Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@06:35:52 GMT

مهمترین مسئله کشور جبران خسارات سیل است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۷۴۲۷

مهمترین مسئله کشور جبران خسارات سیل است

لنجان- امام جمعه فولادشهر گفت: دولت می‏‌تواند از ظرفیت‏های مختلف و متعددی که در اختیار دارد استفاده کرده و بعد از استفاده از این منابع و ظرفیت‏ها در صورت کمبود منابع مالی درخواست خود را با رهبر معظم انقلاب مطرح و مجوز برداشت منابع مورد نیاز را دریافت کند. 

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با شرکت ‏کنندگان مسابقات بین ‏المللی قرآن کریم اظهار کرد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی می‏‌توان نتیجه گرفت مسئله اصلی امروز جامعه اسلامی این است که باید دست به یک انتخاب تاریخی، مهم و سرنوشت ساز بزند که همان عمل به قرآن و یا ایستادن در برابر تعالیم آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بر سر این دوراهی مقابل امت اسلامی راهی که این امت را به تبعیت از قرآن دعوت می‏‌کند همانند دوران بعثت حضرت رسول اکرم(ص) راهی خالی از خطر و بدون سختی نیست. 

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: برای عمل به دستورات قرآن باید در برابر طاغوتیان ایستاد، جانفشانی کرد، سختی کشید و فشار اقتصادی و محاصره همه ‏جانبه را پشت سر گذاشت اما این مسیر نشان از پیروزی دارد. 

وی ادامه داد: این مسیر را ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بیش از ۴۰ سال است که آغاز کرده و هزینه های بسیاری داده ‏اند. جوانان غیور جان خود را در این ‏راه به پیشگاه الهی تقدیم کرده‏ و برای تداوم این ‏راه شجاعانه در برابر مستکبران و دشمنان دین سینه سپر کرده‏‌اند. 

سرافراز اضافه کرد: ملت ایران در طول  ۴۰ سال گذشته سختی‏ های این ‏راه را به جان خریده‏‌اند و در نهایت سیادت خود را در کشور و در منطقه‏ به دست آوردند و باید گفت ایران اسلامی نه فقط در جنگ تحمیلی و ایستادگی در برابر آمریکا بلکه در حوادث و مشکلات دیگر کشور نیز از همین الگوی اسلامی برای رفتن به مصاف مشکلات بهره می‌‏برد.

وی عنوان کرد: در بحران سیل‌های اخیر شاهد حرکت های جهادی بسیاری از سوی مردم بودیم و به تعبیر مقام معظم رهبری شهدای ما درس‏های گذشت زیادی را به ملت ایران دادند که جلوه بارز آن پدیده کم نظیرِ حرکت عظیم مردمی برای کمک به مناطق سیل زده است. 

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: امدادرسانی و کمک‏های مردمی به مناطق سیل زده گلستان، مازندران، ایلام، لرستان و خوزستان را می توان شبیه حرکت جوانان در دوران دفاع مقدس دانست.

وی یادآور شد: کسانی‏که در ظاهر از امت اسلامی هستند، ولی راهی را پیشنهاد می‌‏کنند که خلاف منطق قرآن و خلاف آموزه ‏های آن است را باید مراقب بود چرا که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، به جای آن‏که با کفار دشمنی کنند با مسلمانان دشمنی می‌‏کنند. 

سرافراز گفت: این افراد به جای «اشداءُ علی الکفار»، نوکر و پیرو آمریکا هستند، پس راه دوم، راهی است که در ظاهر دعوت به عافیت و سلامت می‌‏کند. اینها تصور می‏‌کنند که با وابستگی به آمریکا و نوکری غرب به سلامت و عافیت م‌ی‏رسند و لااقل دنیای خود را آباد می‌‏کنند اما این عافیت و سلامت دروغین است. 

وی متذکر شد: باید توجه داشت حرکت در این‏ مسیر راه به ‏سوی جهنم دارد، همچون برخی کشورهای وابسته منطقه و رژیم‏های منحوس متکی به غرب مانند آل سعود که خلاف منطق قرآن عمل می‌‏کنند و با طاغوت همدست می‌‏شوند و به کشتار مسلمانان دعوت می‏‌کنند. 

امام جمعه فولادشهر افزود: بر اساس آماری که وزیر کشور اعلام کرده است بواسطه سیل های اخیر چیزی در حدود ۳۰ الی ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده است که عدد بسیار بزرگی است و تقریبا با یک سال یارانه نقدی مردم برابری می‏‌کند. 

وی با اشاره به راه‏های تأمین مالی دولت برای جبران خسارت‏های سیل در کشور تصریح کرد: کاهش هزینه ‏های جاری دولت و تغییر محل مصرف منابعی که در بودجه سال ۱۳۹۸ برای کارهایی در نظر گرفته شده است که در حال حاضر توجیهی برای مصرف آن‏ها وجود ندارد همچون اعتبارات مربوط به احیاء دریاچه ارومیه و تالاب های کشور و یا اعتبارات مربوط به ریزگردها می تواند در این حوزه کمک شایانی را داشته باشد.

سرافراز ادامه داد: استفاده از ظرفیت کمک‏های مردمی و نیروهای جهادی و نیروهای داوطلب مردمی در فرآیند بازسازی مناطق سیل زده و همچنین استفاده از ظرفیت سربازان ارتش و سپاه و سایر نیروهای مسلح در این شرایط می تواند حلال بسیاری از مشکلات سیل زدگان باشد.

وی اضافه کرد: در این زمینه می‏‌توان با ساماندهی سربازان وظیفه بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیل زده را تأمین کرد و این پیشنهادها نشان می‌‏دهد که دولت می‏‌تواند از ظرفیت‏های مختلف و متعددی که در اختیار دارد استفاده کرده و بعد از استفاده از این منابع و ظرفیت‏ها در صورت کمبود منابع مالی  درخواست خود را با رهبر معظم انقلاب مطرح و مجوز برداشت منابع مورد نیاز را از ایشان دریافت کند. 

امام جمعه فولادشهر در ادامه با اشاره به مسائل بین ‏المللی و کودتا علیه عمرالبشیر گفت: دست‏های آلوده سعودی در این کودتای ساختگی کاملاً مشهود است، چرا که یکی از ضعف‏های عمرالبشیر این بود که برای تثبیت قدرت خود سعی به اصلاح شیوه‏ های خود نکرد و به راحتی در برابر فشارهای خارجی تسلیم می ‏شد.

وی عنوان کرد: عمرالبشیر عملا تسلیم فشارهای بیرونی شد و سپس با قطع رابطه با ایران، عربستان را برگزید و حکومت عمرالبشیر در سودان از همان اوایل جنگ یمن با دلارهای نفتی سعودی‏ها اداره می‌‏شد و در واقع عمر البشیر را باید یکی از مهره‏ های اصلی جنایت و کشتار مردم مظلوم یمن دانست. 

سرافراز یادآور شد: عمر البشیر  از داخل کشور با مخالفت های شدیدی برای پایان دادن به مشارکت در جنگ علیه یمن مواجه بود و به همین علت حدود چهار ماه پیش از عربستان درخواست کرد که اجازه دهد سودان نیروهایش را از جنگ علیه یمن خارج کند. 

وی متذکر شد: اما عربستان با همان پول ها، این بار خود عمرالبشیر را از طریق کودتا سرنگون و زندانی کرد و این درحالی به وقوع پیوست که چند سال پیش که عمرالبشیر برای شرکت در اجلاس عدم تعهد به تهران آمده بود به دیدار رهبر معظم انقلاب رفته و رهبرانقلاب به وی هشدار داده بودند که در قبال طراحی ‏های بدخواهان ملت‏های اسلامی هوشیار باشد.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: اگر عمرالبشیر به هشدار رهبر معظم انقلاب توجه می‌‏کرد امروز به این سرنوشت دچار نمی‏‌شد. 

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آمریکا امام جمعه فولادشهر خطبه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا کمبود پزشک را از خارج جبران می‌کند

ایتالیا که به شدت با کمبود پرسنل پزشکی و پرستاری روبرو است برای مقابله با این بحران استخدام پزشکان خارجی را تسهیل می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، روزنامه اتریشی "کرونن سایتونگ" در مطلبی نوشت: کمبود پزشک برای ایتالیا مشکلاتی ایجاد کرده است. این کشور مانند اتریش به شدت به دنبال پزشک است. بسیاری پزشکان در این کشور ترجیح می دهند به خارج از کشور بروند یا در بخش اقتصاد خصوصی کار کنند. بنابراین ایتالیا اکنون می خواهد پزشکان خارجی بیشتری را وارد کشور کند.

تخمین زده می شود که کمبود حداقل 20000 پزشک و 70000 پرستار در سیستم بهداشت عمومی وجود داشته باشد. دلیل آن در قانون فعلی نهفته است که محدودیت هایی را برای استخدام کادر پزشکی به دلایل اقتصادی تعیین می کند. در واقع، هزینه ها برای کارکنان بهداشتی در حد 20 سال پیش مانده است.

به منظور مقابله با کمبود مزمن پرسنل در سیستم بهداشت عمومی، دولت "جورجیا ملونی"، نخست وزیر این کشور می خواهد استخدام پزشکان خارج از کشور را آسان تر کند. کابینه دولتی در نظر دارد معیارهای استخدام پزشکان خارجی را در سیستم بهداشت عمومی کاهش دهد.

همچنین فرمانی که در پی همه‌گیری ویروس کرونا در سال 2020 صادر شد و استخدام پزشکان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا را آسان‌تر کرد، قرار است فراتر از مهلت 2025 تمدید شود. 500 پزشک از کوبا توسط منطقه کالابریا در جنوب ایتالیا در سال 2022 برای رسیدگی به مشکلات کارکنان در سیستم بهداشت عمومی آنجا استخدام شدند.

21000 پزشک خارجی در سال 2019 قبل از همه گیری کرونا در سیستم بهداشت و درمان ایتالیا کار می کردند و این تعداد در سال 2023 به 28000 افزایش یافت. 87 درصد آنها از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند. علاوه بر این، 23000 پرسنل پرستاری خارجی در ایتالیا مشغول به کار هستند که 9456 نفر از خارج از اتحادیه اروپا هستند. بر اساس برنامه های دولت، انتظار می رود تعداد آنها در چند سال آینده همچنان افزایش یابد.

انجمن پزشکی Anaao Assomed اعلام کرد که خدمات بهداشت عمومی باید دوباره برای پزشکان و سایر متخصصان بهداشت جذاب تر شود. بر این اساس بسیاری از متخصصان پزشکی پس از فارغ التحصیلی به خارج از کشور می روند یا در بخش خصوصی کار می کنند. بسیاری در سن 50 سالگی سیستم بهداشت عمومی را ترک می کنند. علت آن حقوق کم، کمبود پرسنل و در نتیجه شیفت کاری سنگین تر است. وضعیت به ویژه در برخی مناطق پزشکی مانند بخش های اورژانس بحرانی است.

از سال 2005، ده درصد از پزشکانی که در ایتالیا بازنشسته شده اند، جایگزین نشده اند. تعداد متخصصان جوانی که در همین مدت وارد نظام سلامت شده اند برای جایگزینی همه پزشکان بازنشسته کافی نیست. نتیجه این است که سیستم بهداشت عمومی این کشور دیگر قادر به تضمین خدمات کافی در همه جا نیست.

«رد پا» مسافر ایتالیا شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • جذب اعتبارات جهت جبران خسارات سیل اخیر
  • هشدار نماینده ولی فقیه به اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه/ برای جبران عقب افتادگی‌ها از حواشی بپرهیزید
  • هشدار مهم وزیر نیرو درباره وقوع سیل در هفته جاری
  • هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • وزیر نیرو: سیل جنوب کشور خسارت جبران ناپذیری نداشت
  • ایتالیا کمبود پزشک را از خارج جبران می‌کند
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش