Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@21:32:15 GMT

کشاورزان در مورد طرح کشت جایگزین سردرگم هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۷۶۴۹

کشاورزان در مورد طرح کشت جایگزین سردرگم هستند

امام جمعه زرین شهر گفت: امروز کشاورزان هنوز سردرگم هستند و نمی دانند اگر کشت جایگزین برنج داشته باشند آیا به آنها آب مطمئنه برای به ثمر رسیدن آن کشت اختصاص خواهند داد یا نه؟

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت السلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر، مقام معظم رهبری را قطب‌نمای مسیر حرکتی  انقلاب دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی حرکت خود را برای رسیدن به قله های سعادت با رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) آغاز کرد و این مسیر توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  به بهترین شکل هدایت شد و امروز شاهد هستیم انقلاب در مسیر اصلی خود قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسیر حرکت انقلاب اسلامی از روز نخست مسیر بسیار سخت و پر خطری بوده و در طول 40 سال گذشته توطئه های بسیاری را پشت سر  گذاشته است. همچنان نیز هر لحظه در حال تهدید و آسیب قرار دارد، اما با مجاهدت و ایستادگی ملت شریف ایران و ولایت پذیری آنها مسیر اصلی انقلاب از مسیر اصلی خود خارج نشده چراکه اگر مسیر اصلی انقلاب به انحراف رفته بود، امروز مورد تشویق استکبار جهانی و منافقان داخلی و خارجی بودیم.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: دشمنان همواره با توطئه های بسیار به دنبال به انحراف کشیدن انقلاب های صورت گرفته بوده است و نمونه بارز آن سرنوشت عمر البشیر است که نتوانست انقلاب و مسیر آن را سالم نگاه دارد و امروز برای همیشه توسط استکبار و دوستان ظاهری خود به زباله دادن تاریخ پیوست.

باقریان ادامه داد: امروز همه‌ دنیا به صراحت بیان می کند، عزت کشورهای اسلامی مرهون هدف‌گیری ها، استقامت، شجاعت، اقتدار و رهبری های حکیمانه رهبر انقلاب اسلامیایران بوده است.

وی سربازان گمنام  امام عصر (عج) را حافظان انقلاب و امنیت کشور دانست و عنوان کرد: در مسیر حرکت انقلاب اسلامی همواره  توطئه های پیدا و پنهان بسیاری وجود داشته و خواهد داشت، البته برخی از این توطئه ها را همه مردم مطلع هستند؛ اما بسیاری از توطئه های پیشرفته  و خطرناک دشمنان که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ایران اجرایی شد را هیچ کدام از ما خبر نداریم  که چگونه توسط فرزندان غیور و گمنام انقلاب در نطفه خنثی می‌شود.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: امروز که استکبار جهانی با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و  سرویس های اطلاعاتی سری خود با طرح های فوق العاده خطرناک به جنگ با ایران اسلامی و انقلاب آمده است، عده‌ای از سربازان گمنام امام عصر (عج) در اوج گمنامی و غربت از امنیت کشور و انقلاب دفاع می‌کنند، کسانی که توطئه دشمنان را در خود اتاق فکر آنان و آن‌سوی مرزها خنثی می‌کنند.

باقریان اظهار کرد: سربازان گمنام امام عصر (عج)  در این مسیر خطرناک در گمنامی تمام جان خود را فدا می‌کنند و حتی شهادت آنها و نام و نشانشان تا ابد مخفی و گمنام است، اما باید توجه داشت اتاق فکر  سری دشمنان که در آن سوی مرزها قرار دارد از رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام عصر (عج) در امان نبوده و نمونه قابل لمس آن برای ما دستگیری عبدالمالک ریگی بود . 

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات مردم کوچکترین سهل انگاری نیز پذیرفته نیست، افزود: مردم ایران اسلامی همیشه و در همه حال به بهترین شکل تکلیف خود را در قبال انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده اند و همراهی خود با انقلاب و دفاع از آن را به تصویر کشیدند و مسئولان و مدیران کشور باید بدانند در مسیر حل کردن مشکلات اساسی و معیتشی این مردم هیچ سهل انگاری پذیرفتنی نیست. 

باقریان گفت: بی مدیریتی ها ، نداشتن برنامه ، سیاسی و جناحی نگاه کردن به مسائل کلان و عدم برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده به کشور و مردم آسیب می‌زند از این رو باید هوشیارانه و به صورت جهادی در میدان حاضر بود تا شرمنده مردم نشویم.

وی با بیان اینکه اساس رونق تولید، در گرو توجه اصولی به نیروی انسانی است، تصریح کرد: توجه به نیروی انسانی کشور ، با وضع قانون کار  محقق نمی شود، بلکه باید برای نیروی انسانی برنامه ریزی داشته باشیم.

امام جمعه زرین شهر ادامه داد: یکی از سرمایه های مهم و حیاتی کشور نیروی انسانی ماهر است که باید در توانمندی و مهارت آموزی این نیروی انسانی نهایت دقت را داشته باشیم، قانون کار در خیلی از موارد باعث گرفتاری مردم شده و امسال که سال رونق تولید نامگذاری شده باید به نیروی انسانی توجهی دوچندان داشت.

باقریان اضافه کرد: قطعا با برنامه ریزی دقیق و حساب شده برای نیروی کار می توان به تولید بیشتر و با کیفیت رسید و در صادرات نیز موفق عمل کرد.

وی بی مسئولیتی  برخی مسئولان را آسیب زا دانست و گفت: در حالی که کشور درگیر سیل و مسائل مربوط  به آن است، برخی مسئولان با حرکت ها و رفتار های خود به دنبال راه انداختن جنگ بین استان های کشور هستند و باید سوال کرد، چرا باید در کشور طرح های مهم و راهبردی اسیر مسائل جناحی و گروهی و تسویه حساب‌های بی مورد شود.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: در خصوص انتقال آب، اگر پروژه مهم آبرسانی انجام شده بود، امروز میلیون‌ها متر مکعب آب به دشت‌ها، بیابان ها و دریاها سرازیر نمی‌شود و این مشکلات در عدم برنامه ریزی و اختلافات بی پایه و اساس نهفته است.

باقریان در پایان با اشاره به لزوم حفظ معیشت کشاورزان، خاطرنشان کرد: امسال نیز همان قصه کشت جایگزین مجدد مطرح شده است، طرحی که بنا به گفته کارشناسان برای رسیدن به آن باید دوره ای پنج ساله را پشت سر نهاد از این رو جلسات متعددی در حد شهرستان و استان برگزار و چانه زنی های بسیاری صورت گرفت.

وی یادآور شد: اما کشاورزان هنوز سردرگم هستند و نمی دانند اگر کشت جایگزین داشته باشند آیا به آنها آب مطمئنه برای به ثمر رسیدن آن کشت، اختصاص خواهند داد یا نه؟ از این جهت باید طرح های کارشناسی شده را با همراهی کامل کشاورزان اجرا کنیم نه با شعار و بخشنامه به سمت اجرای برخی طرح ها حرکت کرد که ثمره آن ایجاد خسارت به کشاورزان است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه زرین شهر کشت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا روز ارتش؟

به گزارش خبرنگار جماران، در تقویم جمهوری اسلامی به مناسبت های مختلف روزهایی نام گذاری شده است. یکی از این ها روز بیست و نهم فروردین ماه است که به نام ارتش مزین شده است اما اینکه چرا چنین روزی جای خودش را در تقویم باز کرده است، نیاز به بیانی دقیق تر پیدا می کند که در مطلب زیر به آن پرداخته شده است:

رویکرد اساسی امام خمینی(س) به ارتش در آستانه انقلاب در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوژورنال در تاریخ هفتم آذرماه 57 چنین  انعکاس یافت: « سربازان و افسرانی که با مردم پیوند دارند و خود آنان از وجود رژیم شاه رنج می برند دیر یا زود به مردم می پیوندند.» (صحیفه امام، ج 5، ص 136) امام همچنین پیش از آن در مصاحبه با روزنامه «السفیر» در دوم آذر ماه 57 اعلام کرد: «طبق اخباری که به ما می رسد حوادثی در ارتش اتفاق افتاده و می افتد که نشانه بیداری آنهاست و ما مطمئنیم که دیر یا زود به ندای ملت پاسخ برادرانه خواهند داد.» (صحیفه امام، ج 5، ص81- 82)  پیش بینی امام به وقوع پیوست و نیروهای تحول یافته ارتش به تدریج به انقلاب و مردم پیوستند و پایه های حکومت شاه را متزلزل و آماده فرود آمدن آخرین ضربات از جانب انقلابیون و مردم کردند.

راهپیمایی های‌ تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور تقریباً بدون‌ درگیری‌ به‌ ‌‎ ‎‌پایان‌ آمد، جز در شهر اصفهان‌ که‌ به‌ کشتار وسیع‌ انجامید. تیمسار ناجی‌ فرماندار نظامی‌‎ ‎‌نتوانست‌ تاب‌ بیاورد و فرمان‌ آتش‌ را صادر کرد...

کشتار مردم، اوضاع‌ شهر را آشفته ‌‎ ‎‌کرد. درگیری‌ به‌ نجف‌ آباد هم‌ سرایت‌ کرد و حتی‌ تا چند روز بعد از عاشورا هم ادامه‌ یافت. ‌‎ ‎‌شکاف‌ در صفوف‌ ارتشی‌ ها بعد از این‌ حادثه‌ شدت‌ یافت. در تبریز در روز 17 آذر دو ‌‎ ‎‌واحد ارتشی‌ از تیراندازی‌ امتناع‌ ورزیده‌ و به‌ صف مبارزین‌ پیوستند. فرار از سربازخانه‌ ها ‌‎ ‎‌شروع‌ شد. پیام‌ امام‌ خطاب به نظامیان‌ در شعارهای‌ مردم‌ در روزهای‌ تاسوعا و عاشورا ‌‎ ‎‌متبلور بود. شعار «برادر ارتشی، چرا برادر کشی» در تمام‌ تظاهرات‌ شنیده‌ می‌ شد. نشاندن ‌‎ ‎‌گل‌ در لوله‌ تفنگ‌ سربازان، آنها را از درون‌ دگرگون‌ ساخته‌ و همین‌ امر نگرانی‌ امرای‌ ارتش‌ ‌‎ ‎‌را از عکس‌العمل‌ این‌ دگرگونی‌ ها بر خود و بر جان خود باعث‌ گشت.‌ (خاطرات سیاسی- اجتماعی دکتر صادق طباطبایی؛ ج 3، ص 85-86)

 

همان طور که در کتاب خاطرات مرحوم صادق طباطبایی نیز به آن اشاره شده است، در تاریخ انقلاب اسلامی و در مراحل نهایی نزدیک به پیروزی، صحنه های شورانگیزی به ثبت رسید که نشان می داد مردم در تظاهرات خیابانی خود، شاخه های گل به نیروهای نظامی هدیه می دهند و اشک شوق و محبت در سیمای آنان نسبت به مردم نمایان می شود؛ همچنین جوانان برومند خانواده های مسلمان و اغلب مستضعف ایرانی که بدنه اصلی ارتش شاهنشاهی را تشکیل می داد، به ندای آسمانی رهبر انقلاب لبیک گفت و در نتیجه هم صدا و همراه با امت در براندازی رژیم ستمشاهی و ستیز بی امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست و به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب برای تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش های خستگی ناپذیر و مستمری را با فداکاری و ایثار و در ابعاد مختلف آغاز کرد. امام حتی پیش از این پیوستن نیروهای ارتش به مردم معتقد بود که بدنه اصلی و عمومی ارتش مثل بدنه سایر اقشار، به دلیل مسلمان بودن، از سلامت و اعتقادات درست برخوردار است و باید حساب عموم سربازان، افسران و درجه داران ارتش را که اکثریت آن سازمان نظامی را تشکیل می دهند، از حساب سران اندک ارتش که مزدور شاه و نوکر بیگانه اند، جدا کرد. علاوه بر این، ایشان اعتقاد داشت که همین مسلمان بودن و سالم بودن بدنه کلی و عمومی ارتش، این نتیجه ناگزیر را دارد که این سازمان نظامی در هر بزنگاهی، بر خلاف انتظار شاه و اربابانش، به جای حمایت از شاه و معدود افرادی که اطرافش قرار دارند، در نهایت به سمت ملت و به سمت دفاع از میهن و دین می رود.

چندی بعد انقلاب اسلامی به ثمر نشست و دشمنان کمین کرده انقلاب از جمله گروه هایی با تفکرات مارکسیستی و به ظاهر ضد امپریالیستی شعار « انحلال ارتش » را سر دادند و به تبعیت از آنان، دوستان نا آگاه نیز این نغمه شوم را سر دادند و ارتش در حساس ترین شرایط حیات خود قرار گرفت. هدف اصلی از طرح این شعار، جلوگیری از انسجام و قدرت گرفتن ارتش و فراهم شدن زمینه های ضعف و تزلزل در نظام نوپای اسلامی و در نهایت فروپاشی و انهدام آن بود. مخالفان ارتش، همواره از غیر قابل اعتماد بودن ارتش، روحیه شاهنشاهی داشتن افراد آن، ناکارآمد بودنش و... سخن می گفتند و اظهار می کردند که چاره ای غیر از انحلال آن وجود ندارد. 

اینجا بود که امام به عنوان بزرگ ترین حامی ارتش پای در میدان نهاد و در مقابل طرح شعار انحلال ارتش به شدت ایستادگی و مخالفت و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب کرد و طی پیامی، با قاطعیت هرچه تمام تر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و برای انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر فرمودند و روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند:

 

"بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌

26 فروردین 58/ 17 جمادى الاولى 99

ملت شریف و مبارز ایران- وفقهم اللَّه تعالى‌

با اهداى سلام و سپاس از مجاهدات خستگى ناپذیر شما ملت شجاع که اهداف مقدس اسلام را تا آستانه پیروزى رساندید و دست خیانتگران داخلى و خارجى را با خواست خداى بزرگ قطع کردید، لازم است به تذکرات زیر توجه نمایید:

1- روز چهارشنبه 29 فروردین روز ارتش اعلام مى‌ شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان هاى بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانى خود را از جمهورى اسلامى و ملت بزرگ ایران و حضور خود را براى فداکارى در راه استقلال و حفظ مرزهاى کشور اعلام نمایند.

2- ملت ایران موظفند از ارتش اسلامى استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامى است، و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسماً بشناسند و پشتیبانى خود را از آن اعلام نمایند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامى که حافظ استقلال و نگهبان مرزهاى آن است جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید براى حفظ و امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدین خاتمه دهیم.

3- افراد ارتش موظفند در داخل ارتش حفظ نظم و سلسله مراتب و ضوابط را بکنند. توجه ننمودن به این مسائل موجب ضعف ارتش اسلامى مى‌ شود و نظام را از هم مى ‌پاشد. سربازان و درجه داران و افسران موظفند سلسله مراتب را حفظ و مراعات کنند؛ چنانچه رؤساى فوق موظفند با ارتش به طور محبت و برادرى رفتار نمایند و از دیکتاتورى که در رژیم طاغوت بود اجتناب نمایند. ارتش اسلامى باید با حفظ سلسله مراتب و نظام صحیح اسلامى و اطاعت کامل زیردست از ما فوق و رعایت کامل ما فوق از زیردست، اداره شود. تخلف از این امر ضد انقلاب است و مورد مؤاخذه خواهد بود.

4- افراد خارج از ارتش حق ندارند در امر ارتش دخالت کنند و ارتشى را در داخل ارتش یا خارج بدون مجوز دستگیر کنند. اگر شکایتى دارند یا اطلاع از مجرمیت کسى دارند، روى موازین شرعى و قانونى رسیدگى خواهد شد. دخالت بیجا در داخل ارتش موجب ضعف آنان مى‌ شود و مخالف انقلاب اسلامى است.

5- این قشر از ارتش که در خدمت اسلام و ملت هستند و وفادارى خود را از جمهورى اسلامى اعلام نمودند، اگر خداى نخواسته در رژیم طاغوتى خلاف و گناه صغیره کرده‌اند، با برگشت به سوى خداى تعالى و جمهورى اسلامى مورد عفو خداوند رحمان و عفو ملت شریفند، و این جانب نیز آنان را عفو کردم. امید است آنان با دلگرمى و اعتماد به خدا و ملت شریف به خدمت خود صادقانه ادامه دهند و با قدرت در پادگان هاى خود مستقر شوند. از خداوند تعالى عظمت اسلام و مسلمین و هدایت جوانان فریب‌ خورده ‌اى را که مى ‌خواهند در صفوف مسلمان ها تفرقه بیندازند خواستارم، و هوشیارى ملت را در مقابل توطئه ‌هاى غیر اسلامى امیدوار. و السلام علیکم و رحمة اللَّه.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‌

(صحیفه امام، ج‌7، ص 20- 21)

 

ایشان بعدها هم به این نقشه های مخالفان اشاره کرده و فرموده اند: «یک وقت صحبت می کردند که این ارتش طاغوتی است و مال رژیم سابق است و اینها قابل اینکه لشکر اسلام باشند قابل این نیستند و اینها بایداصلش منحل بشود.» (26/8/1359) (صحیفه امام، ج13، ص347)

 

.

 

 

دیگر خبرها

  • چرا روز ارتش؟
  • مسیر جایگزین دخالت ارزی
  • توصیه‌ فرماندار جیرفت به کشاورزان و عشایر در پی وقوع سیلاب احتمالی
  • رژیم صهیونیستی پس از ۶ ماه همچنان سردرگم است
  • محدودیت های ترافیکی روز ارتش در اهواز
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اهواز
  • هیچ ایرلاین خارجی بجز «لوفت‌هانزا» پرواز ایران را لغو نکرده است
  • هنر متعهد زمینه‌ساز رشد و تعالی انسان است
  • توطئه تحریک هیجانی در مسیر قطبیدگی
  • ترافیک پر حجم اما روان در پایتخت