Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سبزوار- ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري سبزوار گفت: در پي بارندگي هاي 2 ماه گذشته بيش از يک ميليون متر مکعب آب در 14 سد خاکي اين شهرستان ذخيره شد.

عباسعلي کياني فرد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سدهاي خاکي اين شهرستان سال زراعي گذشته خالي بود که امسال بر اثر بارندگي هاي فراوان، حجم بسياري از اين بندها پر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: آبگرفتگي بندهاي خاکي شهرستان باعث تغذيه سفره هاي آب زيرميني و افزايش آبدهي قنوات شده که رونق کشاورزي، توليد و اشتغال را در پي دارد.
وي گفت: با بارندگي هاي امسال سطح پوشش گياهي مراتع نيز افرايش چشمگير يافته که از واردات نهاده هاي دامي به عنوان جايگرين علوفه جلوگيري مي شود.
کياني فرد افزود: افزايش بارندگي باعث کاهش آبياري طرح هاي بيولوژيک و بيابان زدايي مي شود که سالهاي گذشته با هدف جلوگيري از فرسايش خاک، افزايش پوشش گياهي و مقابله با ريزگردها اجرا شده است.
800 هزار هکتار از وسعت يک ميليون هکتاري شهرستان سبزوار عرصه منابع طبيعي است.
براي 750 هزار هکتار از زمينهاي ملي در سبزوار سند مالکيت به نام دولت صادر شده است.
سبزوار در 230 کيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش های اخیر مشکل آب سیستان و بلوچستان را مرتفع کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، سیف اله آقابیگی به آخرین وضعیت بارش‌های سیل‌آسا در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بر اثر بارش‌های اخیر در این استان، سدهای خیرآباد و ماشکیدعلیا سرریز شدند، سد زیردان در آستانه سرریز قرار دارد، سد کهیر در حال سرریز شدن است و آبگیری مناسبی در سد پیشین صورت گرفته است.

وی افزود: نکته مهم اینکه پیش از بارندگی‌ها، بر اساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی صورت گرفته به منظور مدیریت و کنترل سیلاب در سدهای این استان به ویژه سدهای پیشین، خیرآباد و زیردان نسبت به رهاسازی بخشی از آب مخازن این سدها اقدامات لازم انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در همین رابطه تصریح کرد: بر اساس مدیریت صورت گرفته، سدهای عنوان شده توانستند جریانات آب با ورودی بیش از ۲۱۰۰ متر مکعب در ثانیه را مهار کنند.

وی با بیان اینکه پیک سیلاب با ذخیره‌سازی آب در سد زیردان مهار شد، ادامه داد: پیش از این حدود ۱۶۰ میلیون مترمکعب حجم مخزن سد کهیر خالی بود اما با توجه به شدت قابل توجه بارندگی‌ها و حجم بالای جریان آب، این سد در کنار مهار سیلاب‌های شدید، توانست ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون مترمکعب آبگیری داشته باشد و اکنون در حال سرریز شدن است.

آقا بیگی با تاکید بر اینکه، این امر با کاهش قابل ملاحظه خسارت به مناطق پایین دست همراه شد، اظهار کرد: بالاترین میزان بارندگی‌ها تا صبح امروز، چهارشنبه (۲۹ فروردین) در ایستگاه زرآباد (۲۷۰ میلی‌متر)، کنارک (۲۲۹ میلی‌متر)، شارک (۲۲۱ میلی‌متر) و چابهار (۱۳۱ میلی‌متر) در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت از زمان وقوع بارندگی‌ها به ثبت رسید.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان خاطرنشان کرد: با بارش‌های صورت گرفته مشکل تأمین آب همه شهرهای منطقه بلوچستان مرتفع شد.

کد خبر 6081035 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • بارش های اخیر مشکل آب سیستان و بلوچستان را مرتفع کرد
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم
  • ۶۰ درصد سدهای کشور پر است
  • ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است