروش قدس با یک قرارداد عجیب بین نتانیاهو و ترامپ دومین نتیجه بود. آنها به جای اینکه قدس را آزاد کنند، تلاش می کنند که خود را در جایگاه قاضی و جلاد قرار داده و بر گردن مردم مسلط شوند.

مقتدی صدر سومین نتیجه حملات تروریستی آنها را خدشه وارد کردن به وجهه اسلام دانست و افزود: سومین نتیجه به طور کلی خدشه به اسلام اعم از شیعه و سنی بود؛ خصوصا اهل سنت و جماعت و تضعیف کردن آنها در سوریه و موصل و الانبار.

وی چهارمین و پنجمین نتایج حملات تروریستی فرقه های سلفی و وهابی و همبستگی کنندگان با القاعده و داعش را "افتادن مصر در دست یک سلطه گر جدید در لباسی جدید.. و کمک گرفتن عربستان از آمریکا برای دور کردن خطر آنها" دانست.

رهبر جریان صدر "توسعه نفوذ آمریکا در منطقه و به ویژه در عراق و منطقه خلیج فارس و شام و دیگر مناطق، ایجاد تنفر در نزد نسل جدید از اسلام به علت تندروی و تعصب اشتباه و گمراه داعش و گرایش آنها به افکار خارج از دین و فرار ملت های عرب به کشورهای اروپایی به علت جنگ ها (غزوه ها) و افتادن آنها به دامن غرب" را از دیگر نتایج حملات تروریستی فرقه های سلفی و وهابی و همبستگی کنندگان با القاعده و داعش توصیف کرد.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" مقتدی صدر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی مقتدی صدر اخبار عربستان سعودی مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش صدر عراق به عرصه سیاست بازمی‌گردد؟

جنبش «صدر» عراق پس از یک سال انزوا، با تغییر نام خود به «جنبش ملی شیعه» راه را برای بازگشت به عرصه سیاسی هموار می‌کند.

به گزارش ایسنا، این جنبش به رهبری «مقتدی صدر» در اقدامی غافلگیرکننده در ایام عید فطر اعلام کرد که نام خود را به «جنبش ملی شیعه» تغییر می‌دهد؛ اقدامی که ناظران آن را بخشی از فرایند بازگشت جنبش صدر به فعالیت سیاسی می‌دانند، با توجه به اینکه این جنبش دارای توده‌های مردمی گسترده‌ای در اکثر شهرها و استان‌های عراق به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی است.

به گزارش الجزیره، ناظران بر این باورند که هدف از نام جدید، آمادگی برای بازگشت به کار سیاسی، پس از انزوای بیش از یک سال است چرا که مقتدی صدر اخیرا برای بازگشت به کار سیاسی از طریق درگاه انتخابات پارلمانی آتی اقداماتی انجام داده است و قرار است «با قدرت» در این انتخابات شرکت کند.

«مناف الموسوی»، مدیر مرکز مطالعات استراتژیک بغداد که به جنبش صدر نزدیک است، می‌گوید: «فرآیند تغییر نام جنبش دارای مفاهیم بسیاری است که بارزترین آن روی آوردن به فضای ملی و پایبندی به هویت شیعه اسلامی است. این تغییر پس از دیدار مقتدی صدر با «سید علی سیستانی» مرجع عالی‌قدر شیعه عراق و فعالیت فراکسیون مستعفی صدر و تعامل آن با مردم صورت گرفت.

الموسوی به الجزیره توضیح داد، جنبش صدر به دنبال تعامل با اکثریت خاموشی است که در بسیاری از مسائل از جمله مخالفت با سهمیه‌ بندی‌ها و پارتی بازی احزاب در قدرت باهم وجه اشتراک دارند و هدف پروژه اصلاحات صدر بازسازی کشور عراق بر اساس چشم انداز دموکراتیک است.

وی خاطرنشان کرد، هدف از تغییر نام، خروج از محدودیت فرقه‌ای و حرکت به فضای ملی است، به‌ویژه که جریان صدر بزرگترین و مهم‌ترین پایگاه مردمی جامعه شیعه را دارد و در نتیجه، مطابق با شروط مقتدی صدر و پروژه اصلاحی او به کار سیاسی برمی‌گردد.

۷۳ نماینده فراکسیون صدر در پارلمان عراق - بزرگترین فراکسیون پارلمان - ژوئن ۲۰۲۲ استعفای خود را به درخواست مقتدی صدر در پی بحران سیاسی ناشی از انتخابات زودهنگام پارلمانی که در اکتبر ۲۰۲۱ برگزار شد، تسلیم کردند. پس از آن مقتدی صدر تصمیم گرفت از سیاست کناره گیری کند و در هیچ انتخابات آینده شرکت نکند تا به قول خودش «با سیاستمداران فاسد شریک نباشد.»

جنبش صدر در هیچ یک از انتخابات قبلی با همین نام شناخته شده خود شرکت نکرده است بلکه با نام‌های مختلفی مانند «سائرون»، «الاحرار» و غیره شرکت کرده است. بنابراین این جنبش در انتخابات بعدی شرکت خواهد کرد و اگر تصمیم به این کار بگیرد، با نامی متفاوت از جنبش ملی شیعه حضور خواهد یافت.

«فلاح المشعل»، نویسنده و تحلیلگر سیاسی معتقد است، اعلام تغییر نام جنبش صدر به جنبش ملی شیعه، گامی در تعیین هویت شیعیان وطن‌پرست عراق و منزوی کردن احزاب شیعی وابسته به خارج است.

وی به الجزیره گفت: این اعلام به منزله یک ضربه سیاسی به مخالفان صدر است، اگرچه شعار ملی با آنچه فرقه‌ای است منطبق نیست اما هدف ارائه یک جایگزین کیفی و موازی با طرح «چارچوب هماهنگی شیعیان» است. نشانه‌هایی از آمادگی جنبش صدر برای شرکت در انتخابات پارلمانی وجود دارد و این تغییر نام، تنها بخشی از این آمادگی است.

از سوی دیگر، «حیدر البرزنجی»، رئیس مرکز مطالعات راهبردی «الوان» که نزدیک به «چارچوب هماهنگی» است، در توییت خود در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «اعلام بازگشت به منزله تبلیغات زودهنگام انتخاباتی و نقشه ائتلاف‌های سیاسی پیش رو و مورد انتظارِ جنبش ملی شیعه است.»

وی افزود: «خودِ جنبش صدر تحت عنوان «چارچوب هماهنگی شیعه» شکل گرفت و امروز از طریق نام ایدئولوژیک به حیات سیاسی بازگشته است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • عکس| سلفی جدید منوچهر هادی در یک مراسم خاص
  • عصبانیت شدید جان بولتون از ناکامی سیستم پدافندی آمریکا و اسرائیل در برابر حملات ایران! + فیلم
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • جنبش صدر عراق به عرصه سیاست بازمی‌گردد؟
  • تجمع بامدادی شیرازی ها در حمایت از عملیات وعده صادق
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد