Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:54:48 GMT

مایه کوبی دام ها در کردستان از مرز هشت میلیون راس گذشت

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۷۶۸۰

مایه کوبی دام ها در کردستان از مرز هشت میلیون راس گذشت

سنندج - ایرنا - معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: سال گذشته میزان مایه کوبی دام های استان علیه بیماری های مختلف به هشت میلیون و 135 هزار و 548 هزار نوبت - راس رسید.

ناصر مخدوم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته دامپزشکان بخش خصوصی و دولتی این استان بیش از هشت میلیون و 135 هزار و 548 نوبت - راس مایه کوبی بر علیه 19 مورد بیماری انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: میزان مایه کوبی در سال 97 نسبت به سال 96 از 150 درصد رشد مواجه بوده و طاعون نشخوارکنندگان کوچک، لمپی اسکین، آنتروتوکسمی، تب برفکی ، تب مالت، شاربن و عابله از جمله بیماری هایی هستند که در سال گذشته مایه کوبی علیه آنها انجام شده است.
معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: در این مدت مبارزه با بیماری تب برفکی گوسفند و بز و گامیش با سه میلیون و 295 هزار نوبت - راس بیشترین عملیات مایه کوبی را به خود اختصاص داده است.
مخدوم گفت: مایه کوبی بیماری آنتروتوکسمی با یک میلیون و 290 هزار نوبت - راس، طاعون نشخوارکنندگان با 688 هزار نوبت - راس و تب برفکی گاو و گوسفند با 377 هزار نوبت - راس در رتبه های بعدی قرار دارند.

** بیش از 152 هزار راس دام سمپاشی شد
وی با بیان اینکه سمپاشی بدن و جایگاه‌های دامی از دیگر اقدامات دامپزشکی برای برای مبارزه با بیماری‌ها و انگل‌های خارجی است افزود: در سال گذشته 15 هزار و 337 راس دام سنگین، 136 هزار و 696 راس دام سبک و 769 هزار مترمربع از جایگاه های دام استان سمپاشی شده است.
به گزارش ایرنا، جمعیت دامی استان کردستان حدود 2 میلیون و 210 هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و 200 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.
هم اکنون در این استان 768 واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر با ظرفیت سالانه 17 میلیون و 504 هزار و 549 قطعه فعال است.
استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه حدود 24 هزار تُن گوشت قرمز و 181 هزار تن شیر از دام های استان تولید می شود.
3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت دام دامپزشكي مايه كوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود

ماموستا رحیم عثمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به وعده صادق رهبر معظم انقلاب اسلامی و با بیان اینکه دفاع جمهوری اسلامی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای ایرانیان و تمامی منصفان عالم بود اظهار داشت: بی‌تردید کسانی که شرارت‌های رژیم صهیونیستی و یهود را دنبال می‌کنند از این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خرسند شدند.

وی تصریح کرد: بی‌شک با این حرکت، هیمنه پوشالی یهود و استکبار جهانی درکوبیده شد و دل مسلمانان شاد شد.

امام جمعه اهل‌سنت سلماس گفت: امید است که با عنایت خداوندی، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های دفاعی موفق باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • نوبت اول آزمون سراسری آغاز شد/رقابت ۲۶ هزار داوطلب در کردستان
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • شرکت ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود